Angst is een goed regeermiddel van de Duivel, en bij Horeb leeft de angst duidelijk ! De mens is zondig geworden door de zondeval. En God heeft een plan met ons, en hij heeft ons een belofte gedaan, evenals Jezus Christus die ons een belofte heeft gedaan.
HIj heeft zjin lichaam gegeven voor de mensheid op aarde opdat hij al onze zonde op zich nam . Hij heeft echter niet zijn GEEST gegeven want dan had de duivel gewonnen.
Het neemt niet weg dat we nu maar in zonde er op los mogen leven en denken dat alles wel goed komt. Zo werkt het niet. Echter en dat is mijn gevoelsbelevenis hebben de rechtse kerken er sterk een handje van om vooral met dreigingen en het vooruitzicht van de hel mensen in de kerk te (be)houden om zo hun macht te behouden.
God zij dank is niet iedereen zo, ik ken ook zat personen uit zwaardere kerken die wel de liefde van God ervaren , en niet de dreiging van de hel als ze zich niet richten op God.
Pasen is een bijzondere gebeurtenis, onze zonden worden vergeven door het bloed dat gestroomd heeft op Gogheltha, door iedereen in de steek gelaten niemand meer om zijn hand naar uit te steken en toch heeft hij dat voor ons gedaan.. daar waar wij al lang zouden zijn afgehaakt. Dat is het wonder van God en daar mogen we ons aan vast houden.
We worden beproefd door de duivel in tijden van angs en nood en ramp spoed of persoonlijke tegenslag maar ook daarin werkt God door en mogen we de liefde van hem ervaren op vele manieren.
En nee ik ben geen man van bijbelteksten maar van een gevoel wat ik soms in kleine dingen herken waar een ander over heen ziet.