ChristenUnie Amsterdam omarmt homo's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: ChristenUnie Amsterdam omarmt homo's

Berichtdoor JeeWee » 19 jan 2010 08:36

Gerdien B. schreef:Geef het 50 jaar de tijd en de Ger.Gem is ook veranderd.

Maar hoeveel, vooral jonge mensen zijn er dan in die 50 jaar al gemangeld en de kerk uitgevlucht?

Voor de duidelijkheid: ik heb nu even Ger.Gem. genoemd omdat ik daar het meest van weet, maar dat geldt natuurlijk voor alle mensen en kerken die homo's in de kou laten staan.
En dan vervolgens keihard vallen over een moedige jongen van de ChristenUnie die zich openstelt...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 19 jan 2010 14:44

Harm-J schreef:
Antoinette schreef:Als jij gelooft dat God mensen heeft geschapen met die identiteit vraag ik me af of je de bijbel er weleens op onderzocht hebt...
Ik geloof niet dat God mensen zo schept.....
Ik geloof dat het niet bij God vandaan komt....
Nogmaals God schept een mens, maar God schept er toch ook geen dief in??
Of hoort er dat dan ook bij?? Hoe wordt iemand een dief of een moordenaar of een incestpleger???
Tja zo is hij geschapen dat hij graag sex wil met kinderen???
Dat is dan ook een identiteit...
Ik denk daar toch echt anders over........ Ik vind het feit dat je sex wil met iemand van hetzelfde geslacht net zo als mensen die het verlangen hebben om sex te hebben met een minderjarige het is een gevoel en zet het maar eens aan de kant???
Snap je wat ik bedoel, daar is meer voor nodig zoals bekering en bevrijding.
Dat neemt niet weg dat ik heel erg te doen heb met deze mensen het kan een lange en moeilijke weg zijn...
maar ik geloof zoals ik al eerder schreef dat God bij machte is meer te doen dan wij kunnen bidden of beseffen.
Laat duidelijk zijn dat alle mensen in onze kerk met open armen worden ontvangen... net zoals Jezus zou doen.
We mogen allemaal komen zoals we zijn, maar God houdt te veel van ons om ons te laten zoals we zijn of niet???

Één, het gaat m.i. om de "aard"* van de mens, ja zoals die door God (in)geschapen is!

Zoals jij het lijkt te stellen (e.e.a. komt mij wat over als een van evangelische grondslag). Je of men zou dan ook zomaar kunnen stellen dat iemand met het syndroom van Down niet goed geschapen is en bij voortdurend bidden genezen zou kunnen worden.

God houdt te veel van ons, om ons te laten liggen in de zonde, e.e.a. wil niet zeggen dat wij in dit leven uit de zonde ontheven zullen worden. God heeft ons wel iets gegeven, om elke keer dat als wij weer in dit leven in zonde vallen (24 uur per dag door, hetero, homo etc.), om naar op te mogen kijken. Namelijk het offer van Zijn Zoon. Daardoor mogen wij telkens weer bij Hem aan kloppen, met ons lek en gebrek. Om te mogen weten dat wij in vertrouwen op mogen zien naar Hem!

Stellen dat mensen hun door God zelf geschapen natuur wel veranderd kan worden, bij volhardend bidden, geloven in hem, leidt eerder van Hem af, dan tot Hem. Al helemaal als dit (dit gebeurt in sommige kerkverbanden (m.n. in evangelische kringen) helaas nog steeds) men stelt "als mensen" dat als iemand maar hard genoeg gelooft, bidt, dat God hem wel zal genezen. Wat men m.i. creëert, is een psychologisch menselijk wrak. Één iemand die eerder zal geloven dat zijn geloof niet groot genoeg is, die een levenslang dubbelleven zal leiden, dan iemand die zich veilig en geborgen weet bij de Vader inclusief zijn ingeschapen natuur.

