Citytrip Madrid! 2 t/m 6 april

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Re: Citytrip Madrid! 2 t/m 6 april

Berichtdoor Tante Pollewop » 20 mar 2012 09:44

HAHA, creatief tellen. ;)
Ik lees toch echt: 2 (spijker) + 2 (witte) + 1 (zomerstreepjes) + 3 (korte) = 7.

Maar ik ben het met je eens dat er wel wat te kiezen moet zijn hoor, ben alleen niet van plan om de helft van mijn kledingkast mee te nemen. 8)

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 21 mar 2012 00:19

Dit is ook nog een optie:

http://www.belvilla.nl/vakantiehuizen/e ... S-28260-01

De beschrijving ziet er erg aanlokkelijk uit. En de prijs van de aanbiedingen lijkt ook heel schappelijk. Een hele week is dan 850 euro. Zonder aanbieding is het tarief voor onze periode nu 775 euro, inclusief schoonmaak. Dat is ongetwijfeld goedkoper dan welk hotel of klooster ook. Het is wel buiten de stad, ik vind dat zelf helemaal niet erg, zolang je maar niet te vroeg terug moet om de bus te halen.

http://elguijo.info/elguijo_busstop.htm

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 22 mar 2012 01:52

Wow, dat ziet er wel heel mooi uit. Ook een leuke combi van de drukte van de stad en eventueel de rust opzoeken.

Ik hoop morgen even de tijd te vinden om nog te gaan zoeken, maar vooralsnog ben ik zeker voor de optie van DDD.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 22 mar 2012 03:50

Dat zoeken heeft geen haast, wat mij betreft. Het lijkt me leuk ook even de kloostergids af te wachten. Maar ik zal dan alvast gaan informeren, want Tante Pollewop vond het ook al een plezierige optie.

Voordeel is ook dat er nog plaats is voor anderen ook.
Laatst gewijzigd door DDD op 22 mar 2012 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 mar 2012 07:30

Het is zeker een plezierige optie.

En het huis ziet er ect goed uit.

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 22 mar 2012 18:02

Het boek over de kloosters in Spanje is ook binnen. Ik moet alleen nog kijken wanneer ik het kan ophalen. Misschien dat dat morgen lukt, maar ik weet het niet zeker.

Flavius
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Flavius » 22 mar 2012 21:46

Wat leuk! Ik woon zo'n beetje een derde van het jaar in Madrid. :D

Wil je erg goedkoop overnachten, dan kun je natuurlijk ook in een hostel overnachten [12,50 per nacht]. Nabij Plaza Espana heb je er één van Hostels International [waarbij je niet gemixt slaapt].

Daarnaast kan ik je aanraden om zeker eens in een Cervecería 100 Montaditos te eten; hier kun je 100 verschillende warme broodjes bestellen á 1,20, 1,50 of 2,00 per broodje [dan is 1L bier (of een clara) maar 1,00 euro]. Er is daarnaast ook achter Gran Vía een typisch Spaans restaurant [dat betekent dus: heel vol, alles op de grond gooien, én goedkoop mét gratis tapas (een bord vol)] - mocht je willen, dan kan ik natuurlijk de exacte locatie opzoeken. In één van de zijstraatjes bij Plaza Major heb je cafés met [dagelijks of een bepaalde dag, dat weet ik niet meer] typisch Madrileense culinaire; Bocadillo de Calamares - zeker proberen, en ook daar is het altijd erg druk [niet te missen dus].

Ook raad ik aan om zeker het Retiropark te bezoeken, met naar ik meen als enige plek op de wereld een beeld van Lucifer...

Ik las ook ergens dat iemand graag naar San Lorenzo de El Escorial, wat zeker een aanrader is! Maar wees wel bewust van het feit dat dat ook het enige is dat je zult aantreffen in dat dorpje, verderop is er ook nog de Vallei van de gevallenen.

Mocht je van opera houden, als je om 18h00 naar het Teatro Real gaat dan verkopen ze een x-aantal kaartjes met 90% korting [mits je jonger bent dan 30] - mits er een opera is natuurlijk... :D

Het hangt er vanaf waar je naartoe wilt, maar zelf geef ik de voorkeur om vanaf én naar het vliegveld te reizen met de bus. Deze bus brengt je naar Cibelles en Atocha, kost je slechts 2 euro [goedkoper dan de metro, daar betaal je 2,50 :mrgreen: ].

Anyways, er is dus heel veel te doen. Mocht je nog specifieke vragen hebben, dan hoor ik dat graag. Zelf dacht ik er ook nog aan om dat weekend te gaan, maar heb besloten niet te gaan vanwege m'n examens - anders had ik best een dagje als gids willen spelen. :wink:

Volgens m'n vriendin heeft het gisteren overigens gesneeuwd in Madrid, maar het zal vast wel warm genoeg zijn over twee weken - en de nachten zijn er ook nog vrij koud [nu nog 1 á 2 graden]! Verwacht dus geen 30 graden... :mrgreen:
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 22 mar 2012 22:14

DDD wil graag zien:
Basilica de San Francisco El Grande (2)
Castillo de los Mendoza (4)
Catedral de la Almudena (5)
Centro de Arte Reina Sofía (6)
Congreso de los Diputados (7) zaterdagmorgen open
Iglesia de San Andrés (12)
Jardines de Sabatini (13)
Klooster van de Descalzas Reales (15)
Monasterio de El Escorial (16)
Museo del Prado (20)
Museo Thyssen-Bornemisza (22)

Palacio Real (25) elke eerste woensdag van de maand wisseling van de wacht...
Parque de El Capricho (26)
Plaza de Cibeles (27)
Plaza de la Villa (30)
Real Jardín Botánico (37)
Retiropark (38)
Windmolens van Campo de Criptana (44)

Ik zou graag willen zien:
Basilica de San Francisco El Grande (2)
Catedral de la Almudena (5)
Iglesia de San Andrés (12)
Jardines de Sabatini (13)
Palacio Real (25)
Parque de El Capricho (26)
Plaza de Cibeles (27)
Plaza de la Villa (30)
Plaza Mayor (33)
Retiropark (38)
Teleférico de Madrid (41)

@Flavius: jammer dat je er die week net niet bent. Een rondleiding onder leiding van iemand die de stad kent zouden we niet af kunnen slaan :mrgreen: Bedankt voor de info!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 22 mar 2012 22:19

@Flavius:

Gelukkig blijft de 30 graden ons bespaard, inderdaad.

