gebedsgenezingdiensten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JHM
Kapitein
Kapitein

Re: gebedsgenezingdiensten

Berichtdoor JHM » 29 okt 2011 10:32

Nee hoor Schaapje ik denk zeker niet klein over de Heilige Geest. Ik heb een groot geloof in Here Jezus en onze God. Door hem is alles mogelijk, ook wonderen. Iedere doopdienst hoor ik wonderen, en die gebeuren ook zonder gebedsdienst. Bovendien helpt bidden wel degelijk. Ik bedoel enkel dat wanneer jij vraagt mensen voor je te bidden ik denk de kans even groot is op een genezing dan dat je daarvoor specifiek naar een gebedsgenezingsdienst gaat. En ik dus niet geloof dat er nog mensen bestaan die volmacht tot genezing hebben. Geloof jij dat er mensen zijn met volmacht tot heling?
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 29 okt 2011 10:41

quote="JHM"Nee hoor Schaapje ik denk zeker niet klein over de Heilige Geest. Ik heb een groot geloof in Here Jezus en onze God. Door hem is alles mogelijk, ook wonderen.

Door Hem is alles mogelijk JHM, ben ik natuurlijk met je eens. maar gebeuren deze wonderen dat niet door de Heilige Geest, dat is wat ik bedoel.
Iedere doopdienst hoor ik wonderen, en die gebeuren ook zonder gebedsdienst. Bovendien helpt bidden wel degelijk. Ik bedoel enkel dat wanneer jij vraagt mensen voor je te bidden ik denk de kans even groot is op een genezing dan dat je daarvoor specifiek naar een gebedsgenezingsdienst gaat.

Ben ik ook helemaal met je eens :D mensen genezen ook door gebed.

En ik dus niet geloof dat er nog mensen bestaan die volmacht tot genezing hebben. Geloof jij dat er mensen zijn met volmacht tot heling?

Ik geloof dat er op de wereld mensen bestaan die de gave van genezing hebben zoals de apostelen,
precies zoals in de Bijbel staat.
En misschien gebruikt God deze bij evangelisatie, want in het NT waren mensen ook vol van verbazing en kwamen daardoor tot geloof, ....maar ik zeg dit met enige terughoudendheid.
groetjes
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 29 okt 2011 22:58

schaapje schreef:Ik geloof dat er op de wereld mensen bestaan die de gave van genezing hebben zoals de apostelen,
precies zoals in de Bijbel staat.
En misschien gebruikt God deze bij evangelisatie, want in het NT waren mensen ook vol van verbazing en kwamen daardoor tot geloof, ....maar ik zeg dit met enige terughoudendheid.
groetjes

Lees 1 Korintiërs 12 en 13 er maar eens op na:

De liefde zal nooit vergaan. Profetieën zullen verdwijnen, klanktaal zal verstommen, kennis verloren gaan – 9 want ons kennen schiet tekort en ons profeteren is beperkt. 1 Korintiërs 13:8

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 30 okt 2011 09:35

quote="JHM"

Lees 1 Korintiërs 12 en 13 er maar eens op na:

De liefde zal nooit vergaan. Profetieën zullen verdwijnen, klanktaal zal verstommen, kennis verloren gaan – 9 want ons kennen schiet tekort en ons profeteren is beperkt. 1 Korintiërs 13:8[/

Dit kan ik echt niet zo lezen, want in vers 10 daarachter staat, Doch als het volkmaakte komt, zal het onvolkomen afgedaan hebben.

Maar het volmaakte is nog niet gekomen,..dit verwijst naar de tijd na de opname.
groeten

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 30 okt 2011 14:22

Gisteren voor het eerst naar een genezingsdienst geweest (niet van J.Z.)
Ik weet nooit zo goed wat ik daarvan denken moet maar er was niets 'zweverigs' aan en er werd ook niet gezegd dat je niet genoeg geloof zou hebben als je niet genas.
Hij zei juist dat het best kon zijn dat er niemand zou genezen en haalde toen Hab.3 aan: al zou de vijgeboom niet in bloei staan en er geen vrucht aan de wijnstok zijn .... 18 ik zal dan toch in de HEERE van vreugde opspringen, mij verheugen in de God van mijn heil.
Wel zei hij dat ongeloof tegenwerkt Mat.13:58 En Hij doet daar niet veel daden van kracht, door hun gebrek aan geloof. (da's echt anders dan zeggen dat je te weinig geloof hebt)
Na de Woordverkondiging vroeg hij: geloven we dat Jezus kan genezen? En geloven je ook dat Hij jou kan genezen?

Mijn man en ik waren eigenlijk van plan om weg te gaan na de lezing, we zijn allebei niet ziek, en we dachten geen van beide aan de 'huis, tuin en keuken kwaaltjes' maar meer aan echte ziektes zoals kanker, verlamming en reuma e.d.
Mijn man loopt al een paar maanden bij de fysiotherapeut vanwege een tennisarm en het was juist weer erger geworden omdat hij daar de laatste twee weken wegen omstandigheden niet geweest was.
We zijn toch maar blijven zitten omdat we het een mooie lezing vonden die helemaal Bijbels onderbouwd was.
Nog voor de voorganger ging bidden voor specifieke zieken was de arm van mijn man helemaal beter.
Hij heeft er geen pijn meer aan en kan er alles weer mee, terwijl we allebei niet eens aan die arm gedacht hadden.
Terugdenkend gebeurde het geloof ik nadat de voorganger had gevraagd: geloof je dat Jezus ook jou kan genezen.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 30 okt 2011 14:28

Wat een mooi getuigenis, God is groot en wonderbaar, en altijd voor eeuwig dezelfde.
Bedankt 1a2b3c

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 30 okt 2011 17:39

@1a2b3c; mooie getuigenis..Bijzonder om na te lezen! fijn dat je het online heb gezet

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 30 okt 2011 20:51

Bijzondere getuigenis. Het laat weer zien dat bij God alles mogelijk is, en hoe belangrijk Jezus voor ons is.

adriano313
Mineur
Mineur

Berichtdoor adriano313 » 01 nov 2011 10:51

Hallelujah, vertel het maar gewoon door aan iedereen

Geloof is door het gehoor, het horen
en
Het gehoor, het horen, door het Woord van God
en
Het Woord zegt:
"Ik, de HEER, ben het die jullie geneest. (ex 15:26)"
"Door zijn striemen is ons genezing geworden (jes 53)"
en
Het Woord van God, is een Kracht Gods

dat is waarom mensen genezen, de een door geloof, de ander juist opdat geloof toeneemt
Mooi boekje hierover is ook "driemaal daags"

Weer veel tennisplezier samen :)
grt
He who believes in Me, as the Scripture has said, From his innermost being shall flow [continuously] springs and rivers of living water.

adriano313
Mineur
Mineur

Berichtdoor adriano313 » 01 nov 2011 11:19

Afbeelding
He who believes in Me, as the Scripture has said, From his innermost being shall flow [continuously] springs and rivers of living water.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 01 nov 2011 11:46

@adriano313: En als je lichamelijk niet in orde bent, ondanks je gebeden, hoe komt dat dan?
Het probleem dat ik met boekjes als deze heb, is dat er een welvaartstheologie achter zit: "doe dit en dat en God zal er dan wel voor zorgen dat het je altijd en in alles goedgaat: lichamelijk, psychisch en materieel". Een typisch Amerikaans succesverhaal.
Maar dat is niet wat de Bijbel zegt: de schepping zucht als in barensnood en ook wij wachten op de definitieve verlossing van ons lichaam (Rom. 8:18-23).
Dat betekent dat dus niet iedereen geneest, ook niet op het gebed.
Daar is God vrij in: Hij geeft soms genezing als teken van Zijn macht en genade, zodat we Hem ervoor kunnen danken, maar soms laat Hij mensen ook in lichamelijk opzicht een kruis dragen. Kruisdragen betekent Jezus navolgen. En daar gaat het om. Wat dat betreft is Hebr. 11:36 e.v. duidelijk: als je Jezus wilt volgen, krijg je het echt niet altijd makkelijker.
(dan laat ik bijbelgedeeltes als de rijke man en de arme Lazarus, Luk. 16:19-31, en de klacht van Asaf, Psalm 73, nog maar even buiten beschouwing).
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

adriano313
Mineur
Mineur

Berichtdoor adriano313 » 01 nov 2011 19:27

Beste Elbert, je geeft een goed voorbeeld van hoe er veelal gedacht wordt

Veel mensen gaan er vanuit dat God een automaat is waar je een kwartje in gooit zodat je weer genezen bent. Zo ook tegenstanders hiervan die er juist van uit gaan dat God geen automaat is waardoor deze manier van geloven en handelen wordt verworpen

Maar in beide gevallen zegt het niets over iemands geloof, motieven of hartgesteldheid. Het is menselijk denken en handelen. Een zieke zondaar, zal daarom blijven denken, “bestond er maar iemand die me beter maakt”, terwijl hij niets aan zijn zondige levensstijl doet. Het advies is dan ook bekeer je, geloof en aanvaard het evangelie. Een ieder die in Christus geloofd, zal Zijn woord geloven en zich daarom uitstrekken naar genezing en niet beschaamd uitkomen… “geen steen voor brood of slangen voor vissen” (b.v. vloeiende vrouw, vriend door het dak etc)