Om heel eerlijk te zijn, ik geloof "niet" dat mensen met een aangeboren homofiele/seksuele aard welkom zijn in jullie kerk. Ze zijn enkel welkom, als zij de gedachten (leer opvatting/uitlegging) onderstrepen van: "dat zij genezen kunnen worden van hun (on)natuurlijke aard".
Daarbij vraag ik mij af, wat vertellen jullie of wat moet zo'n persoon doen, als blijkt dat zijn gevoelens toch niet helemaal weg zijn na volhardend bidden, al dan niet met behulp van de gemeente? Is zijn geloof dan niet groot genoeg? Is er ruimte voor die persoon zijn natuur als blijkt dat hij toegeeft dat zijn gevoelens voor het zelfde geslacht niet totaal verdwenen zijn?

Vraag je zelf eens af: 'waarom worden kinderen soms geboren met kanker', waarom blijven die soms niet in leven, terwijl (en daar ben ik van overtuigd) er spreekwoordelijk de sterren van de hemel er voor af gebeden worden, dat God het kindje wil sparen en in leven wil houden, al dan niet door en met hulp van de medische wetenschap? Kan jij als mens God's plan doorgronden, waarom sommige kinderen/mensen jong sterven, sommige kinderen/jonge mensen ernstig ziek worden, wel genezen worden...?

*Aard, natuur van die persoon. Bron: van Dale. Dus niet zoals jij stelt een dief, dat is een keuze die een mens kan maken om zijn eigen iets toe te eigenen wat niet van hem is. Een homofiel/seksueel, iemand met het syndroom van Down, iemand die geboren wordt zonder het bezit van bepaalde ledematen heeft die keuze niet. Men kan hooguit in een discussie verzanden of een homo wel of niet uiting mag geven (op bijbelse gronden) aan zijn aard.

Als je dan toch niet van ophouden weet....
Zoals jij het lijkt te stellen (e.e.a. komt mij wat over als een van evangelische grondslag).

Hoezo??

Al helemaal als dit (dit gebeurt in sommige kerkverbanden (m.n. in evangelische kringen) helaas nog steeds) men stelt "als mensen" dat als iemand maar hard genoeg gelooft, bidt, dat God hem wel zal genezen. Wat men m.i. creëert, is een psychologisch menselijk wrak. Één iemand die eerder zal geloven dat zijn geloof niet groot genoeg is, die een levenslang dubbelleven zal leiden, dan iemand die zich veilig en geborgen weet bij de Vader inclusief zijn ingeschapen natuur.

Denk jij dat ik in zo'n kerk zit? Waar haal je het vandaan?

Om heel eerlijk te zijn, ik geloof "niet" dat mensen met een aangeboren homofiele/seksuele aard welkom zijn in jullie kerk. Ze zijn enkel welkom, als zij de gedachten (leer opvatting/uitlegging) onderstrepen van: "dat zij genezen kunnen worden van hun (on)natuurlijke aard".
Daarbij vraag ik mij af, wat vertellen jullie of wat moet zo'n persoon doen, als blijkt dat zijn gevoelens toch niet helemaal weg zijn na volhardend bidden, al dan niet met behulp van de gemeente? Is zijn geloof dan niet groot genoeg? Is er ruimte voor die persoon zijn natuur als blijkt dat hij toegeeft dat zijn gevoelens voor het zelfde geslacht niet totaal verdwenen zijn?

Hoe kun jij nou denken dat mensen die homo zijn niet welkom zijn in onze kerk? Waar maak je dat uit op?
Ik heb nog niets over mijn kerk verteld....
Hoe kun jij nou zeggen dat ze alleen welkom zijn als ze de gedachten onderstrepen dat ze genezen kunnen worden van hun onnatuurlijke aard.... ???
Waarom denk jij dat ik in een kerk zit waar ze op die manier omgaan met homo's.
Ik kan je uit een droom helpen, van alles wat je zegt gebeurd bij ons niets, integendeel!
Je geeft gewoon je eigen interpretatie's en verzinsels een draai... zonder dat je weet naar welke gemeente ik ga.
Jij denkt dat ik in een kerk zit waar, zoals jij denkt, van alles scheef zit.
Dat irriteert mij, en daarom wil ik niet meer verder discussiëren, je gaat er vanuit dat ik in zo'n gemeente zit, waarvan jij voorbeelden noemt.
Je maakt steeds interpretatie's die niet kloppen.
Hoe kan ik een fatsoenlijke discussie voeren als je uitspraken alleen maar zijn berust op "gedachten" en niet op feiten?

