Opwekking

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

coby
Kapitein
Kapitein

Re: Opwekking

Berichtdoor coby » 07 sep 2013 21:21

Wilsophie schreef:Precies, daar gaat het om....razend gezellig. [-X [-X :^o En heus deze man heeft niet gedaan wat je suggereert en je slotvraag is bijna banaal.

Ik had het over deze zinloze discussie, it was sarcasm.
Die vraag stelde ik, omdat je daaraan ziet dat de Geest door hem heen werkt. Aan de vruchten ken je de boom.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 07 sep 2013 21:28

coby schreef:

Dat kun je wel zien en horen hoor. Aan de vruchten ken je de boom. Niet aan de blaadjes (wonderen). Niemand kan zeggen Jezus is Heer dan door de Heilige Geest.
Zou mooi wezen als je dat nooit kon weten, dan zou ik geen dominee of voorganger meer vertrouwen en naar niemand meer luisteren voor de zekerheid.

Daarom zegt de Bijbel: "onderzoekt de dingen of zij alzo zijn". Ik vertrouw ook geen dominee of voorganger, waarom zou ik, ik vertrouw de Here Jezus Christus en omdat ik wederomgeboren ben en nieuw leven heb ontvangen is het de Heilige Geest Die mij leidt, en helaas zijn vele predikers bij mij niet aan het goede adres. En je rukt weer een tekst uit zijn verband, want dat je aan de vruchten de boom zou moeten kennen of herkennen heeft niet veel te maken met dit onderwerp. Want ook de vijgenboom werd vervloekt omdat hij geen vrucht droeg en ook de vruchten van de geest staan in een bepaalde volgorde en ook de vruchten van Deuteronomium spreken over de bedelingen waarin Gods plan ontvouwt wordt. En aan de vruchten herkent men de boom wil binnen die tekst niet zeggen dat wij kunnen zien wie een Christen is, want ik zeg het andermaal, het geloof is uit het gehoor en zeker onder het nieuwe verbond. En dat is het verbond waaronder wij leven,. Helaas spreken de bladeren van de boom zoals de vijgenboom niet van wonderen maar van het uitspruiten van een boom, maar dat wil niet zeggen dat er een vrucht, dus een vijg aan komt, kijk naar de boom waar Zacheus inzat. De bladeren spreken van bedekking, want men werd in de hof bedekt met deze bladeren, het bedekt de vruchtbare delen van de mens. Het bedekte de schaamte. En niemand kan zeggen dat Jezus Christus Heer is dan door de Heilige Geest, maar dat is een halve tekst citeren, want er staat ook dat velen zullen zeggen :"Heere, heere, maar Ik heb hen niet gekend." Het roepen van de Heer is geen garantie voor wedergeborenen. Helaas zullen velen in Zijn Naam slangen doden en allerlei kunstjes doen, maar de Here Jezus zei heel duidelijk: "Ik heb hen niet gekend>" Dus wees zorgvuldig in het citeren van teksten uit zijn verband.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 07 sep 2013 21:29

k had het over deze zinloze discussie, it was sarcasm.
Die vraag stelde ik, omdat je daaraan ziet dat de Geest door hem heen werkt. Aan de vruchten ken je de boom.
Ok, dat had ik niet begrepen, maar waar staat de tekst dat men aan de vruchten de boom herkent?
Citeer alsjeblieft het geheel. Ik houd niet van die tegeltjes cliché's.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 07 sep 2013 21:32

Matteus 7 met context

13 Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.
15 Wacht u voor de valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven. 16 Aan hun vruchten zult gij hen kennen: men leest toch geen druiven van dorens of vijgen van distels? 17 Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort, maar de slechte boom brengt slechte vruchten voort. 18 Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, of een slechte boom goede vruchten dragen. 19 Iedere boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen. 20 Zo zult gij hen dan aan hun vruchten kennen.
21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

Ze moeten dus de wil van de Vader doen:
O.a.:
Zuivere en onbevlekte godsdienst voor God, de Vader, is: omzien naar wezen en weduwen in hun druk en zichzelf onbesmet van de wereld bewaren.

Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb.
Laatst gewijzigd door coby op 07 sep 2013 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 07 sep 2013 21:34

coby schreef:15 Wacht u voor de valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven. 16 Aan hun vruchten zult gij hen kennen: men leest toch geen druiven van dorens of vijgen van distels? 17 Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort, maar de slechte boom brengt slechte vruchten voort. 18 Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, of een slechte boom goede vruchten dragen. 19 Iedere boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen. 20 Zo zult gij hen dan aan hun vruchten kennen.

