Je moet niet vergeten dat het geen partij is van individuen, ik bedoel dat er wellicht ook een bepaalde sociale "druk" zit hier en daar. Elk lid apart heeft misschien een net iets andere visie. Ondanks dat de SGP een partij is met leden uit de bevindelijke hoek, zijn hier ook verschillen in ligging en visie.
Het was altijd een partij van wat oudere mannen, zo leek het, maar inmiddels zijn de kamerzetels bezet door jongere mannen met een frisse kijk op de zaken en die midden in de maatschappij staan.
De heer Dijkgraaf die de tv camera niet schuwt en leuk pareert, de heer v.d. Staaij die op werkbezoek in de abortuskliniek ging, deze week. En op goede wijze het debat aanging (progr. van K&vdBr) met een abortus-arts en een andere vrijgevochten vrouw, die nogal fel reageerde, met de woorden dat de vrouw toch echt het zelfbeschikkingsrecht had. Ik dacht toen: de vrouw ja. Maar het kindje? Heeft het kindje geen RECHT op leven?
Wanneer we beseffen dat God ons al kende, vooraleer we geboren waren, is dit heel aangrijpend dan om te horen.
Maar goed, terug naar de SGP, ik denk zeker dat pakweg over 10 jaar het redelijk aanvaardbaar en normaal wordt gevonden.
We hebben ook nog geen vrouwelijke SGP burgemeester, dat kan dan misschien ook.