En je geeft ook geen antwoord op mijn vragen
Nogmaals God schept een mens, maar God schept er toch ook geen dief in??
Of hoort er dat dan ook bij?? Hoe wordt iemand een dief of een moordenaar of een incestpleger???
Tja zo is hij geschapen dat hij graag sex wil met kinderen???

Laat duidelijk zijn dat alle mensen in onze kerk met open armen worden ontvangen... net zoals Jezus zou doen.
We mogen allemaal komen zoals we zijn, maar God houdt te veel van ons om ons te laten zoals we zijn of niet???
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 19 jan 2010 15:08

Annet76 schreef:

Hier wil ik nog wel even op ingaan en het zou je inderdaad sieren wanneer je er inhoudelijk even op terugkomt.
Niet alleen: Annet Gods Zegen, want dat is de weg van de minste weerstand.
Om antwoord te geven op jouw vraag...
Hoe kan het dat er homo's zijn die geen homo willen zijn omdat ze duidelijk in Gods woord lezen dat God het niet wil dat ze in die gevoelens meegaan?
Een homo heeft er niet voor gekozen een homo te zijn. Daarvoor moeten we natuurlijk terug naar het eeuwige debat over nature nurture debat en zodra jij daar de antwoorden definitief op hebt gevonden zou een dergelijke vraag terecht zijn.
Er is evenzoveel wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat we homofilie in nature oorzaken moeten zoeken, als dat er wetenschappelijk ook is bewezen dat het zaken van nurture zijn. Zolang de wetenschappers hier nog niet uit zijn, dan zullen we het maar laten voor wat het is, vind je het erg?

Jij hebt gezien hoe mensen werden bevrijd van hun homofile gevoelens, heel erg mooi! Het feit dat ze ervan worden bevrijd (jouw woorden) geeft dus ook aan dat het bestaat. Laten we het daar over eens zijn.
Heb jij het ook wel eens gezien wanneer iemand er NIET van wordt bevrijd??? Ik ben benieuwd.

Dan graag jouw reactie op het volgende verhaal:
Ik ken iemand die ook met deze gevoelens rondloopt. Al 42 jaar lang!
Een man die het bijna met zijn eigen leven moest bekopen omdat er mensen waren (en daar zet ik jou ook even onder) die meenden te moeten zeggen dat hij dag in dag uit in zonde leefde!
Homofilie was een zonde en deze arme man heeft op het punt gestaan een einde te maken aan zijn leven omdat hij inderdaad zelf ook ging geloven dat zijn leven één grote zonde was!
Mensen die deze gevoelens niet hebben, kunnen daar niet over meepraten, ik ook niet! Vele therapieën heeft hij gevolgd, tot wanhoop toe om maar van deze gevoelens af te komen.
Dag in dag uit in gebed met God, oprecht, in de kerk, alleen, in groepsverband....alles was het hem eraan gelegen deze gevoelens weg te krijgen! Vanaf zijn 16 tot zijn 35e dag in dag uit in gebed met God, hij leefde zoals God het hem vroeg alleen kwam hij niet van deze gevoelens af. De wanhoop steeg hem naar zijn hoofd toen die gevoelens in de jaren nog geen grammetje minder waren geworden, zelfs niet in Gebed met God!!

Totdat er op een dag iemand tegen hem zei: "Je bent goed zoals je bent, God accepteert je zoals je bent".
Waren dat de woorden van deze persoon, of waren het de woorden van God die tegen hem spraken? Ik denk het laatste!
Vanaf dat moment heeft hij gedacht dat het goed was gehoor te geven aan de homofile gevoelens die hij nu eenmaal in zijn lijf had.
Hij is getrouwd met een man, ze zijn zielsgelukkig samen en deze man leeft weer! En ja: samen met God, want God heeft het namelijk beter met hem voor dan al die mensen die meenden te moeten zeggen dat hij in zonde leefde.
Het is Gods werk geweest dat deze man nu een gelukkig huwelijk heeft. Het is Gods genade geweest om hem te laten inzien dat hij niet een verkeed persoon is. Dat is allemaal mensenwerk!
Als jij nou deze man tegenkomt durf jij dan nog te zeggen: "alles leuk en aardig hoor, maar JIJ leeft in zonde?"

