alexander91 schreef:Hmmm, nu klinkt de suggestie die ik gaf wat disrespectvol :O
Oh, vind ik niet. Maar als je bang bent dat het zo overkomt kun je het altijd nog aanpassen

Moderator: Moderafo's
alexander91 schreef:Hmmm, nu klinkt de suggestie die ik gaf wat disrespectvol :O
Ik zat erover te twijfelen, maar denkend aan het wassen van de voeten van de discipelen wat Christus deed, vind ik het een mooie gedachte om daaraan navolging te geven: elkaar dienen zoals Christus ons wilde dienen (en dat maakt me helemaal stil).Jvslooten schreef:Oh, vind ik niet. Maar als je bang bent dat het zo overkomt kun je het altijd nog aanpassen
Wat vind je precies soberder? Wit brood i.p.v. bruin brood? Of 85 stoelen i.p.v. bloemen en een mooie spreuk?schelpje3 schreef:Het ziet er i.i.g. niet zo uit als een gemiddelde H.A. tafel in een reformatorische gemeente.
Ten eerste zijn de tafels groter, er staan stoelen rondom en er staat alleen een zilveren kan met een zilveren bord met stukken wit brood op.
Veel soberder dus.
Jvslooten schreef:Wat vind je precies soberder? Wit brood i.p.v. bruin brood? Of 85 stoelen i.p.v. bloemen en een mooie spreuk?
schelpje3 schreef:En blijkbaar is in deze kerk de gewoonte de schalen doorgeven in de rijen.
Ook dat is niet gebruikelijk bij "ons", zoals jij ook weet.
Waarom moet je anders genodigd worden?
alexander91 schreef:Het uitstel verwijst voor mij niet zo duidelijk op een bedeling en het lijkt mij niet dat Cornelius moest wachten op de volgende bedeling totdat hij gedoopt mocht worden. Het is en blijft wel een bijzondere en interessante tekst, en ik wil me er verder in gaan verdiepen.
Hebben jullie een offerschaal dan?Bambi schreef:Lijkt meer op een collecte, met als verschil dat je dan wat in de schaal gooit.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten