Faramir schreef:Ik noem je gedrag huichelachtig, jou geen huichelaar. Maar wie de schoen past trekke hem aan.
Je hebt wel degelijk forse uitspraken gedaan over katholieken en daarmee 1,2 miljard mensen waaronder mij. Dat jij denkt er mee weg te komen omdat je geen specifieke namen hebt genoemd is vrij onlogisch gedacht van je.
Zo nou is mijn gedrag weer huichelachtig? Ik zou forse uitspraken gedaan hebben over het vaticaan,
ik heb zwart op wit de documenten laten zien, en die zijn in mijn ogen huichelachtig, als men boeddhisme en hindoeisme en de koran als iets wat waar is en ook nog heilig.....en daar achter aan, maar wij christenen moeten het evangelie blijven verkondigen, dat is huichelen want van evangeliseren komt niet veel als je de andere godsdiensten heilig en waar noemt.!
Dat valt eigenlijk nog reuze mee voor je extremistische denkbeelden en de tering die jij geworpen hebt.
Dus alleen Christus Jezus is de Weg de Waarheid en het Leven, dat is extremistisch? Nou dan wil ik wel een extremist zijn hoor.
De Kerk is het Lichaam van Christus. En ja, ik moet van alles en nog wat zelf weten, en dus ook of en hoe ik reageer op goedkope laster en leugens.
Is niet Bijbels de uitspraak "de kerk"is het lichaam van Christus, ik kan dat niet in de Bijbel vinden.
Hij noemt de koran heilig omdat het voor zijn gesprekspartners een heilig boek is. Hij kuste de koran uit respect voor degene waar hij te gast was. Zo ver zou ik zelf niet gaan.
Ik ook niet en waar haalt deze man het lef vandaan omdat in de naam van christenen te doen?
Hoogst speculatief. Het resultaat van dat alles is is dat de wereld voor een stukje minder onaangenaam is voor vele katholieken die in brandhaarden wonen. Het resultaat is dat er een begin is gemaakt voor wederzijds respect en begrip voor elkaars geloof en/of overtuiging.
Maar het is inmiddels bekend dat jij veilig van achter je PC'tje het liefst een heilige oorlog zou voeren tegen alles wat niet reformatorisch is. En als je daarmee bent uitgestreden dan kun je elkaar als reformatorischen onderling virtueel afmaken. Want dat is schijnbaar hoe jij God wil dienen, alles wat Hem niet neemt zoals jij Hem ziet is het levenslicht in de ogen niet waard. Die indruk wek je althans.
Jij hebt een hele agressieve manier van discussieren faramir, door de ander persoonlijk aan te vallen, en weet je op die manier ook heel handig te zaken te omzeilen waar het omgaat in de discussie.
Kijk ik heb dit topic niet geopend, maar ik wil eindelijk wel eens zeggen wat ik al heel lang weet en velen met mij.
Als er een topic geopend zou worden over b.v. evangelische-pinkstergemeente en de afschuwelijke misstanden die daar in kunnen bestaan en steeds meer een voet aan de grond krijgen hier in Nederland, zal ik zeker ook reageren. Wij zitten in de eindtijd en er zullen velen verleid worden en afdwalen van de Enige Waarheid en dat is Christus Jezus onze verlosser en niets is er NAAST Hem, wat waar is en heilig.
Faramir het ga je goed, vat toch niet alles zo persoonlijk op, het gaat mij om de WAARHEID en ik hoop bij jouw ook.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.