Zwanger deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor ajl » 27 mei 2013 07:03

@ jannoek De drukke week is vandaag begonnen. Ik ben aan het overwegen om deze week mijn laatste week te maken, want heb toch wel last weer van voorweeën en het begint 's morgens vroeg al. Dus niet zo heel goed.
Weet jij nog wat voor homeopatische pillen Schipje adviseerde voor betere weeën?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 mei 2013 09:45

ajl, succes deze week!

Hier gaat alles prima. Alweer 26 weken en 5 dagen.
Time flies..

Duschka, sterkte met de laatste loodjes!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 27 mei 2013 18:40

@ AG; dat schiet ook al lekker op zeg! Over hoeveel weken ga je met verlof?

@ ajl; dacht dat je die drukke week vorige week had dus erg veel succes deze week!! Kan me voorstellen dat je wil stoppen als je weer zo'n last heb van al die voorweeën :-( Dat hele document van schipje heb ik nog op de mail staan. Weet niet of je die helemaal wil hebben?? Weet niet hoe ik dat kan toevoegen dus misschien ff je mailadres sturen per pb dan mail ik het even.

@ jannoek; hihi, je hebt helemaal gelijk over dat bedje! Wij hadden toen idd weinig woonruimte. We hebben nu allebei een andere baan en nu wonen we in een heerlijk ruim huis met veel ruimte :-) Al moet ik wel zeggen dat de baby wel weer in dat bedje komt te slapen. M. slaapt ondertussen in zo'n ledikantje van ikea waar ik over half jaar ofzo een zijkant eruit kan halen. Ligt F. er nog steeds in? Hebben jullie dadelijk plaats voor een 1 persoonsledikant?

@ dippie; nergens last van dus ik merk er nog weinig van dat ik zwanger ben. Alleen dat ik helaas toch echt niet meer in m'n kleren pas ;-)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 27 mei 2013 21:44

@AJL: Succes meis!
@JJ: gefeliciteerd! Een goede zwangerschap gewenst!
Time flies when you have none!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 mei 2013 23:18

@ajl caulophyllum was dat,en ik dacht dat daar nog iets achterstond, maar weet alleen niet meer wat, misschien juffiejuf nog?

Sterkte deze week!ben je einde van deze week 34 weken, dat je kan stoppen?

@juffiejuf, nee, denkt dat niet past, tegen de tijd maar iets creatiefs verzinnen ;-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 mei 2013 07:17

@ juffiejuf zie pb

@ jannoek Nee, ben dan bijna 35 weken, maar ik zag gister in mijn agenda dat ik volgende week dinsdag nog een bespreking heb staan in een dossier dat ik nog wil regelen, dus verwacht dat ik dat als laatste dag maak. Dan ben ik ruim 35 weken.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 28 mei 2013 08:53

Schiet nu lekker op, ajl.

Juffie, ik werk niet, dus hier geen sprake van verlof.

Ik zie niet op tegen de bevalling,
Wel tegen het eerste jaar.... Ik verwacht weinig slaap.

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 29 mei 2013 16:15

juffiejuf schreef:@ jacootje; groei je al goed? ;-) Lekker joh dat je de de inrichting al compleet heb. Heb je dat maar vast binnen.

Ik ben gelukkig nog niet veel aangekomen maar wel goed gegroeid. Is inderdaad wel lekker dat de inrichting compleet is. Alleen nog spulletjes kopen voor t beebje, want dat is nog niet compleet :wink: Aankomende weken druk schilderen en de stucadoor over de vloer voor het plafond. Het begint nu wel al aardig op te schieten. Dat is wel superleuk om te zien.
Szent az Úr

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 29 mei 2013 20:24

@AJL
En ben je idd aan je laatste werkweek begonnen of toch maar door tot volgende week?
Knap hoor, petje af!

@Jaccootje
Zo jullie zijn lekker op tijd met de kinderkamer. :D Heerlijk hoor!
Hier nog steeds de kamer niet klaar :oops:

@Aikongirl
Grappig dat je vooral tegen 't eerste jaar opziet.
Ik zie vooral op tegen de bevalling.
De zwangerschap en bevalling moet ik per slot van rekening zelf doen, het 1e jaar kunnen we gelukkig samen doen.

