'Vrouw stelt zich kandidaat voor SGP'

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: 'Vrouw stelt zich kandidaat voor SGP'

Berichtdoor schelpje3 » 23 aug 2013 12:56

Bambi schreef:
Ze houdt ervan om zichzelf in aktie te laten zien. En inhoudelijk heeft ze (nog) niet veel te vertellen.
Kijk maar naar de volgende link. Hier vertelt ze weinig nieuws.

http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/sgp-vrouw-lilian-janse-overrompeld-door-aandacht-1.3968837

De eerste vrouw op de SGP lijst en zij is overrompeld door de media-aandacht.
Is dat naief of is dat naief?

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 23 aug 2013 12:57

Bambi schreef:Ze draagt er wel een andere legging en rokje!!!! :-oo

Soms heb ik het idee dat het er in de orthodox christelijke wereld meer om gaat een mening te hebben over anderen personen binnen diezelfde wereld dan daadwerkelijk naar het voorbeeld van Jezus te leven.

Maar goed, dat zal ik wel weer niet mogen zeggen als heiden.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 23 aug 2013 13:04

Lock&Stock schreef:Is dat serieus vier uitroeptekens waard?!

Soms heb ik het idee dat het er in de orthodox christelijke wereld meer om gaat een mening te hebben over anderen personen binnen diezelfde wereld dan daadwerkelijk naar het voorbeeld van Jezus te leven.

Maar goed, dat zal ik wel weer niet mogen zeggen als heiden.

Ik vind het een verademing om zo nu en dan dit soort bijdragen te lezen.
Laatst gewijzigd door Tante Pollewop op 23 aug 2013 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 24 aug 2013 12:29

JeeWee schreef:Wat gaat er nu gebeuren?
Want de leden van de SGP-afdeling moeten zich nog uitspreken over haar kandidatuur.
Mooie try out zou ik zeggen, want de SGP zit nu niet in de gemeenteraad van Vlissingen.

Wat denk jij? Gaat dit stemmen kosten of opleveren?

!

o wat leuk nieuws, lees het nu.
Fijn dat nadat is aangenomen dat vrouwen dit ook mogen, van binnenuit er langzaamaan verandering komt ipv dat het opgelegd moet worden van buitenaf.

Ik denk over 20 jaar is het hele man/vrouw geen issue meer in de sgp.

Als er een vrouw voor 2e kamer verkiezingen uitkomt voor de sgp zou ik misschien wel op haar stemmen. ( ben het niet eens met de partijpunten, dus dat zou dan een statement zijn omdat ze vrouw is )

Ik denk overigens dat het stemmen gaat opleveren in vlissingen.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 24 aug 2013 12:52

meribel schreef:Ik denk over 20 jaar is het hele man/vrouw geen issue meer in de sgp.

Dat lijkt me wel ja...
Hoe lang heeft de SGP niet geageerd tegen actief kiesrecht voor de vrouw, tegen het partijlidmaatschap? Hoe lang geleden is het dat de SGP volledig tegen het verschijnen op TV was?

'Behoudend' wordt vaak vertaald met 'houden wat we hebben'?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 aug 2013 14:32

Je moet niet vergeten dat het geen partij is van individuen, ik bedoel dat er wellicht ook een bepaalde sociale "druk" zit hier en daar. Elk lid apart heeft misschien een net iets andere visie. Ondanks dat de SGP een partij is met leden uit de bevindelijke hoek, zijn hier ook verschillen in ligging en visie.
Het was altijd een partij van wat oudere mannen, zo leek het, maar inmiddels zijn de kamerzetels bezet door jongere mannen met een frisse kijk op de zaken en die midden in de maatschappij staan.
De heer Dijkgraaf die de tv camera niet schuwt en leuk pareert, de heer v.d. Staaij die op werkbezoek in de abortuskliniek ging, deze week. En op goede wijze het debat aanging (progr. van K&vdBr) met een abortus-arts en een andere vrijgevochten vrouw, die nogal fel reageerde, met de woorden dat de vrouw toch echt het zelfbeschikkingsrecht had. Ik dacht toen: de vrouw ja. Maar het kindje? Heeft het kindje geen RECHT op leven?
Wanneer we beseffen dat God ons al kende, vooraleer we geboren waren, is dit heel aangrijpend dan om te horen.
Maar goed, terug naar de SGP, ik denk zeker dat pakweg over 10 jaar het redelijk aanvaardbaar en normaal wordt gevonden.
We hebben ook nog geen vrouwelijke SGP burgemeester, dat kan dan misschien ook. :D

