Big bang staat op springen? (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

antoon

Re: Big bang staat op springen? (2)

Berichtdoor antoon » 08 mei 2012 15:09

De bekende ambtenaren taal veel woorden weinig zeggen, net als bijbel critici met hun gezwalk, iedereen weer tevreden, ik kijk er doorheen, dat kan je hoogmoed vinden maar is het niet.

maar..... de koek is nog niet op,of....... heeft de topbioloog het ook mis in evo land is alles mogelijk net als de eredivisie voetbal laatste editie verliezers winnen van topclubs

http://www.katholieknieuwsblad.nl/nieuw ... orden.html

"Het darwinisme is opgehouden een wetenschappelijke theorie te zijn toen men van Darwin een godheid heeft gemaakt",
Laatst gewijzigd door antoon op 08 mei 2012 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

GapWim
Mineur
Mineur

Berichtdoor GapWim » 08 mei 2012 15:14

antoon schreef:Dat is juist zo prettig, dat kan ik aan evolutionisten overlaten, de evolutionisten die zich niet laten meeslepen tenminste, dat noemen ze "Zwitzer leven gevoel".
Afbeelding

antoon schreef:verder , je hoeft echt geen hogeschool doorlopen te hebben om te zien dat de zaak scheef zit
:lol:
besef je echt wat je nu gezegd hebt?
Afbeelding
:lol:

antoon

Berichtdoor antoon » 08 mei 2012 15:20

Het overbekende zwaktebod weer , men heeft niets meer en denkt stand te kunnen houden door zich een elitair denkend clubje te noemen, wat doorzichtig, de franse topbioloog snapt het ook niet zeker. dus de game in lol win ik ook al :lol: :lol: :lol: :lol:

Moge de Romijnse vrede u deelgenoot zijn

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 mei 2012 15:24

antoon schreef:De bekende ambtenaren taal veel woorden weinig zeggen, net als bijbel critici met hun gezwalk, iedereen weer tevreden, ik kijk er doorheen, dat kan je hoogmoed vinden maar is het niet.

O, en waarom is het dat niet?

http://www.katholieknieuwsblad.nl/nieuw ... orden.html

"Het darwinisme is opgehouden een wetenschappelijke theorie te zijn toen men van Darwin een godheid heeft gemaakt",

Laat me raden: als ik je link lees, blijkt het weer iets heel anders te zeggen dan jij denkt?

Ik aanbid Darwin niet; Ik denk niet dat mijn ziel na mijn dood in de studeerkamer van Darwin terecht komt; ik smeek Darwin niet om mijn leven leiding te geven; Darwin had soms ook gewoon ongelijk.

Hoe is Darwin precies god dan? Heb je ook een andere bron dan het katholiek nieuwsblad, want dit lijkt nogal op preken voor eigen parochie...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

antoon

Berichtdoor antoon » 08 mei 2012 15:30

Desalniettemin houdt een vastberaden kliek die gedomineerd wordt door publieksfiguren als Richard Dawkins nog altijd vast aan het conventionele 'wetenschappelijke' wereldbeeld, waarin alles darwinistisch verklaard wordt uit mutatie en selectie.

Lijkt op de slag om Berlijn.
Als de dingen anders waren zou het Katholieke blad zich de vingers branden, ik denk niet dat ze dat doen ook niet omdat de katholieke kerk de evolutie nooit afgewezen heeft.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 mei 2012 15:36

antoon schreef:Lijkt op de slag om Berlijn.
Als de dingen anders waren zou het Katholieke blad zich de vingers branden, ik denk niet dat ze dat doen ook niet omdat de katholieke kerk de evolutie nooit afgewezen heeft.

Het is allemaal wel hardstikke leuk, maar dat een theorie iets anders blijkt te werken dat we tot nu toe dachten, is wel een reuzen-gefantaseerde stap naar 'schepping ex nihilo minder dan 10.000 jaar geleden.

Je krijgt geen gelijk enkel door aan te tonen dat de ander in meer of mindere mate ongelijk heeft. Graag zie ik het POSITIEVE bewijs voor jouw stellingen. (in Jip en Janneke-taal: ik heb gelijk omdat... [vul reden in anders dan 'omdat de ander ongelijk heeft'])

antoon

Berichtdoor antoon » 08 mei 2012 15:53

Ik zal je vertellen dat ik geen gelijk hoef te hebben, zou jammer zijn en de discussie zou wegebben, dat hoeft helemaal niet, voor mij is het overigens duidelijk ik heb die kennis, maar dat veel mensen (nog) twijfelen neem ik echt niemand kwalijk, dat deed ik ook . ik geef voorbeelden zoals van Fossielen en zet de mensen aan het denken, met en ook zonder Jip en Janneke taal alnaargelang de toehoorders, meer niet, en ik haal mensen aan uit jullie eigen omgeving. meer zit er niet in en meer wil ik er niet uithalen. De evo mag van mij blijven, ik vind het wel gezellig.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 mei 2012 16:06

antoon schreef:Ik zal je vertellen dat ik geen gelijk hoef te hebben, zou jammer zijn en de discussie zou wegebben, dat hoeft helemaal niet, voor mij is het overigens duidelijk ik heb die kennis,

Kennis die je vervolgens weigert toe te lichten. Vind je het heel erg dat ik je niet op je woord geloof? Want wat je nu dus doet - wat creationisten altijd doen - is roepen: ik heb gelijk want ik weet dat ik gelijk heb, dus heb ik gelijk, zie je wel, geen speld tussen te krijgen...

maar dat veel mensen (nog) twijfelen neem ik echt niemand kwalijk, dat deed ik ook . ik geef voorbeelden zoals van Fossielen en zet de mensen aan het denken,

Je roept wat zonder aan te geven wat je bedoelt, bedoel je?

met en ook zonder Jip en Janneke taal alnaargelang de toehoorders, meer niet, en ik haal mensen aan uit jullie eigen omgeving.

Citeren uit de context, bedoel je?

antoon

Berichtdoor antoon » 08 mei 2012 16:40

Citeren uit de context, bedoel je?

De context is duidelijk, ernaast citeren zou moeilijk zijn lijkt mij.
Dat je mij niet gelooft is prima en je goed recht, ik hou niet van meelopers zonder reden, maar ik heb in de jaren al heel wat onderzocht hoofdzakelijk geschiedenis, dat zeg ik erbij maar als je dan nuchter alles op een rij zet zonder vooroordeel komt de bijbel er vaak goed uit en weleens beter dan de wereldlijke gegevens , en daar waar te weinig data over is zoals over de Egyptische veldtochten van
Nebukadnesar wordt hij ook niet tegengesproken. Verder hou ik ook niet van bekeren daarom laat ik zoveel mogelijk, juist mensen uit jullie omgeving aan het woord
en ten overvloede iedereen moet het zelf weten wat hij/zij wil geloven.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 08 mei 2012 16:55

antoon schreef:Dat je mij niet gelooft is prima en je goed recht, ik hou niet van meelopers zonder reden, maar ik heb in de jaren al heel wat onderzocht hoofdzakelijk geschiedenis, dat zeg ik erbij maar als je dan nuchter alles op een rij zet zonder vooroordeel komt de bijbel er vaak goed uit en weleens beter dan de wereldlijke gegevens , en daar waar te weinig data over is zoals over de Egyptische veldtochten van
Nebukadnesar wordt hij ook niet tegengesproken. Verder hou ik ook niet van bekeren daarom laat ik zoveel mogelijk, juist mensen uit jullie omgeving aan het woord
en ten overvloede iedereen moet het zelf weten wat hij/zij wil geloven.

Jaja, en jij hebt natuurlijk totaal geen vooroordelen over de Bijbel (die klopt, want die klopt, dus klopt 'ie altijd!).

