Recht - krom? (Rechtzaak tegen Robert M.)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meribel
Kolonel
Kolonel

Re: Recht - krom? (Rechtzaak tegen Robert M.)

Berichtdoor meribel » 17 apr 2012 13:35

die laatste opmerking is wel een beetje flauw, jij kan ze vast scherper bedenken. :roll:

Mortlach schreef:
Het zit hem erin dat het ondervragen behoorlijk verschilt als je een verdachte bent of slechts getuige. Als je wordt ondervraagt als verdachte hoort daar gewoon een advocaat bij te zijn om te zorgen dat je niet per ongeluk dingen zegt die in je eigen nadeel zijn.

De bescherming van ons allemaal tegen de overheid is belangrijk, ook wanneer een misdadiger daar van profiteert. Want ik zei al, als het goed is hebben we allemaal redelijk vertrouwen in onze overheid, dat die haar macht niet misbruikt. Maar dat zal misschien niet altijd zo zijn. En zeker dan is het belangrijk dat de regels goed worden nageleefd.

ik voel een mannen van mars en vrouwen van venus ding.

je gaat het allemaal rationeel uitleggen, dat weet ik en ik ben het met je eens.

maar heb meer behoefte aan ;ja, wat kl*te dat het mis is gegaan in deze zaak.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 apr 2012 13:38

Ik wil nog verder teruggaan. Wat voor moeder is dat? Of ze nu gestraft wordt of niet, het kind BLIJFT slachtoffer en wordt NOOIT rechtgedaan. Want al knikker je moeders 30 jaar in de gevangenis, het kind is niet haar moeder kwijt, ze heeft er nooit eentje gehad!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 apr 2012 13:53

meribel schreef:die laatste opmerking is wel een beetje flauw, jij kan ze vast scherper bedenken. :roll:

Je hebt gelijk. Dat was niet nodig. Ik word ook een beetje vervelend als ik over dit soort dingen nadenk. Dat had ik niet op jullie moeten botvieren. Excuses.

ik voel een mannen van mars en vrouwen van venus ding.

je gaat het allemaal rationeel uitleggen, dat weet ik en ik ben het met je eens.

maar heb meer behoefte aan ;ja, wat kl*te dat het mis is gegaan in deze zaak.

Ja, natuurlijk! Ik denk dat we dat allemaal - zonder uitzondering - wel voelen. (ik heb dat boek ook gelezen)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 17 apr 2012 13:57

trouwens mooi onderschrift hoor, nog een paar woordjes erbij en het is een bijbelvers :D

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 apr 2012 14:00

meribel schreef:trouwens mooi onderschrift hoor, nog een paar woordjes erbij en het is een bijbelvers :D

:mrgreen:

Ewan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ewan » 17 apr 2012 22:00

schelpje3 schreef:Ik wil nog verder teruggaan. Wat voor moeder is dat? Of ze nu gestraft wordt of niet, het kind BLIJFT slachtoffer en wordt NOOIT rechtgedaan. Want al knikker je moeders 30 jaar in de gevangenis, het kind is niet haar moeder kwijt, ze heeft er nooit eentje gehad!

En zo is het met bijna alle gevallen van misbruik, het kind's leven is totaal verwoest, ik zie nog al die volwassen mannen huilen, die las kind door priesters waren misbruikt, nooit waren ze nog in staat geweest om een normale relatie op te bouwen.ook in dat geval de frustratie, dat de daders gewoon verplaatst waren omdat kerkrecht nog veel te beangrijk is mbt civiel recht.
En dat is voor mij reden om geen SGP te stemmen, die zeiden nl. tijdens dat homohostie-drama, dat ze de RKK steunden, omdat ze de steun van de RKK nog wel eens nodig zouden kunnen hebben in de nabije toekomst betreffende andere reli-zaken.
Macht is belangrijker dan een verwoest mensenleven.
Een gemeenschappelijke vijand maakt nog geen vriend.
Somebody up there likes you

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 apr 2012 12:06

Ewan schreef:En zo is het met bijna alle gevallen van misbruik, het kind's leven is totaal verwoest, ik zie nog al die volwassen mannen huilen, die las kind door priesters waren misbruikt, nooit waren ze nog in staat geweest om een normale relatie op te bouwen.ook in dat geval de frustratie, dat de daders gewoon verplaatst waren omdat kerkrecht nog veel te beangrijk is mbt civiel recht.
En dat is voor mij reden om geen SGP te stemmen, die zeiden nl. tijdens dat homohostie-drama, dat ze de RKK steunden, omdat ze de steun van de RKK nog wel eens nodig zouden kunnen hebben in de nabije toekomst betreffende andere reli-zaken.
Macht is belangrijker dan een verwoest mensenleven.
Een gemeenschappelijke vijand maakt nog geen vriend.