Ik niet, ik geef hem liever mijn zegen en je kan je afvragen wat Jezus zou hebben gedaan?

Ook jij weet niet van ophouden hé!
Hier wil ik nog wel even op ingaan en het zou je inderdaad sieren wanneer je er inhoudelijk even op terugkomt.
Niet alleen: Annet Gods Zegen, want dat is de weg van de minste weerstand.
Ik reageer, niet omdat me dat zo siert, maar omdat ik ook een beetje heb wat jij hebt. `het niet kunnen laten om te reageren` misschien moet ik ook bevrijd worden :mrgreen: van mijn dwangmatig reageergedrag :wink:
Je zegt dat het me siert als ik reageer, denk je dat me dat wat boeit. Vandaag zeggen mensen iets positiefs tegen je, morgen zeiken ze je af. Als ik reageer doe ik dat met een ander doel.

Er is evenzoveel wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat we homofilie in nature oorzaken moeten zoeken, als dat er wetenschappelijk ook is bewezen dat het zaken van nurture zijn. Zolang de wetenschappers hier nog niet uit zijn, dan zullen we het maar laten voor wat het is, vind je het erg?

De bijbel is voor mij meer waard, dan wat wetenschappers me te vertellen hebben. Gods woord is de enige waarheid! Of denk je dat God liegt? Is God zo veranderlijk als het weer?
Zijn de texten die ik je mailde niet duidelijk genoeg?

ij hebt gezien hoe mensen werden bevrijd van hun homofile gevoelens, heel erg mooi! Het feit dat ze ervan worden bevrijd (jouw woorden) geeft dus ook aan dat het bestaat. Laten we het daar over eens zijn.
Heb jij het ook wel eens gezien wanneer iemand er NIET van wordt bevrijd??? Ik ben benieuwd.

Nee!

Een man die het bijna met zijn eigen leven moest bekopen omdat er mensen waren (en daar zet ik jou ook even onder) die meenden te moeten zeggen dat hij dag in dag uit in zonde leefde!
haha het wordt steeds gekker geloof ik... :lol: ik ben er ook schuldig aan... Ik ken de mensen niet die tegen deze man gesproken hebben, en ik weet niet wat er precies gezegd is... dus ik voel me niet medeplichtig. Sorry voor jou!

Als jij nou deze man tegenkomt durf jij dan nog te zeggen: "alles leuk en aardig hoor, maar JIJ leeft in zonde?"
Durf ik nog te zeggen?? Ik heb dit nog nooit tegen iemand gezegd, en dat was ik ook niet van plan om dat op de manier te doen die jij zo schetst.
Als er mensen zijn die het op die manier wel tegen hem gezegd hebben, snap ik heel goed dat iemand daar niet mee uit de voeten kan. Ik ken deze man niet Annet, ik kan er en ik ga er geen oorddel over geven.
Ik kan alleen praten over wat ik heb meegemaakt en wat er over in Gods woord staat. En niet een situatie is hetzelfde, en leiding van de geest is het belangrijkste wat er is. En daarom kan ik nu niet zeggen hoe ik wel/niet zou reageren in een situatie die er nu niet is.
Ik weet alleen wat er in Gods woord staat en dat is voor mij waarheid....
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 19 jan 2010 15:10

Dit gaat inmiddels niet echt meer over het onderwerp. Bij geen verbetering wil ik het onderwerp einde van de week afsluiten.

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 19 jan 2010 15:59

jip_86 schreef:Dit gaat inmiddels niet echt meer over het onderwerp. Bij geen verbetering wil ik het onderwerp einde van de week afsluiten.

Hoe erg is dat eigenlijk wanneer een discussie een andere richting uit gaat?

Annet76
Mineur
Mineur

Berichtdoor Annet76 » 19 jan 2010 16:00

Antoinette,

Even een kleine opsomming van al je verdraaiingen, om je zelf even te laten inzien hoe vreemd je soms praat.

Een letterlijk citaat van mij: “Jij veroordeelt niet de persoon, maar alleen hun zonden, ook dat vind ik een verkeerde gedachte”
Jouw antwoord: “Jij denkt dat ik één of andere mafkees ben die zomaar van alles roept, die homo’s in een hoek trapt en niet meer naar ze omkijkt.

