5-9 september: (single)reis naar Rome

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

DDD
Sergeant
Sergeant

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor DDD » 16 jul 2011 22:32

In Londen ben ik al verschillende keren geweest, in Barcelona één keer. Ik heb dus een grote voorkeur voor Rome, maar Madrid of Istanbul is ook leuk.

Wat betreft de overnachtingen: als een klooster een optie is (wat mij betreft wel) dan kan ik maandag wel even naar de mogelijkheden informeren. Van vliegreizen heb ik niet zoveel verstand, ik heb nog maar vier keer gevlogen en ik laat het graag aan ervaren boekers over, ik betaal wel. Wel ben ik een voorstander van een late terugreis. Liever om half één op Schiphol of in Rotterdam dan om half acht, zeg maar. Maar ik kan me voorstellen dat dat anders is als je de dag erna een belangrijke cursusdag hebt.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 jul 2011 22:33

christien schreef:Wie o wie bied zich aan om mee een aantal opties te zoeken? Ik ben al een tijd aan het zoeken geweest, en heb qua vliegtickets net zoals mw al wel het een en aantal gevonden. Maar van hotels, en vervoer vanaf de luchthaven heb ik niet zoveel verstand :mrgreen:

Daar hebben ze taxi's voor, toch? Als je er eentje met een paar man deelt, moet dat toch wel lukken?

Mijn vlucht Cork-Rome komt rond 15:00 aan, voor mij is dat geen probleem als ik toch twee dagen extra blijf.

Terugvliegen maakt me niet uit hoe laat dat is. :-)

Als het Barcelona wordt, moet ik een dag eerder vertrekken, en dat heeft niet mijn voorkeur. Cork heeft wel een eigen vliegveld, maar echt heel veel keus heb je niet qua vluchten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 jul 2011 22:35

DDD schreef:Wat betreft de overnachtingen: als een klooster een optie is (wat mij betreft wel) dan kan ik maandag wel even naar de mogelijkheden informeren.

Dat lijkt me best een leuke ervaring

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 16 jul 2011 22:38

Met dat vervoer zal het wel goed komen, of het nu een taxi betreft of de trein dat maakt me niet zoveel.
Maar om nou ook in die taxi te overnachten lijkt me niet zo'n goed idee Mortlach :mrgreen:

Dat klooster lijkt me wel appart, dat is eens wat anders dan een hotel.

@DDD in welk plaats/land staat dat klooster...., handig voor het zoeken van tickets.
Mijn voorkeur gaat uit om ma. vroeg te vertrekken en wo. laat te landen dan heb je wat aan de volledige drie dagen. Ik begrijp de voorkeur voor Rome, dat lijkt me zelf ook een mooie stad, maar 'goede' vliegtickets voor een redelijke prijs zijn daar bijna niet voor te krijgen, tenminste ik kan het niet vinden. Daarom leek je me Barcelona wel een mogelijke optie..., ik heb daarvoor eerder al de vliegtijden neer gezet.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 jul 2011 22:44

mw schreef:Of vanaaf Schiphol: 7.20 vliegen, en terug 14.50 vliegen of 06.55 heen & terug 15.05.

Kosten zijn ook nog wel redelijk: 90-100 euro.

Zo, en nu ben ik het zoeken even zat! Ik ga naar dromeland 8)

Ik heb even lopen kijken (vliegwinkel.nl) en Cork-Barcelona (overstap op Schiphol) is voor mij al gauw 350 euro. Dat is wel wat prijzig, moet ik zeggen. (naar Rome = 150 euro voor mij, alhoewel ik net zie dat daar nog maar twee plaatsen vrij zijn. haast is dus geboden). Als de bestemming Barcelona wordt, heb je kans dat ik niet mee ga.

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 16 jul 2011 22:45

Zo, ik heb heel wat gemist aan berichten geloof ik... Zal morgen alles even doorlezen en ook even een inbreng doen :)

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 16 jul 2011 22:46

We gaan gewoon focussen op Rome, dan zijn de vliegtijden die mw noemt de beste optie.
Heb jij geen zin om alles ff op een rijtje te zetten Mortlach, en een leuk hotel te zoeken?

Ik ga echt slapen morgen weer vroeg op :-$

*Annette*
Majoor
Majoor

5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor *Annette* » 16 jul 2011 22:47

Klinkt allemaal erg leuk, alleen m'n opleiding is dan alweer begonnen.
Wat de toekomst brengen moge........

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 17 jul 2011 08:45

Leuk initiatief. Ik weet nog niet of ik mee ga / kan. Ik hou het voorlopig nog even af.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 17 jul 2011 11:26

Het boekje gaat over kloosters in heel Italie, maar ik doelde op kloosters in Rome.

Ik heb het boekje niet hier, dus kan ik er pas maandagavond naar kijken.

Dinsdagavond heb ik een afspraak, dus dan kan ik hooguit een deel van de avond meezoeken. Maar als er voor mij een ticket wordt geboekt van maandagmorgen tot donderdagavond/ vrijdagochtend is het prima.

Is het niet handig dat Mortlach alvast de vliegreis boekt? En voor mij mag dat trouwens ook hoor. Ik ga in ieder geval mee.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 17 jul 2011 12:44

In een klooster overnachten, lijkt me wel wat 8) We hoeven natuurlijk niet persé in een hotel te overnachten.

Hoe denken we over Kopenhagen?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 17 jul 2011 13:50

Ik zie allemaal voorstellen voor andere steden. Maar via KLM kun je voor 150 en via Ryanair voor nog veel minder naar Rome. Dat is toch niet zo duur? Ik wil ook best een keer naar Kopenhagen maar mensen die daarin geinteresseerd zijn zullen niet snel in dit draadje kijken, denk ik.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 17 jul 2011 14:01

Ho wacht even: de voorkeur is en blijft Rome. Maar tot nog toe heb ik daarvoor geen geschitke vliegtickets gezien met goede vliegtijden. Als zulke betaalbare tickets er zijn, dan gaan we uiteraard naar Rome :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 17 jul 2011 14:59

Ik heb vanmiddag nog gekeken, op dit moment leek er geen probleem. Maar hoe meer mensen dezelfde poging doen om te kijken hoe duurder het natuurlijk wordt, want de prijzen varieren al naar gelang de verhouding tussen vraag en aanbod.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 17 jul 2011 15:08

@DDD, ik heb al heel wat uurtjes gezocht naar geschikte vliegtickets. Maar de tickets die mogelijk geschikt zijn daarvan heeft mw, een paar pagina's terug de vliegtijden al vermeld.

Misschien kan je de vliegtijden even plaatsen, hier in het topic, want ik ben daar wel benieuwd naar.

Terug naar “Archief”