Ik vind het jammer dat je me wegzet als 'meeloper zonder reden'. Ook ik heb bijzonder veel gelezen op het gebied van wetenschap, dus zonder reden, dat lijkt me niet. Ik houd dan weer niet van tegendraadsheid zonder reden, en nog erger is zeggen dat je redenen hebt om tegendraads te zijn, maar vervolgens weigeren die redenen kenbaar te maken.

En weer doe je een uitspraak die je niet onderbouwt. Simpel, zolang je dat doet, kom je geen steek verder want een stelling zonder onderbouwing wordt door mij ook zonder onderbouwing verworpen.

antoon

Berichtdoor antoon » 08 mei 2012 17:13

Ik vind het jammer dat je me wegzet als 'meeloper zonder reden'

Zo schrijf ik het niet ik bedoel dat ik liever hebt dat iemand bij zijn eigen straatje blijft dat hij mij volgt zonder dat hij er echt achter staat.

voor onderbouwing over historie denk ik dat ik mij weer eens vervoeg bij "Is de Bijbel een geschiedkundig boek of is het anders?" ook veel christenen tweifelen er nog aan zonder goede reden overigens, maar tho the point
ik geloof wel dat jij meer scholing gehad hebt, het zij je vergunt, maar dat is geen reden om te denken dat je nu gelijk hebt, als het andersom was had ik ook geen reden om te denken dat ik dan gelijk hebt alleen om dat gegeven. inzicht daar gaat het om en dat kan iedereen krijgen, en nu ben ik weer brutaal maar duidelijk ik heb die inzicht in de schrift en genoeg inzicht om te zien dat negatieve bewijsvoering de zaak in een duister daglicht stelt.

WildKittyCat
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor WildKittyCat » 08 mei 2012 18:03

@antoon

hoe komt het dat er bepaalde diersoorten ,langharigen,ruwharigen,en kortharigen zijn
of onder een soort grote of kleine oren ,of lange of korte benen/poten 1 of 2 hoevige....enz enz

en kan je nu weer ontopic gaan i.p.v te kibbelen met Mortlach over de vorm van discussieren
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen,maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart

met een paard onder je kont kom je ook de wereld rond

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 09 mei 2012 17:10

GapWim schreef:Ja, net zoals de aarde op pilaren staat, een cirkel is (i.p.v. een bol), een vierkant is, dat de aarde stil staat (iets wat vandaag de dag door sommige nog steeds geloofd wordt?! Link), dat de zon en alle andere planeten rond de aarde draait, ...
Wat de uitkomst ook mag zijn, het staat er allemaal wel ergens in vermeld.

De bijbel verteld heel duidelijk dat de aarde een cirkel is en een bolvormig object (zoals ik een tijdje terug met hettys uitgespit heb) dit kun je alleen weten als je ook verstand van context etc heeft.

Gapwim schreef:O ja? Zullen we dat ook eens overlopen?

De archeologie en de bijbel sluiten heel goed met elkaar aan.

gapwim schreef:Schepping van het heelal en de aarde
Volledig ontkracht, enkel vol te houden met een sterke dosis mentale gymnastiek
Het bijbelse scheppingsverhaal is een aanpassing van de Babylonische scheppingsmythe Enûma Eliš

Bewijs dat eens?

gapwim schreef:Schepping van de mens
Volledig ontkracht. “Toen maakte god, de heer, de mens. hij vormde hem uit stof, uit aarde, en blies hem levensadem in de neus. Zo werd de mens een levend wezen.” Met alle kennis die we bezitten vandaag, geloof je daar écht in?
Adam is een karakter uit het episch verhaal van Gilgamesh waarbij de hemelgod Anu een mens genaamd Enkidu schiep uit aarde en klei en hem leven inblies. Afgebeeld als een wildeman is hij later vervoegd met zijn vrouw Shamhat die hem rustig maakte en hem cultuur bijbracht.