Maar heel erg bedankt voor de tips. Ik heb wel eens in een hostel in Barcelona geslapen, met acht personen op een zaal, maar dat was toch aanzienlijk duurder dan 12,50. Weet je zeker dat dat zo goedkoop is? Want dat scheelt nogal wat met de 35 euro per nacht die het appartement zou kosten. Maar het zou me wel erg verbazen als het onder de 20 euro zou uitkomen.

Eerlijk gezegd heb ik toch meer de voorkeur voor een huis als bovenstaand, ook al kost dat 15 euro per nacht meer. In Berlijn heb ik een nacht in een hostel doorgebracht, deels ook wel geslapen, maar dat was toch geen onverdeeld genoegen. Zelfs met vier mensen op een kamer kan het heel luidruchtig zijn. En of het wel of niet gemixt is maakt me in een hostel dan weer niet uit. Meestal zijn dames in ieder geval wat rustiger...

Een website of adres van de locaties zou natuurlijk geweldig zijn. Niemand van ons spreekt Spaans dus googlen is best lastig.

Jammer dat je er niet bij kunt zijn, dat zou best leuk zijn.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 22 mar 2012 22:28

Meestal zijn dames in ieder geval wat rustiger...

Zeg dat niet te snel :mrgreen:

Hoe langer ik erover nadenk en aan het zoeken ben, des te meer zie ik de voordelen van eerder genoemd huis in.

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 22 mar 2012 22:37

mw schreef:Zeg dat niet te snel :mrgreen:

Hoe langer ik erover nadenk en aan het zoeken ben, des te meer zie ik de voordelen van eerder genoemd huis in.

Dan heb je vast nog niet vaak in een uitgaansstad in een hostel geslapen...

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 22 mar 2012 22:39

Het is de bedoeling dat morgen of overmorgen het boekje met kloosters er is. Die zijn ook nooit duur, maar dat is het appartement als je het deelt door vijf ook niet.

Helaas is het zwembad dicht... Maar het is in Madrid nu rond de 20 graden dus zo koud is het niet. Precies goed zou ik zeggen;-)

Flavius
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Flavius » 22 mar 2012 22:45

DDD schreef:Maar heel erg bedankt voor de tips. Ik heb wel eens in een hostel in Barcelona geslapen, met acht personen op een zaal, maar dat was toch aanzienlijk duurder dan 12,50.
Dit scheelt inderdaad per stad, maar ik heb het nog even nagekeken en het blijkt 14,40 euro te zijn [maar er is sowieso geen plek meer].

DDD schreef:Een website of adres van de locaties zou natuurlijk geweldig zijn. Niemand van ons spreekt Spaans dus googlen is best lastig.
Ik zal spoedig wel even een leuk lijstje proberen te maken...

DDD schreef:In Berlijn heb ik een nacht in een hostel doorgebracht, deels ook wel geslapen, maar dat was toch geen onverdeeld genoegen. Zelfs met vier mensen op een kamer kan het heel luidruchtig zijn.
Ik heb ook in Hostels geslapen in verschillende steden en ik heb tot heden gelukkig [nog] geen luidruchtige mensen meegemaakt, op snurkers na dan. :mrgreen:

DDD schreef:Maar het is in Madrid nu rond de 20 graden dus zo koud is het niet. Precies goed zou ik zeggen;-)
Wacht maar tot het nacht is, dan is het toch best koud! :P

Overigens is Madrid een héle(!) leuke stad om uit te gaan, en je zult ook zien dat het 's nachts nog vrij druk is op straat. Is het ook de bedoeling dat jullie uitgaan? Want dan kan ik wel proberen de gebieden aan proberen te wijzen waar het uitgaansgebied zo ongeveer zit...
"The purpose of medicine is to relieve suffering; of religion to explain suffering or to help us accept it."

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 22 mar 2012 22:52

Ik ga zelf nooit uit, (ja, naar het concertgebouw;-) ) maar als de anderen zoiets een keer willen dan laat ik me verrassen.

Verder slaap ik 's nachts vooral, dus dat is helemaal geen probleem, zolang de meerderheid niet beslist dat buiten overnachten de beste optie is...

Ik ben erg benieuwd naar je lijstje natuurlijk, hoe meer goede ideeen van iemand die er goed bekend is hoe beter.

Flavius
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Flavius » 22 mar 2012 22:56

DDD schreef:Ik ga zelf nooit uit, (ja, naar het concertgebouw;-) ) maar als de anderen zoiets een keer willen dan laat ik me verrassen.
In dat geval raad ik je aan naar een opera te gaan in het Teatro Real [ligt pal tegenover het paleis] - als je namelijk jonger bent dan 30 dan krijg je 90% korting [mits je zo'n 2 uur van te voren kaartjes gaat kopen, waar meestal wel een aardige rij voor staat (maar meestal zijn er nog wel kaartjes over)]. Even kijken dus of er iets is!

Terug naar “Archief”