De woorden mafkees en trappen zijn in de verste verte niet genoemd Antoinette, en daarom is het jammer dat je het zo moet opblazen om je woorden kracht bij te zetten.

Harm-J schrijft: “Zoals jij het lijkt te stellen (e.e.a. komt mij wat over als een van evangelische grondslag”
Jouw antwoord: Jij stelt dat ik in één of andere doorgedraaide evangelische gemeente zit.

Harm-J schrijft het woordje ‘lijkt’ en jij maakt er gelijk ‘stelt’ van en als je dan nog niet genoeg hebt overdreven dan maak je er ook nog een doorgedraaide boel van…Ook weer omdat je inhoudelijk woorden tekort komt om het genoeg kracht bij te zetten!

Nu je laatste reactie waarin ik wederom eerst van alles moet gaan rechtzetten omdat jij er wederom een doorgedraaide toestand van maakt…dat zou niet nodig zijn als je gewoon leest en enkel alleen andermans woorden letterlijk citeert of gewoon niet gebruikt.

Ik schrijf: “Een man die het bijna met zijn eigen leven moest bekopen omdat er mensen (en daar zet ik jou ook even onder) die meenden te moeten zeggen dat hij dag in dat uit in zonde leefde”
Jouw antwoord: “haha het wordt steeds gekker geloof ik…ik ben er ook schuldig aan…(..).

Een diepe zucht van mijn kant.
Nee, ik wijs jou niet direct als schuldige aan van het lijden van deze man. Je kent hem niet eens. In schaarde jou bij de mensen die namelijk zeggen dat ze in zonde leven, want dat heb je mij namelijk letterlijk eens zo gezegd.

Nu schrijf je mij (ineens??) dat je nog nooit tegen iemand hebt gezegd dat iemand leeft in zonde….dan wil ik je even confronteren met je eigen woorden. Een letterlijk citaat hoor, want ik heb het niet nodig om het allemaal onnodig aan te dikken.
Jij schrijft: “
Als ik een broer in Christus spreek en ik weet dat hij regelmatig steelt spreek ik hem daar "in de liefde" op aan.
We moeten naar elkaar omzien, we hebben elkaar nodig we moeten elkaar steunen maar ook vermanen waar nodig.
Als het maar in de liefde gebeurt. En nee ook ik doe niet alles goed, maar ik sta er gewoon voor open als een broeder of zuster me daarop aanspreekt."in de liefde"!!! Alleen dan zal het zijn uitwerking hebben”

Kortom: Laat ik er maar mee ophouden want ik weet af en toe niet meer wat voor en achter is bij je……Het ene moment zeg je nog nooit iemand te hebben aangesproken, het ander e moment moet ik me haast schuldig gaan voelen als ik het niet doe.
Wees nou gewoon eens oprecht en eerlijk en verdraai niet steeds je eigen woorden. Het kost teveel energie om dat telkens weer recht te zetten!
En nog belangrijker vind ik: verdraai andermans woorden niet, want niets is zo vervelend als een ander onnodig in een kwaad daglicht zetten!

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 19 jan 2010 16:07

Gerdien B. schreef:Geef het 50 jaar de tijd en de Ger.Gem is ook veranderd.

Daar zou ik maar niet al te zeker van zijn. Hoe lang wordt de televisie al geweerd door de Ger.Gem? Dat houden ze toch ook al jaren vol met succes? En hoe lang worden vrouwen op de SGP kieslijst al geweerd? Verandering daarin komt alleen tot stand als dit door de rechter wordt afgedwongen. Hieruit blijkt maar dat de tijd niet alles veranderd.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 19 jan 2010 16:57

jip_86 schreef:Dit gaat inmiddels niet echt meer over het onderwerp. Bij geen verbetering wil ik het onderwerp einde van de week afsluiten.