Terwijl ik het vanmiddag aan het typen was moest ik al voor jou denken aan dat God ook niet (iedereen) geneest. Hier zal hij vast en duidelijke reden voor hebben. Maar naast het mooie voorbeeld van 1a2b3c dat Hij het wel doet, gingen mijn gedachten uit naar een ander verhaal, een dienaar van God die zelf in een rolstoel zat en desondanks, zieken de handen oplegde en ze genas. Echter zelf genas hij nooit van zijn lopen. M.i inziens hebben Gods motieven dan te maken met je eigen motieven en eigen karakter en de route die je zelf inslaat. Dit staat los van Zijn Woord (beloften) en in veel gevallen doorkruisen deze 2 elkaar. Ter illustratie, iemand die zich altijd vol propt met junkfood... versus eigenverantwoording?

Ik respecteer je mening maar ik vroeg mij af waarom je een probleem heb met Derek Prince. Hij was een ware man Gods die geen welvaartsevangelie verkoopt. Ik vraag me af of je het boekje gelezen heb, anders zou je dit misschien niet zo stellen. Zelf heb ik ook niets met welvaartsevangelie, maar ik geloof wel dat als je van Hem bent, dat terugverwachten overeenkomt met “in Hem gezegend zijn”. Dat is m.i toch iets anders dan de vleselijke afsterving (i.t.t leven door de geest) uit Rom.8. Je kruis oppakken heeft m.i. meer te maken met je geestelijke groei, dan met zegeningen. De genezingskwestie in deze is (zo te lezen) door geloof, dat je weet dat Jezus Christus geneest en niet (ten prooi valt aan) wantrouwt, wat de duivel probeert te zaaien, zodat je afdwaalt en stopt met geloven. Een mooi hoofdstuk, Hebr. 11, alles komt daarom tot stand door geloof. vers32 "Wat valt hier nog aan toe te voegen?" (typerend?)

“Indien gij aandachtig luistert naar de stem van de HERE, uw God, en doet wat recht is in zijn ogen, en uw oor neigt tot zijn geboden en al zijn inzettingen onderhoudt, zal Ik u geen enkele van de kwalen opleggen, die Ik de Egyptenaren opgelegd heb; want Ik, de HERE, ben uw Heelmeester. (ex 15:26)"

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 01 nov 2011 20:15

@adriano 313
Hoe zie de woorden dan van God tegen Paulus die ook aan een kwaal had,: Mijn genade is u genoeg

adriano313
Mineur
Mineur

Berichtdoor adriano313 » 01 nov 2011 20:57

@Schaapje, volgens mij zo hij in vers 7-10 uitlegt
De doorn (gebondenheid?) is gegeven, opdat ik mij niet zou verheffen (hoogmoed)
God hoorde zijn gebed...
echter gaf het hem niet (God weet wat goed voor je is<=> je eigen karakter/ vlees wat nog moet afsterven?)

Paulus lijkt mij ook niet van gisteren en wist ook welke wonderen en tekenen hij allemaal deed...Maar hij begrijpt ook dat door zijn zwakheden (juist iets niet kunnen!) de kracht van Christus zichtbaar wordt. Door zijn achtergrond als zoon van een Farizeeër en eigen opleiding is hij een geleerd iemand.
Laat ik het maar zo zeggen ter illustratie een theoloog uit een theologiefamilie geschoold in kampen?

Dit vormt vaak iemands karakter, des te meer te zien in de achtervolgingen van Christenen maar ook in het uitdrijven van demonen en het genezen van zieken en het verkondigen van De Boodschap. M.I. heeft Paulus een groot geloof, maar is zijn karakter wat ook parten speelt. (kijk ook maar eens dat hij Silas verkiest boven Marcus op de 2e zendingsreis of zijn beduidende rol in Athene bij de onbekende God? in de Korinthebrief lezen we dat hij vanuit Athene in Korinthe met schrik aankwam=> wat is daar tussen gebeurt....=> karakter getackeld?)

Ik denk dat daarom God zegt mijn genade is u genoeg
met als doel=> hem tegen zichzelf te beschermen?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 01 nov 2011 21:21

Dankje voor je antwoord adriano,
Maar dan kunnen we weten dat God heel goed weet wat Hij doet in zijn genade.
En dat is ook wat elbert schreef.
En ook zie ik dat gelovigen God kunnen eren, doordat ze moeten leven met een ziekte die niet genezen werd, en toch nog zo geweldig van de Here God kunnen getuigen.
Of die een groot verdriet hebben te dragen, en God blijven liefhebben en onwankelbaar zijn in hun geloof.

Terug naar “Archief”