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 24 aug 2013 15:34

schelpje3 schreef:Maar goed, terug naar de SGP, ik denk zeker dat pakweg over 10 jaar het redelijk aanvaardbaar en normaal wordt gevonden.

Ja hallo, iets is goed of fout.
Als ze het nu fout vinden, kan het natuurlijk niet over 10 jaar ineens goed zijn.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Ruben92
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ruben92 » 24 aug 2013 17:22

JeeWee schreef:Ja hallo, iets is goed of fout.
Als ze het nu fout vinden, kan het natuurlijk niet over 10 jaar ineens goed zijn.

Inderdaad, de meningen veranderen niet, het is alleen de vraag hoe de "nieuwe" SGP-generatie er over gaat denken, ik denk dat dat doorslaggevend gaat zijn. Ik ben zelf namelijk al actief binnen de SGP in mijn gemeente, en ook onze fractie denkt er verdeeld over meen ik. Maar ik zeg wel heel eerlijk dat ik het wel ongelofelijk moeilijk vind ; zoveel verdeeldheid binnen een partij.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 24 aug 2013 19:36

JeeWee schreef:[
Ja hallo, iets is goed of fout.

Welnee, daar gaat het niet over. Het is cultuur. En dat verandert door de jaren. Dat is bij kerkmensen, maar bij niet gelovigen net zo goed. Rond 1900 vonden mensen andere dingen goed en fout dan nu.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 aug 2013 20:29

JeeWee schreef:Ja hallo, iets is goed of fout.

slavernij werd vroeger als gewoon goed gezien hoor... zelfs normen en waarden zijn aan ontwikkeling onderhevig, en gelukkig maar...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 25 aug 2013 12:01

Nu ook de docu gekeken, mooi portret van haar.

Maar jongens, het is een gemeente raad, het gaat over waar de rondweg komt, wanneer de lantaarnpalen vernieuwd worden en hoe gemeentelijke subsidies worden verdeeld.
Belangrijk werk, ik wil het niet bagatelliseren, maar ik zou niet weten wat het verschil is met ander werk wat vrouwen wel mogen doen.

Misschien kan de sgp in tweeën splitsen en het het minder strenge deel zich bij de cu voegen?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 aug 2013 18:11

meribel schreef:Nu ook de docu gekeken, mooi portret van haar.

Maar jongens, het is een gemeente raad, het gaat over waar de rondweg komt, wanneer de lantaarnpalen vernieuwd worden en hoe gemeentelijke subsidies worden verdeeld.
Belangrijk werk, ik wil het niet bagatelliseren, maar ik zou niet weten wat het verschil is met ander werk wat vrouwen wel mogen doen.

Principekwestie, hellend vlak, met 2 maten meten, gewetensnood... Het wordt er allemaal niet makkelijker van..

Misschien kan de sgp in tweeën splitsen en het het minder strenge deel zich bij de cu voegen?

Ik zei al, een SGP buiten verband ofzo...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

EenVasteBurcht
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor EenVasteBurcht » 26 aug 2013 17:24

Ik acht het waarschijnlijk dat de zeer rechtse SGP-stemmers op den duur gewoon helemaal niet meer gaan stemmen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 aug 2013 20:36

SGP Vlissingen keurt de voordracht van Lilian Janse goed. Ze wordt de eerste vrouwelijke lijsttrekker van de SGP daar.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 26 aug 2013 21:29

Marnix schreef:SGP Vlissingen keurt de voordracht van Lilian Janse goed. Ze wordt de eerste vrouwelijke lijsttrekker van de SGP daar.

Weet niet of ze op refoweb zit, maar Lilian: Van harte gefeliciteerd en zegen op je werk toegewenst!
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Terug naar “Archief”