Bezuinigingen gezinnen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Bezuinigingen gezinnen

Berichtdoor Lalage » 06 nov 2013 21:30

Wilsophie schreef:"Ze vergeten dat alelen mijn kinderen dadelijk onze AOW op mogen hoesten. ](*,)
"

Hoe kom je daarbij? Wij hebben jaren premie betaald! Dus er hard voor gewerkt.

Voor je pensioen betaal je premie en dat spaar je zelf. AOW wordt uit belastinggeld betaald, dus door de werkenden van nu voor de gepensioneerden van nu.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 06 nov 2013 21:33

Onzin.

noah
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor noah » 06 nov 2013 23:13

Ik ben ook alleenstaande moeder met twee kindjes. Ik heb laatst uitgerekend dat ik ruim 300 per maand zou moeten bezuinigen door beperkte allimentatie. Wil niet meer werken dan anderhalve dag zolang de jongste niet op school zit. Maar ik denk dat het me gaat lukken. Verzekeringen na laten kijken: 30 euro bezuinigd. BMW ingeruild voor Citroën(tje), scheelt alleen al 150 euro per maand! aan benzine en belasting, abonnement op tijdschriften opgezegd, zorgtoeslag aangevraagd, kinderopvangtoeslag aangepast. Het gaat me lukken, en eigenlijk is het heel leuk, vind t een sport. En ik denk dat we moeten delen met anderen die het minder hebben dan wij zelf. Doorgeven van (kinder)kleding bijvoorbeeld of van kortingsbonnen. Ik heb vaak veel te veel eten gekookt en breng het eten wat ik over heb de volgende dag vaak even bij een vrouwtje uit de buurt die alleen is en weinig geld heeft om eten te kopen. Gelukkig heb ik het dan nog 'luxe'.. heel veel respect voor de mensen die soms van 60 euro per week rond moeten komen!

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 06 nov 2013 23:23

noah schreef:abonnement op tijdschriften opgezegd, zorgtoeslag aangevraagd, kinderopvangtoeslag aangepast. Het gaat me lukken, en eigenlijk is het heel leuk, vind t een sport.

Eerlijk? Grappig, ik heb een hekel aan dingen regelen en stel het het liefst zo lang mogelijk uit. Het lukt ook niet eens en dan moet ik weer uitzoeken hoe het zit. Daarom hang ik hier zoveel rond.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 06 nov 2013 23:47

@ boerin; hoezo lukt het niet en moet je het weer uitzoeken?? Waar een wil is, is een weg... Als je echt weet dat je moet gaan bezuinigen dan vind ik dat je gewoon je best moet doen om dingen op te zeggen, toeslagen aan te vragen etc.

@ noah; goed bezig joh! Zie het inderdaad als een sport dan gaan de scherpe kantjes er ook vanaf. Wij houden hier nu een paar maanden een kasboek bij en het werkt enorm stimulerend om te bezuinigen.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 06 nov 2013 23:56

juffiejuf schreef:@ boerin; hoezo lukt het niet en moet je het weer uitzoeken?? Waar een wil is, is een weg...

Dat aanvragen lukte niet en ik kan daar wel voor bellen met de belastingdienst, maar ik weet niet of dat nou zo slim is, want het is voor de afgelopen 2 maanden en alles is onzeker. Ik moet maar geloven dat ik een huis krijg binnen een maand en ik hoor volgende week of ze me willen begeleiden naar ander werk of dat ik geld krijg, maar dan heb je weer vermogen en dan krijg je denk ik weer geen huursubsidie en weet ik niet of ik die belastingdienst dan juist op m'n dak krijg. Ik zal eens een forum zoeken erover, want ik ken verder niemand die er verstand van heeft.
Zach91

noah
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor noah » 07 nov 2013 01:30

Boerin: Als je rond de 1000 euro verdiend zit je het beste w.b toeslagen enzo.
Verdien je meer dan krijg je dat minder aan toeslagen. Verdien je minder krijg je zo weinig toeslag dat je t weer niet breed hebt.

Vraag anders een vriendin of vriend die wel goed is in dat soort dingen en ga een avondje samen zitten. Dan is t eenmaal gepland, mooie stok achter de deur en de moeite waard om de komende jaren op vooruit te kunnen!

p.s. ik moet ook mijn huis uit binnen twee maanden, geeft mij ook stress, heb ook nog niets anders. Maar ik doe er alles aan om wat te vinden, en het troost mij dat God allang weet waar mijn volgende huisje staat...

p.s bij meer vermogen dan 50.000 euro wordt je gekort op je toeslagen, staat ook op de website van de belastingdienst heb ik opgezocht..

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 07 nov 2013 09:25

noah schreef:Boerin: Als je rond de 1000 euro verdiend zit je het beste w.b toeslagen enzo.
Verdien je meer dan krijg je dat minder aan toeslagen. Verdien je minder krijg je zo weinig toeslag dat je t weer niet breed hebt.

