We beschouwde de kerk van Rome als de antichrist"

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: We beschouwde de kerk van Rome als de antichrist"

Berichtdoor Faramir » 26 feb 2013 12:53

boer schreef:schaapje is meer evangelisch, geloof ik.
@Schaapje:
Troost je, de aanstaande paus wordt de laatste, volgens st Malachi.
Peter the Roman ?
(ook al komt ie uit Ghana)

Dat is wel heel spannend natuurlijk. Overigens is het maar giswerk dat deze paus dan de laatste zou zijn. Het lijstje met voorspellingen gaat gewoon niet verder en volgens mij staat er niet vernoemd dat de komende de laatste zou zijn.

We zullen eerst wel zien wie het wordt. Het conclaaf zal spoedig starten.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 26 feb 2013 13:37

Faramir schreef:Ik noem je gedrag huichelachtig, jou geen huichelaar. Maar wie de schoen past trekke hem aan.
Je hebt wel degelijk forse uitspraken gedaan over katholieken en daarmee 1,2 miljard mensen waaronder mij. Dat jij denkt er mee weg te komen omdat je geen specifieke namen hebt genoemd is vrij onlogisch gedacht van je.

Zo nou is mijn gedrag weer huichelachtig? Ik zou forse uitspraken gedaan hebben over het vaticaan,
ik heb zwart op wit de documenten laten zien, en die zijn in mijn ogen huichelachtig, als men boeddhisme en hindoeisme en de koran als iets wat waar is en ook nog heilig.....en daar achter aan, maar wij christenen moeten het evangelie blijven verkondigen, dat is huichelen want van evangeliseren komt niet veel als je de andere godsdiensten heilig en waar noemt.!

Dat valt eigenlijk nog reuze mee voor je extremistische denkbeelden en de tering die jij geworpen hebt.

Dus alleen Christus Jezus is de Weg de Waarheid en het Leven, dat is extremistisch? Nou dan wil ik wel een extremist zijn hoor.

De Kerk is het Lichaam van Christus. En ja, ik moet van alles en nog wat zelf weten, en dus ook of en hoe ik reageer op goedkope laster en leugens.

Is niet Bijbels de uitspraak "de kerk"is het lichaam van Christus, ik kan dat niet in de Bijbel vinden.

Hij noemt de koran heilig omdat het voor zijn gesprekspartners een heilig boek is. Hij kuste de koran uit respect voor degene waar hij te gast was. Zo ver zou ik zelf niet gaan.

Ik ook niet en waar haalt deze man het lef vandaan omdat in de naam van christenen te doen?

Hoogst speculatief. Het resultaat van dat alles is is dat de wereld voor een stukje minder onaangenaam is voor vele katholieken die in brandhaarden wonen. Het resultaat is dat er een begin is gemaakt voor wederzijds respect en begrip voor elkaars geloof en/of overtuiging.

Maar het is inmiddels bekend dat jij veilig van achter je PC'tje het liefst een heilige oorlog zou voeren tegen alles wat niet reformatorisch is. En als je daarmee bent uitgestreden dan kun je elkaar als reformatorischen onderling virtueel afmaken. Want dat is schijnbaar hoe jij God wil dienen, alles wat Hem niet neemt zoals jij Hem ziet is het levenslicht in de ogen niet waard. Die indruk wek je althans.

Jij hebt een hele agressieve manier van discussieren faramir, door de ander persoonlijk aan te vallen, en weet je op die manier ook heel handig te zaken te omzeilen waar het omgaat in de discussie.

Kijk ik heb dit topic niet geopend, maar ik wil eindelijk wel eens zeggen wat ik al heel lang weet en velen met mij.
Als er een topic geopend zou worden over b.v. evangelische-pinkstergemeente en de afschuwelijke misstanden die daar in kunnen bestaan en steeds meer een voet aan de grond krijgen hier in Nederland, zal ik zeker ook reageren. Wij zitten in de eindtijd en er zullen velen verleid worden en afdwalen van de Enige Waarheid en dat is Christus Jezus onze verlosser en niets is er NAAST Hem, wat waar is en heilig.

Faramir het ga je goed, vat toch niet alles zo persoonlijk op, het gaat mij om de WAARHEID en ik hoop bij jouw ook.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 26 feb 2013 14:02

schaapje schreef:
Ja wijsneus ik hoop dat je dit ook op jezelf toepast, dat is wel eens nodig als ik jouw berichten zo eens lees, en dan zijn jouw vuile rede vaak op personen gericht....de mijne niet!

Faramir schreef:Wat huichelachtig. Jij hebt katholieken (en dus mij persoonlijk) in dit topic al geen oprechte gelovigen genoemd alsook geen mensen van goede wil. Optimatus heeft groot gelijk dat hij het citaat aanhaald, en jij als christen zou het aan moeten grijpen om eens op jezelf te reflecteren.

d:)b

mohamed

Berichtdoor mohamed » 26 feb 2013 14:15

mohamed schreef:Die vrees is nergens voor nodig, je kan gerust meedoen uit respect voor hun geloof.