Helaas loop ik ziekenhuis in en uit wegens wat complicaties, dus lig veel aan de monitor.
Bleh! Maar goed, nog steeds geen bub, maar nog steeds bib!
Zo zie je maar...
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 30 mei 2013 10:14

@ Duschka: Vervelend dat het niet zo lekker gaat! Heb je iemand in je omgeving die je kan helpen om alle spulletjes/de babykamer klaar te maken? Bij onze oudste heeft mijn moeder -toen ik al opgenomen was in het ziekenhuis (na krap 37 weken zwangerschap)- de wieg nog afgemaakt. Omdat ik toen ook rust moest houden vanaf 25 weken ongeveer, lukte me dat zelf niet.

@ajl: Hebben jullie al een naam voor jullie uk? Sterkte met je werk trouwens, deze laatste dagen!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 30 mei 2013 20:03

@ duschka; vraag inderdaad even iemand die jullie kan helpen met de babykamer. Dat geeft je zelf misschien ook meer rust. Hier ook familie de kleertjes gestreken etc. omdat ik het niet mocht.

@ Aikongirl; ideaal dat je niet verlof etc. zit. Maare.... ik begrijp je heel goed dat je tegen het eerste jaar opzie. Hier exact hetzelfde. Natuurlijk kun je dingen samen doen @ duschka maar als je borstvoeding geef moet je dat toch echt zelf doen ;-)

@ jacootje; al die kilo's die er niet aankomen hoeven er ook niet meer vanaf! :-) Heerlijk als die schilder en de stucadoor weg zijn, dan kun je het pas echt opbouwen.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 30 mei 2013 20:50

Duschka schreef:@Acire
Hoe gaat het jou en de baby? Alles nog naar wens?

Leuk dat je het vraagt. Alles gaat goed hier, geen bijzonderheden zeg maar. Ruim 24 weken op weg inmiddels, het gaat snel vind ik :)

Succes alle zwangeren :)

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 31 mei 2013 08:15

@kamertje
Ach, het is meer het commentaar van anderen, zelf probeer ik mij er absoluut niet druk om te maken (met wisselend resultaat).
In principe kan de bib/bub worden.
Bedje staat klaar en de basisartikelen zijn gewassen.
Manlief is verbazend handig geworden in de afgelopen maanden :wink: .
De rest laten we eerlijk gezegd bewust een beetje "liggen" want ik wil zo dolgraag zelf nog wat doen voor de babykamer, zelfs als dit betekent dat het pas naderhand kan.
En hulp is hier helaas niet echt voor handen.

@1e jaar
Je hebt helemaal gelijk juffiejuf!
Maar voor mij is deze zwangerschap zo'n uitputtingsslag dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat het 1e jaar maar half zo erg kan zijn :oops: en daar wil ik eerlijk gezegd ook niet over nadenken! haha
Na de bevalling gaat er voor mij (slaapgebrek en bv daargelaten) ontzettend veel verbeteren, hoop ik.
Niet meer misselijk, niet meer braken, weer kunnen eten, afscheid nemen van die irritante migraine, langzaam herstellen van de BI, mijn medicatie weer terug en daardoor minder klachten van mijn chronische ziekten en ga zo maar door. En voorlopig probeer ik vooral aan die positieve dingen te denken :D

@Acire
Dat schiet idd op, al lekker royaal over de helft.
Mooie 20wk echo gehad?
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 31 mei 2013 18:49

Oei Duscka Als ik jouw verhalen lees, schaam ik toch wel met mijn geklaag over moeheid en slecht slapen. Veel sterkte meid!Ik hoop dat je snel een gezond kindje in jouw armen mag sluiten.

@ sophie Wij waren heel snel uit de naam. Eigen hadden wij nu 3 jongensnamen, dus nog een voorraadje ook...haha. Iedereen zit al wel te vissen en het gros gaat voor Olivier of Friso, maar die worden het niet. Al stond Friso zeker wel op mijn lijstje.

@ AG Dat jij opziet tegen het eerste jaar kan ik mij wel voorstellen. Ik vind de eerste maanden ook altijd best wel pittig en achteraf vond ik het eerste jaar van onze jongste telg ook zwaarder dan de zwangerschap. Brrr. Ik ben ook erg benieuwd hoe het dit keer gaat.

Ik heb mijn lange week achter de rug en ben best wel moe. Natuurlijk ga ik vogende week ook nog een paar dagen, heb nog veel werk liggen en wil het wel een beetje netjes achterlaten. Ik ben nu nog in dubio of ik dinsdag of donderdag stop. :oops:

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 31 mei 2013 20:44

Juffiejuf, gefeliciteerd.
ajl, succes met de laatste dagen werken.
Duschka, sterkte deze laatste dagen, hopelijk gauw een baby in je armen.

Terug naar “Archief”