Vraag anders een vriendin of vriend die wel goed is in dat soort dingen en ga een avondje samen zitten. Dan is t eenmaal gepland, mooie stok achter de deur en de moeite waard om de komende jaren op vooruit te kunnen!

p.s. ik moet ook mijn huis uit binnen twee maanden, geeft mij ook stress, heb ook nog niets anders. Maar ik doe er alles aan om wat te vinden, en het troost mij dat God allang weet waar mijn volgende huisje staat...

p.s bij meer vermogen dan 50.000 euro wordt je gekort op je toeslagen, staat ook op de website van de belastingdienst heb ik opgezocht..

Oh bedankt! Nou zoveel zullen ze me niet meegeven en dan heb ik geen inkomen meer, dus ik vraag het nu gelijk aan.
Ik sprak laatst met iemand en ze zei: Ach, God heeft allang een huis voor je. Ik kan er wel een krijgen via direct wonen, maar dacht dat ik geen huursubsidie kreeg en het is vrij duur. Maar als ik dan toch huursubsidie kan krijgen, regel ik die gewoon. M'n ex verhuist nu deze week en vanaf volgende week gaan de kinderen daar naar school. Per 1 december heb ik m'n huur opgezegd. Via de woningbouw kon ik misschien wat krijgen 10 km verderop, maar ik heb geen auto, lijkt me niks elke ochtend met de bakfiets naar die school. Even kijken of er nog wat komt, anders ga ik maar voor safe en regel dat huis via direct wonen.
Zach91

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 07 nov 2013 10:30

Hartelijk bedankt, het is geregeld. Ze wisten er alles van bij de Belastingdienst en ze hebben me uitgelegd hoe ik dat in moest vullen en dat huis is nog vrij, ik hoef alleen wat verklaringen te mailen.
Zach91

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 07 nov 2013 13:03

Wilsophie schreef:Onzin.

Helemaal geen onzin, zo werkt dat echt met een omslagstelsel: http://www.geldenrecht.nl/artikel/2009- ... alt-de-aow
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 07 nov 2013 16:17

noah schreef:Boerin: Als je rond de 1000 euro verdiend zit je het beste w.b toeslagen enzo.

Ik neem mijn hoedje voor je af Noah d:)b
Je mag je zorgen, ook wat betreft een ander huis, in de Handen van de Heere leggen. En dan kan het een ongedachte uitkomst geven!
We doen het vaak andersom he, we gaan eerst aan het werk en dan gaan we bidden. :oops:
Ik wens je veel sterkte!

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 07 nov 2013 17:11

LeChat schreef:Helemaal geen onzin, zo werkt dat echt met een omslagstelsel: http://www.geldenrecht.nl/artikel/2009- ... alt-de-aow

Maar de kas wordt gevuld met premie's en ik heb destijds premie betaald voor de toenmalige AOW ers. Dus kwam het uit mijn portemonnaie. Hoe een omslagstelsel ook werkt ieder betaalt in feite voor zijn eigen AOW.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 07 nov 2013 17:24

Wilsophie schreef:
Maar de kas wordt gevuld met premie's en ik heb destijds premie betaald voor de toenmalige AOW ers. Dus kwam het uit mijn portemonnaie. Hoe een omslagstelsel ook werkt ieder betaalt in feite voor zijn eigen AOW.

Niet helemaal. Want jij betaald voor anderen en anderen zullen voor jou gaan betalen als je de leeftijd van 65 zou bereiken. Als ondertussen de AOW naar beneden gaat, dan heb je in verhouding meer betaald, want de 65+'ers kregen meer. Nu gaat de AOW-uitkering naar beneden en premies gelijk, dus wordt in verhouding nu meer betaald, maar minder ontvangen. Kortom wie straks 65 wordt is het haasie, want als je niet een goed pensioen er naast hebt geregeld dan krijg je minder aan AOW.............
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 07 nov 2013 18:04

noah schreef:p.s. ik moet ook mijn huis uit binnen twee maanden, geeft mij ook stress, heb ook nog niets anders. Maar ik doe er alles aan om wat te vinden, en het troost mij dat God allang weet waar mijn volgende huisje staat...

Ik heb nu gereageerd op een vrij duur huis, kom ik bij m'n broer, heeft ie een goedkope gevonden. Morgen kan het al bezichtigd worden. Inderdaad, God weet waar je huis staat. Maak je niet druk.
Zach91

noah
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor noah » 07 nov 2013 18:51

@boerin: oeps, ik was vergeten te vermelden dat je boven de 645 euro huur geloof ik geen huursubsidie krijgt (in mijn geval), kun je als test uitrekenen op toeslagen.nl
Ik heb het nu zo geregeld dat ik precies dat bedrag betaal en het bedrag wat ze meer aan huur willen hebben stop ik in het huis in onderhoud van de woning. Creatieve oplossing..

Terug naar “Archief”