Riska schreef:Het heeft te maken - denk ik - met de setting: het klooster... het waren mensen die wat meer wilden weten van het boeddhisme, dan dat het boeddhisten waren.

En de keer dat er gemediteerd werd met "ohm" was in een groep die behoren tot de RKK, de PKN en mensen die inmiddels afgehaakt hadden wat kerk betreft, maar vanwege het weekend wel in het klooster waren.
Als ik in een boeddhistische gemeenschap zou terechtkomen had ik er geen probleem mee gehad.

Dat zoiets je een ongemakkelijk gevoel kan geven begrijp ik heel goed, maar is dat gevoel wel rationeel? Immers, als we geloven dat God Eén is en dat een afgod niets is, waarvoor zouden we dan vrezen en in welke setting? Dat zij zijn afgevallen van hun geloof is hun eigen zwakte, maar geen reden voor ons om vrees te hebben, want het zijn ook maar mensen. Er kan je niets gebeuren, dus ga een eventuele volgende keer rustig mee.

Ik ben een tijdje terug ook in een boeddhistische tempel geweest met een priester die zijn goden aanbad en het enige wat ik er aan overhield waren koude voeten. Dat kwam omdat ik mijn schoenen moest uittrekken en de tegeltjes van de vloer nogal koud waren. De hele middag heb ik daar rondgehangen en wat geleerd van hun geloof en dat het een gezellige boel kan zijn met dertig vrolijke honden in huis! :)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 feb 2013 15:12

schaapje schreef:En natuurlijk zal ik met een "anders gelovige" heel anders praten dat ik hier op een IK DACHT een christelijk web spreken.
Ben jaren terug bevriend geweest met een vrouw die moslim was, dus heb geen verkeerd idee, respect voor de andere zal ik hebben.

Katholieken zijn ook christenen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 26 feb 2013 16:06

Never mind, het is de moeite niet waard.

maran
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maran » 26 feb 2013 16:52

Faramir schreef:Never mind, het is de moeite niet waard.

niet zo gauw op je teentjes getrapt zijn Faramir. [-X

Faramir

Berichtdoor Faramir » 26 feb 2013 17:36

maran schreef:niet zo gauw op je teentjes getrapt zijn Faramir. [-X

Juist daarom is het beter om geen aandacht aan extremen te geven.

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 27 feb 2013 13:31

@Schaapje, wat vind je van het vooruitzicht dat we straks een Rooms-Katholieke koningin hebben?
"Een libelle zweeft over het water..."

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 27 feb 2013 13:53

Een Rooms-Katholieke koningin? Oh de gruwel.... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

diak2b
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor diak2b » 27 feb 2013 14:56

Katlheen schreef:Een Rooms-Katholieke koningin? Oh de gruwel.... :mrgreen:

Een Spaanstalige rooms-katholiek koningin om precies te zijn :mrgreen:

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 27 feb 2013 14:59

''de koning van Hisspanje, heb ik altijd geeerd''.
We zijn weer terug bij af :wink:

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 27 feb 2013 15:15

Katlheen schreef:Een Rooms-Katholieke koningin? Oh de gruwel.... :mrgreen:

diak2b schreef:Een Spaanstalige rooms-katholiek koningin om precies te zijn :mrgreen:

Een erg goed uitziende Spaanstalige Rooms-Katholieke koningin om nog preciezer te zijn :mrgreen:

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 27 feb 2013 15:20

Mooi, alle Oranjegezinde calvinisten moeten dat kunnen toejuichen... :mrgreen: Heerlijk, die spagaat: Katholieken zijn de gruwel, het volkslied waarin het koningshuis wordt bezongen, welke we als calvinist helemaal de bom vinden, refereert aan de koning van Spanje. Een katholiek nog wel!

Ik zie hier een link met het topic: heeft God humor... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 27 feb 2013 15:30

Katlheen schreef:Mooi, alle Oranjegezinde calvinisten moeten dat kunnen toejuichen... :mrgreen: Heerlijk, die spagaat: Katholieken zijn de gruwel, het volkslied waarin het koningshuis wordt bezongen, welke we als calvinist helemaal de bom vinden, refereert aan de koning van Spanje. Een katholiek nog wel!

Ik zie hier een link met het topic: heeft God humor... :mrgreen:

Ik weet niet of jullie het allemaal wel goed gevolgd hebben, maar tijdens de goedkeuringsprocedure die het parlement heeft uitgevoerd is duidelijk uitgesproken het bezwaar tegen het lidmaatschap van de RKK van prinses Maxima. Duidelijk is vanuit het koninklijk huis gekomen dat eventuele kinderen protestants gedoopt worden. Het koninklijk huis is Hervormd en zal dat ook blijven. Dus aan deze zaak is wel degelijk besproken en het koninklijk huis beseft hoe gevoelig deze zaken liggen.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Terug naar “Archief”