Is het moeilijk om het Bijbelboek te noemen want zoals ik het nu lees dan kan dat toegepast worden op de toekomstige bedeling en ik herken deze vertaling niet, want ik lees de Statenvertaling. Dus svp het Bijbelboek en de hoofdstukken.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 07 sep 2013 21:37

21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

Dit is precies wat ik bedoelde, want dat spreekt tegen wat jij stelt dat als men maar in de Geest de Heer aanroept en ik zeg het in mijn eigen woorden en zelfs boze geesten heeft uitgedreven en vele krachten heeft gedaan, tegen hen zal hij zeggen., Ik heb u nooit gekend, het zijn de werkers der wetteloosheid, die onder regie staan van de mens der zonde. Deze mens moet nog op het wereldtoneel verschijnen. Verder is dit dus een handboek tegen jouw eerdere beweringen.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 07 sep 2013 21:41

Wilsophie schreef:Dit is precies wat ik bedoelde, want dat spreekt tegen wat jij stelt dat als men maar in de Geest de Heer aanroept en ik zeg het in mijn eigen woorden en zelfs boze geesten heeft uitgedreven en vele krachten heeft gedaan, tegen hen zal hij zeggen., Ik heb u nooit gekend, het zijn de werkers der wetteloosheid, die onder regie staan van de mens der zonde. Deze mens moet nog op het wereldtoneel verschijnen. Verder is dit dus een handboek tegen jouw eerdere beweringen.

Zucht, wat heb ik beweerd? Volgens mij beweerde je zelf zoiets. Ik kijk liever naar een Goddelijk karakter van iemand, of de vrucht van de Geest er is.
Je bedoelt die ene tekst: Niemand kan zeggen Jezus is Heer, ja dat is niet het enige waar je op moet toetsen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 07 sep 2013 22:08

coby schreef:Zucht, wat heb ik beweerd? Volgens mij beweerde je zelf zoiets. Ik kijk liever naar een Goddelijk karakter van iemand, of de vrucht van de Geest er is.
Je bedoelt die ene tekst: Niemand kan zeggen Jezus is Heer, ja dat is niet het enige waar je op moet toetsen.

Geweldig Coby, je gaat niet in op een aantal vragen en dat is mij prima, maar leer mij dan hoe je een Goddelijk karakter kent of herkent, daar kan ik dan van leren. En je laatste zin begrijp ik niet goed. Waarop zou je dan meer moeten letten of moeten toetsens en wie toetst er dan? Ik heb die behoefte niet, jij blijkbaar wel, dus spreek voor jezelf alsjeblieft.
Ik ga niet naar die lui met al die spectaculaire wonderen en genezingen, ik heb die behoefte helemaal niet.

Overgens bedoel ik geen enkele tekst, jij kwam ermee. Niet alles omdraaien Coby, gewoon de dialoog aangaan en antwoord geven op vragen of niet, zolang je een citaat van mij aanduidt met "zoiets" kan ik er niets mee. Dat vind ik zo een vaag gedoe. Wat beweerde ik dan? Wees eens concreet.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 07 sep 2013 22:11

coby schreef:Dat kun je wel zien en horen hoor. Aan de vruchten ken je de boom. Niet aan de blaadjes (wonderen). Niemand kan zeggen Jezus is Heer dan door de Heilige Geest.
Zou mooi wezen als je dat nooit kon weten, dan zou ik geen dominee of voorganger meer vertrouwen en naar niemand meer luisteren voor de zekerheid.

Ik hou me met Christus bezig, maar er wordt geinsinueerd dat het een valse geest is. Als we het daar dan toch over hebben, er zijn ook een hoop religieuze geesten die men niet ziet, omdat men te druk is met vals vuur zoeken waar het niet is.

Ga eens in op dat wat je zelf tegenspreekt en beweert, lees de volgorde van de postings eens terug, want dat is wat jij beweert en bovendien ga je niet in op mijn vraag wat vals vuur betekent, staat dat in de Bijbel?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 07 sep 2013 22:13

coby schreef:Matteus 7 met context

13 Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.
15 Wacht u voor de valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven. 16 Aan hun vruchten zult gij hen kennen: men leest toch geen druiven van dorens of vijgen van distels? 17 Zo brengt iedere goede boom goede vruchten voort, maar de slechte boom brengt slechte vruchten voort. 18 Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, of een slechte boom goede vruchten dragen. 19 Iedere boom, die geen goede vrucht voortbrengt, wordt uitgehouwen en in het vuur geworpen. 20 Zo zult gij hen dan aan hun vruchten kennen.