Ook dit is weer een kreet die je niet hard kunt maken,Het is echter veel waarschijnlijker dat het zondvloedverhaal jarenlang mondeling is doorgegeven en dat daar de Gilgamesj-versie uit is ontstaan. De versie in de Bijbel is namelijk veel uitgebreider en aannemelijker. Want hoeveel beide varianten ook op elkaar lijken, er zijn ook een aantal duidelijke verschillen. In de Gilgamesj-versie duurt de vloed maar heel kort: na zes dagen en nachten stond alles al onder water en zes dagen nadat de boot vastliep op een berg was al het water al weer weg. In de Bijbel duurt het al met al ruim 300 dagen; dat is veel relistischer dan een paar weken. Het belangrijkte verschil is misschien wel de vorm van de ark. In de Bijbel zijn de afmetingen 300 el lang, 50 el breed en 30 el hoog; deze verhoudingen maken het schip zeer stabiel. In het Gilgamesj-epos was de boot een kubus van 120 el. Een dergelijke boot is erg instabiel en beslist niet zeewaardig.

Het zal duidelijk zijn dat het Bijbelverhaal het origineel is en het Gilgamesj-epos een latere mythe.

gapwim schreef:Zondvloed
Volledig ontkracht, naast het lachwekkende verhaal over de ark van Noach waar alle soorten dieren zich op bevinden is er wereldwijd totaal niets van terug te vinden.

John woodmorappe heeft er een goede studie over gemaakt in het boek Noah's Ark: A Feasibility Study
Zelfs de amateurs van talkorigin waar je vaak mee loop te showen de laatste tijd kunnen weinig inbrengen tegen bv de zeewaardigheid van het schip, de kubus van de giljamesj-epos zou helemaal afvallen.

gapwim schreef:Exodus
Volledig ontkracht.
Historische documenten uit Egypte spreken nergens van een uitzonderlijke uittocht van slaven
Historische documenten uit de Kanaän vallei spreken nergens over een uitzonderlijke grote toevloed van mensen
De afstand door de woestijn die 40 jaar zou geduurd hebben is af te leggen in 2 weken
Historische documenten ten tijde dat de exodus had moeten plaatsvinden spreken over 2 ontsnapte slaven die opgemerkt zijn tijdens het oversteken van een vlakte … maar hebben een uittocht van 600.000 mannen van militaire leeftijd waarbij bijgeteld de vrouwen, kinderen, ouderen je uitkomt op ongeveer 2.000.000 mensen die 40 jaar lang rondjes draaien over een afstand die men in 2 weken kan afleggen heeft men blijkbaar over het hoofd gezien.
Zelfs de archeologische scholen in Israël geven toe dat dit fictie is. Dit is een verhaal geschreven tijdens of na de Babylonische verbanning om een nieuwe identiteit te creëren voor het joodse volk na de vernietiging van bijna hun gehele cultuur.

Ook nonnens, er is voor de archeologen genoeg te doen betreft de uittocht van israel, er zijn weinig archeologische vindingen maar dat neemt niet weg dat er al een aantal zijn zoals de stele van merenpthah en de armana brieven.
Zo werd ook altijd beweert dat de stad David niet bestond en daar komen ze ook al van terug.

gapwim schreef:Fossiel onderzoek
Geen enkele overeenkomst tussen de bijbel en realiteit.
Niet voor de scheppingmythe, niet voor de zondvloed, en de bijbel heeft het al zeker mis vergeleken met de evolutie van leven op aarde.

Kom eens met een fossiel en bewijs dat eens of het een tussenvorm is of zo, we zullen zien of dit ook het geval is.Daarbij komt dat geen enkel fossiel kan gelden als tussenvorm want je weet niet of het fossiel kinderen heeft gekregen.

gapwim schreef:Hoewel er inderdaad een naam in de bijbel te vinden was van iemand die echt bestond en slechts later bevestigende bewijzen hiervoor ontdekt zijn. Laat de historische nauwkeurigheid van de informatie over die persoon sterk te wensen over.

