Ze zijn niet zo principieel als ze zeggen te zijn.
Of ze denken veel van de tv te weten, zonder ooit zelf ernaar gekeken te hebben en dus geen objectief oordeel kunnen vellen.
Moderator: Moderafo's
Jack schreef: In veel gemeenten moet je beloven geen TV te nemen als je belijdenis wil doen.
Stacie schreef:Jack schreef: In veel gemeenten moet je beloven geen TV te nemen als je belijdenis wil doen.
Wat erg![]()
Heb ik nooit geweten
Stacie schreef:Dat is een discussie opzich, maar waarom mag je geen tv dan als je belijdenis wilt doen ? Dat is toch je eigen keuze ?
Ik snap best dat het een gevaar is, maar het is toch onlogisch dat als je belijdenis wilt doen, en dat je dus uit dat Jezus voor jou gestorven is, maar dat dat alleen maar mag als je geen tv hebt.
Ik zie daar echt iets in zo van:
Je mag alleen maar je geloof uitten (belijdenis doen) als je geen tv hebt.
Of zie ik dit nu verkeerd?
In dit soort gevallen krijg ik meer de neiging om kerkelijke dictatuur te zeggen. Dit soort dingen komen mij iets te Rooms over... vroeger moest je aflaten kopen of biechten, nu mag je geen tv hebben om jezelf echt christen te mogen noemen.caprice schreef:Stacie schreef:Dat is een discussie opzich, maar waarom mag je geen tv dan als je belijdenis wilt doen ? Dat is toch je eigen keuze ?
Ik snap best dat het een gevaar is, maar het is toch onlogisch dat als je belijdenis wilt doen, en dat je dus uit dat Jezus voor jou gestorven is, maar dat dat alleen maar mag als je geen tv hebt.
Misschien wel. Kerkelijke orde?
@mic schreef:In dit soort gevallen krijg ik meer de neiging om kerkelijke dictatuur te zeggen. Dit soort dingen komen mij iets te Rooms over... vroeger moest je aflaten kopen of biechten, nu mag je geen tv hebben om jezelf echt christen te mogen noemen.caprice schreef:Stacie schreef:Dat is een discussie opzich, maar waarom mag je geen tv dan als je belijdenis wilt doen ? Dat is toch je eigen keuze ?
Overigens denk ik niet dat het kwaad kan om geen tv te hebben.
caprice schreef:@mic schreef:In dit soort gevallen krijg ik meer de neiging om kerkelijke dictatuur te zeggen. Dit soort dingen komen mij iets te Rooms over... vroeger moest je aflaten kopen of biechten, nu mag je geen tv hebben om jezelf echt christen te mogen noemen.caprice schreef:Stacie schreef:Dat is een discussie opzich, maar waarom mag je geen tv dan als je belijdenis wilt doen ? Dat is toch je eigen keuze ?
Als je belijdenis wil doen moet je toch kunnen aantonen dat je niet wereldgelijkvormig wordt of een opening naar de wereld toe hebt in huis?
Evelien schreef:caprice schreef:@mic schreef:In dit soort gevallen krijg ik meer de neiging om kerkelijke dictatuur te zeggen. Dit soort dingen komen mij iets te Rooms over... vroeger moest je aflaten kopen of biechten, nu mag je geen tv hebben om jezelf echt christen te mogen noemen.caprice schreef:Stacie schreef:Dat is een discussie opzich, maar waarom mag je geen tv dan als je belijdenis wilt doen ? Dat is toch je eigen keuze ?
Als je belijdenis wil doen moet je toch kunnen aantonen dat je niet wereldgelijkvormig wordt of een opening naar de wereld toe hebt in huis?
wil je daarmee zeggen dat je geen tv mag hebben?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten