Wat heb je deze week van de preek opgestoken?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 okt 2003 08:25

S' ochtends werd er over de Potterbakker gepreekt. En s'middags over de landman. Die dag werd er gepreekt voor jong en oud.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 20 okt 2003 09:32

als je dorst hebt, en je hebt een bron met eeuwig zuiver en koel water ter beschikking, waarom zou je dan je water uit regentonnen willen halen? Je weet nog niet eens of er überhaupt vocht in te vinden is.
Je moet nooit met te weinig tevreden zijn, als je het beste kunt krijgen!
God is niet voor niks de Levensbron, het is eigenlijk wel de bedoeling dat er gebruik van gemaakt wordt...
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

tomkoers

Filippenzen 2:12

Berichtdoor tomkoers » 20 okt 2003 19:57

Filippenzen 2:12

Alzo dan, mijn geliefden, gelijk gij te allen tijd gehoorzaam geweest zijt, niet als in mijn tegenwoordigheid alleen, maar veelmeer nu in mijn afwezen, werkt uws zelfs zaligheid met vreze en beven:
Want het is God, Die in u werkt beide het willen en het werken, naar Zijn welbehagen.
Doet alle dingen zonder murmureren en tegenspreken;
Opdat gij moogt onberispelijk en oprecht zijn, kinderen Gods zijnde, onstraffelijk in het midden van een krom en verdraaid geslacht, onder welke gij schijnt als lichten in de wereld;
Voorhoudende het woord des levens, mij tot een roem tegen den dag van Christus, dat ik niet tevergeefs heb gelopen, noch tevergeefs gearbeid.

Dit schrijft Paulus in de gevangenis aan de gemeente van Filippi. Hij roept de gelovigen op om met vreze en beven de zaligheid te bewerken, zonder gemopper en tegenspreken.
Geldt dat niet voor ons allemaal? En hoevaak doen we het niet....kortom was een vrij indringende prediking met veel stof tot nadenken

Gods Zegen,
Tom

joris

Berichtdoor joris » 20 okt 2003 22:10

het wat weet ik wel, maar het hoe, zei winny de Pooh.

bewerk uw zaligheid, leuk. Maar hoe? heeft ie dat ook verteld?

tomkoers

Berichtdoor tomkoers » 21 okt 2003 20:59

joris schreef:het wat weet ik wel, maar het hoe, zei winny de Pooh.

bewerk uw zaligheid, leuk. Maar hoe? heeft ie dat ook verteld?

Ja, in veel opzichten. Maar de meest aansprekende vond ik wel dat God van ons (gemeenteleden) ook vraagt ons aktief voor Hem in te zetten, en niet alleen maar een gemeente te bezoeken en/of af te wachten.

Gods zegen,
Tom

linda
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor linda » 09 nov 2003 11:56

we hadden vandaag een gehandicaptendienst.
ik heb vooral opgestoken dat gehandicapten veel meer weten dan wij denken. dat heeft me toch aan het denken gezet. wie of wat geeft hun dan dat onderwijs van Gods Woord?
groetjes

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 09 nov 2003 12:13

kwas erg blij met de kerkdienst van vanmorgen... voel me de laatste dagen niet zo happy, maar werd echt getroost door preek en door de liederen die wel zonden :D
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

joris

Berichtdoor joris » 09 nov 2003 13:49

linda schreef:we hadden vandaag een gehandicaptendienst.
ik heb vooral opgestoken dat gehandicapten veel meer weten dan wij denken. dat heeft me toch aan het denken gezet. wie of wat geeft hun dan dat onderwijs van Gods Woord?
groetjes
minder verstand, dus ze geloven gemakkelijker.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 09 nov 2003 13:56

joris schreef:
linda schreef:we hadden vandaag een gehandicaptendienst.
groetjes
minder verstand, dus ze geloven gemakkelijker.

Nou ja minder verstand....
Minder kennis?

De vreze des Heere is heb begin van alle wijsheid. (aldus de bijbel, maar waar?)
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

joris

Berichtdoor joris » 09 nov 2003 13:58

nou, ik kom net terug van een ivnaldienst in mijn oude baan. Ze hbben toch echt gewoon minder verstand hoor. Wel evenveel hersens, maar ze scoren toch echt lager op een iq test. in de volksmond heet dat: minder verstand.

Een kinderlijk geloof, wat Jezus ons allen aanraadt!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 09 nov 2003 14:06

joris schreef:nou, ik kom net terug van een ivnaldienst in mijn oude baan. Ze hbben toch echt gewoon minder verstand hoor. Wel evenveel hersens, maar ze scoren toch echt lager op een iq test. in de volksmond heet dat: minder verstand.

Een kinderlijk geloof, wat Jezus ons allen aanraadt!

Oke, in de volksmond, zijn ze niet slim genoeg om een goede baan te krijgen, om cariere te maken, in de volksmond ben je slim als je een hoog iq hebt.

Maar... volgens God ben je pas wijs als je verstand achterwege laat en je volkomen vertrouwt op Hem. Dus deze mensen die een laag iq hebben niet minder verstand, maar minder ontwikkelde hersens (dat wil dus niet zeggen dat ze minder wijs zijn). Want vertrouwen op Hem dat is pas slim :mrgreen:
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 09 nov 2003 22:57

Vandaag een goede preek en bijpassende liederen.

Een preek over de beproeving van Abraham toen hij Izak moest offeren. Hij deed Gods wil tegen alle ouderlijke gevoelens en logica in. Hij volgde Gods opdracht en God beschaamde zijn geloofsvertrouwen niet.
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 10 nov 2003 02:31

Gehandicapten dienst?

Zalig zijn de armen van geest, hoorde ik eens van een dominee.
en dat had betrekking op mensen met een verstandelijke handicap.
mooie woorden!

de preek van vandaag? wat me meest bijgebleven is:
Jezus Christus klopt onophoudelijk aan je deur. denk daar eens over na!
onophoudelijk!
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

anne22
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor anne22 » 10 nov 2003 11:30

De preek van 's middags ging over Filipensen 1: Vertrouwende ditzelve, dat Hij Die in u een goed werk begonnen heeft, dat voleindigen zal tot op de dag van Jezus Christus.

Wat een preek! Ik heb van het begin tot het eind gefascineerd zitten luisteren. Het valt me elke keer weer op, dat de Heere zo precies weet wat ik nodig heb. Ongelooflijk vind ik dat! Aan de ene kant was het heel duidelijk dat alles vast ligt in de handen van God, Die niet wil dat ik verloren ga, maar me telkens weer opzoekt, en terugbrengt naar de kudde. Aan de andere kant was het een heel duidelijke aansporing om dicht bij de Heere te leven: alleen daar ligt de vrede en het geluk. Hij hoort de stem van Zijn bruid zo graag!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 10 nov 2003 13:36

columbus schreef:Gehandicapten dienst?

ja... wij hadden gistermiddag ook zo'n aangepaste dienst... heel fijn.... t is idd behoorlijk eenvoudig, maar dat vind ik niet zo erg!!!!
Laat je licht schijnen!!!!! (dat was het onderwerp, geillustreerd met lampionnetjes voor Sint Maarten)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Terug naar “Archief”