Misschien is de overige info die in de bijbel staat nog niet archeologisch bevestigd maar dat neemt niet weg dat het wel zou kunnen.

Maar gaat dit topic niet over de big bang en de onzin die daarbij hoort, heb je daar ook nog bewijzen voor?
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

FrankB
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FrankB » 10 mei 2012 07:12

Kirdneh blijft het maar proberen: "Daarbij komt dat geen enkel fossiel kan gelden als tussenvorm want je weet niet of het fossiel kinderen heeft gekregen."

Zou hij dit nou zelf verzinnen of alleen wat stompzinnige creatieve websites napraten? Zijn redenatie komt op hetzelfde neer als beweren dat Jezus kinderen had. Staat niets over in de bijbel maar er staat dus ook niet in dat Jezus GEEN kinderen had.

Voorts had hij het over de "zeewaardigheid van het schip". Ten eerste hoefde dat schip alleen maar te drijven. Het had geen aandrijving/zeilen dus het ging nergens heen. Ten tweede zou een schip v/h formaat van de ark niet groot genoeg zijn om een paar van elk dier op aarde te huisvesten. Zelf een schip ter grootte van de USS Nimitz zou het nog niet kwijt kunnen.

Om een houten boot te maken, zeker ter grootte van de beweerde ark, heb je heel veel hout nodig dat tientallen jaren moet drogen wil het niet gaan werken. Dat kapte Noach zeker met zijn zonen?

Het verhaal van Noach, zoals ik al eerder schreef een copie van een veel ouder Sumirisch verhaal, is een sprookje. Niet meer en niet minder.
mvg, Frank
WAR IS OVER! If you want it.

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 10 mei 2012 12:31

FrankB schreef:Kirdneh blijft het maar proberen: "Daarbij komt dat geen enkel fossiel kan gelden als tussenvorm want je weet niet of het fossiel kinderen heeft gekregen."

Zou hij dit nou zelf verzinnen of alleen wat stompzinnige creatieve websites napraten? Zijn redenatie komt op hetzelfde neer als beweren dat Jezus kinderen had. Staat niets over in de bijbel maar er staat dus ook niet in dat Jezus GEEN kinderen had.

Ik heb het over de fossielen en niet over Jezus, de fossielen laten alleen maar zien dat het dood is gegaan en verders niets.
Je kunt er van alles aan vastplakken maar dat zal je bewijzen moeten.

frankb schreef:Voorts had hij het over de "zeewaardigheid van het schip". Ten eerste hoefde dat schip alleen maar te drijven. Het had geen aandrijving/zeilen dus het ging nergens heen. Ten tweede zou een schip v/h formaat van de ark niet groot genoeg zijn om een paar van elk dier op aarde te huisvesten. Zelf een schip ter grootte van de USS Nimitz zou het nog niet kwijt kunnen.

Noach zijn boot hoefde alleen maar te drijven maar de zeewaardigheid qua afmetingen wordt nu nog gebruikt,dus de bijbel was in die zijn tijd al voorruit.
Elke basistype had genoeg ruimte in het schip, maar blijkbaar wil je niets lezen over dit onderwerp want anders kwam je niet met deze onzin.
Leestip: John Woodmorappe: Noah's Ark: A Feasibility Study

frankb schreef:Om een houten boot te maken, zeker ter grootte van de beweerde ark, heb je heel veel hout nodig dat tientallen jaren moet drogen wil het niet gaan werken. Dat kapte Noach zeker met zijn zonen?

120 jaar de tijd moet voldoende zijn dacht ik zo. :roll:

frankb schreef:Het verhaal van Noach, zoals ik al eerder schreef een copie van een veel ouder Sumirisch verhaal, is een sprookje. Niet meer en niet minder.

Dus een verhaal wat ouder is is dan automatisch het origineel? :lol:
Het gilmosh-epos is een wetenschappelijk onzin verhaal en de bijbel is qua wetenschappelijke zaken de juiste.
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Terug naar “Archief”