Ze moeten dus de wil van de Vader doen:
O.a.:
Zuivere en onbevlekte godsdienst voor God, de Vader, is: omzien naar wezen en weduwen in hun druk en zichzelf onbesmet van de wereld bewaren.

Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb.

Weet je over welke opdracht dit gaat Coby en voor welke bedeling? En tegen wie het gezegd wordt? Ik vroeg je dit al eerder want het is prachtig om BIjbelgedeelten te citeren, maar als het nergens op slaat is het zinloos. En ik vroeg al waar dit staat?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 07 sep 2013 22:17

HIermee zeg je dat er vruchten zijn die de boom doen herkennen. Maar ik vroeg al een paar keer over welke boom het gaat en waar het staat. En hoe zie je dat de Geest door iemand heen werkt.
Ik ben al 50 jaar een wedergeboren Christen, maar doe die kunstjes niet, heb ik nu de Geest of niet? En herken je dan in mij de Boom? En tot slot wat bedoel je met het woordje "daaraan? " Zou Gods Geest ook niet gewoon werken in de gelovige die Hem trouw is en geen kunstjes doet? Denk je dat God spectaculaire activiteiten nodig heeft om Zich te bewijzen, terwijl Hij Zelf zegt dat Hij ons ( gelovigen) alles heeft geopenbaard. En Zijn Werk voor de wereld, is allang voltooid op het kruis van Golgotha, wat wil men dan nog? Leg me dat eens uit....

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 08 sep 2013 06:37

Wilsophie schreef:HIermee zeg je dat er vruchten zijn die de boom doen herkennen. Maar ik vroeg al een paar keer over welke boom het gaat en waar het staat. En hoe zie je dat de Geest door iemand heen werkt.
Ik ben al 50 jaar een wedergeboren Christen, maar doe die kunstjes niet, heb ik nu de Geest of niet? En herken je dan in mij de Boom? En tot slot wat bedoel je met het woordje "daaraan? " Zou Gods Geest ook niet gewoon werken in de gelovige die Hem trouw is en geen kunstjes doet? Denk je dat God spectaculaire activiteiten nodig heeft om Zich te bewijzen, terwijl Hij Zelf zegt dat Hij ons ( gelovigen) alles heeft geopenbaard. En Zijn Werk voor de wereld, is allang voltooid op het kruis van Golgotha, wat wil men dan nog? Leg me dat eens uit....

Het maakt niet uit of je gelooft of God nog wonderen doet of dat dat voor de vorige bedeling was. Dat heeft toch niets met vrucht te maken? Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat Hij je afwijst omdat je alleen maar wonderen deed. Natuurlijk werkt Gods Geest in een gelovige die Hem trouw is.
Er zijn alleen ook mensen die dat ook doen en toch geloven dat de opdracht ook nog voor nu is. Hebben die de Geest dan per definitie niet? Niet dat jij dat gezegd hebt trouwens.
Ik geloof dat er nog steeds lieden zijn die niet zullen geloven tenzij ze tekenen en wonderen zien en daar zijn ze o.a. voor, om hen te overtuigen. Zo ben ik zelf ook tot geloof gekomen.
Laatst gewijzigd door coby op 08 sep 2013 06:54, 2 keer totaal gewijzigd.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 08 sep 2013 06:41

Wilsophie schreef:Weet je over welke opdracht dit gaat Coby en voor welke bedeling? En tegen wie het gezegd wordt? Ik vroeg je dit al eerder want het is prachtig om BIjbelgedeelten te citeren, maar als het nergens op slaat is het zinloos. En ik vroeg al waar dit staat?

Volgens jou is het niet voor deze bedeling, volgens mij wel.
Hij zei het tegen de discipelen voordat Hij stierf.
Te dien dage is nog in de toekomst in ieder geval. Hier verschillen we van inzicht, daar ga ik geen discussie over voeren hoor. Volgens jou is het zinloos, volgens mij niet.
Laatst gewijzigd door coby op 08 sep 2013 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 08 sep 2013 07:38

la maar
Laatst gewijzigd door coby op 08 sep 2013 11:09, 9 keer totaal gewijzigd.

coby
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor coby » 08 sep 2013 07:41

Wilsophie schreef:Dit is precies wat ik bedoelde, want dat spreekt tegen wat jij stelt dat als men maar in de Geest de Heer aanroept

Dat beweer ik dus niet voor de duidelijkheid.

Terug naar “Archief”