Het is beiden verwerpelijk, maar als een moeder (of vader) hun kind misbruikt voor viespeuken, is dat dubbel erg! Want een vader en moeder horen ten allen tijde een veilige haven te zijn voor een kind en als voorbeeld te dienen. De priester uiteraard ook, maar daar is geen bloedband mee.

Ewan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ewan » 18 apr 2012 12:16

Integendeel, een priester heeft een nog veel hogere voorbeeldfunctie, daar heeft hij bewust voor gekozen, niemand verplichtte hem daartoe.
Somebody up there likes you

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 apr 2012 12:34

Welk misbruik is 'erger', echt? Laten we die oever- en zinloze discussie niet gaan voeren. Gruwelijk off-topic ook!

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 18 apr 2012 14:15

Ja, alsof je tegen een kind kan zeggen: joh,troost je, als het misbruik door een priester was gedaan, was het veel erger....slaat echt als een &$%*$ op een drumstel.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 18 apr 2012 14:38

Katlheen schreef:Ja, alsof je tegen een kind kan zeggen: joh,troost je, als het misbruik door een priester was gedaan, was het veel erger....slaat echt als een &$%*$ op een drumstel.

Doe niet zo belachelijk. Dat is toch helemaal niet aan de orde!
Het is alles even erg. Maar je moeder of vader als gore viespeuk is van een andere orde dan een priester.
Dan hoop je voor het kind dat het nog een veilig thuis heeft! ZO is het bedoeld en niet anders!
Het is ALTIJD verwerpelijk, walgelijk en zondig, wie het ook op zn geweten heeft!

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 19 apr 2012 09:19

meribel schreef:

En van die poel des vuur..ja , ik vind het fijn dat God weet hoe de zaak in de steel zit en dat zaken na dit leven rechtgezet worden.

ik ben overigens niet voor harder of langer straffen, maar voor beter begeleiden.

Mortlach schreef:Ach, misschien vindt ze Jezus wel en dan is alles weer oké... :-oo

je opmerking bleef door mijn hoofd spoken ( niet dat ik het als beledigend ervaar maar vond het in de eerste instantie gewoon een beetje flauw , komt wsl door de smiley)

maar je hebt gelijk, stel dat iemand , wat hij ook gedaan heeft alsnog Jezus vind dan komt alles toch nog goed.

Is dat niet heerlijk!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 apr 2012 10:10

meribel schreef:maar je hebt gelijk, stel dat iemand , wat hij ook gedaan heeft alsnog Jezus vind dan komt alles toch nog goed.

Is dat niet heerlijk!

Nee, dat is het niet. De slachtoffers komen in een poel van zwavel terecht en zo'n figuur maar voor eeuwig rijstebrij eten. Nee, dat is niet heerlijk.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 19 apr 2012 11:54

hoezo niet heerlijk? Is het een gevoel van onrechtvaardigheid?
zou het fijner zijn als hele erge misdaden nooit vergeven kunnen worden?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 19 apr 2012 13:51

meribel schreef:hoezo niet heerlijk? Is het een gevoel van onrechtvaardigheid?
zou het fijner zijn als hele erge misdaden nooit vergeven kunnen worden?

Vergeven doe je voor jezelf, niet voor de ander. Maar dat terzijde. Maar goed, dat is dus wel een kernpunt waarom ik nooit christen zal kunnen of willen worden. De slachtoffers die 'dankzij' de misdaad die tegen hen is begaan de kans niet krijgen om 'jezus aan te nemen' worden dubbel gepakt, terwijl je je tijdens die leven werkelijk waar monsterlijk kunt gedragen als je maar voor je dood Jezus offer aanvaardt en dan zit je tot in de eeuwigheid goed.

Sowieso is het idee straf en eeuwigheid een lastige combinatie, maar bovenstaande situatie voelt voor mij toch heel erg verkeerd aan.

Terug naar “Archief”