Wat mij betreft sluit je dit topic nu al, het is erg vervelend dat er steeds mensen bijvoorbaad al, van plan zijn om negatieve reacties te plaatsen, die niet meer over het onderwerp gaan maar meer gericht zijn op personen, die het niet met hun eens zijn,
Mijns inziens gaat dit nergens meer over, althans niet meer over het onderwerp.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 19 jan 2010 17:26

Optimatus schreef:
tante-tortel schreef:En of het werkelijk is wat God wil is niet aan de orde. Die mannen voelen zich goed.... en hebben het leuk met elkaar, en zijn gelukkig. Dus dat vind God het ook goed schijnen we tegenwoordig te denken.

Oh... Sinds wanneer weet jij wat "we" tegenwoordig denken?

Ik geloof niet in een huwelijk tussen mensen van het gelijke geslacht.

Daar hoef je ook niet in te geloven. Het is wettelijk een feit en daar heb jij je bij neer te leggen, tenzij je de wet op democratische wijze probeert te wijzigen, hetgeen je goed recht is middels het (vrij recent ingevoerde) burgerinitiatief. Voor meer informatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Burgerinitiatief

Voor mij is dat geen huwelijk.

Dat hoeft ook niet, zolang de beide echtgenoten het maar een huwelijk vinden. Jouw mening is in deze volslagen irrelevant (net als die van ieder ander dan de direct betrokkenen).

Van een huwelijk kan er ook alleen werkelijk sprake zijn als het een man en vrouw zijn. Die twee zullen tot één vlees zijn en dat gaat toch echt niet over twee van hetzelfde geslacht.

Nee, hoor. Het Nederlandse burgerlijke wetboek schrijft in Artikel 30:1 en 2:
1. Een huwelijk kan worden aangegaan door twee personen van verschillend of van gelijk geslacht.
2. De wet beschouwt het huwelijk alleen in zijn burgerlijke betrekkingen.

Ik weet wat WE tegenwoordig denken door o.a wat ik hier lees. Dat is een makkelijke vraag met een makkelijk antwoord..
En ja. Volgens het wetboek geld dat, maar daar hoef ik geen gehoor aan te geven als het tegen Gods woord in gaat.
Of liever gezegd, daar mag ik geen gehoor aan geven.
Dus daar hoef ik niet mee in te stemmen, daarvoor hoef ik niet perse de wet voor te proberen te wijzigen.
Behalve dat ik op een partij stem die het met deze missers in de wet niet eens is. Dat is democratisch.
Ik mag van de wet ook abortus en euthanasie plegen maar stem daar ook niet mee in en zeg nog steeds dat het moord is, om maar een voorbeeld te noemen.

En je hebt gelijk dat die twee het gewoon helemaal zelf moeten weten, daar zul je mij niet over horen.
Maar ik hoef het er nog niet mee eens te zijn.
En dat mag je gelukkig nog steeds zeggen in een land met vrijheid van meningsuiting.........

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 19 jan 2010 17:29

Annet76 schreef:Antoinette,

Even een kleine opsomming van al je verdraaiingen, om je zelf even te laten inzien hoe vreemd je soms praat.

Een letterlijk citaat van mij: “Jij veroordeelt niet de persoon, maar alleen hun zonden, ook dat vind ik een verkeerde gedachte”
Jouw antwoord: “Jij denkt dat ik één of andere mafkees ben die zomaar van alles roept, die homo’s in een hoek trapt en niet meer naar ze omkijkt.
deze uitspraak van mij had geen betrekking op dit citaat van jou, dat maak je er zelf van. Maar op andere citaten van jou!

De woorden mafkees en trappen zijn in de verste verte niet genoemd Antoinette, en daarom is het jammer dat je het zo moet opblazen om je woorden kracht bij te zetten.

Harm-J schrijft: “Zoals jij het lijkt te stellen (e.e.a. komt mij wat over als een van evangelische grondslag”
Jouw antwoord: Jij stelt dat ik in één of andere doorgedraaide evangelische gemeente zit.
Je moet alle stukken lezen die Harm-J schreef... weer koppel je mijn citaat aan 1 citaat van Harm-J, dat is weer je eigen interpretatie.... mijn citaat heeft betrekking op meerdere citaten van Harm-J en niet alleen op deze!

Harm-J schrijft het woordje ‘lijkt’ en jij maakt er gelijk ‘stelt’ van en als je dan nog niet genoeg hebt overdreven dan maak je er ook nog een doorgedraaide boel van…Ook weer omdat je inhoudelijk woorden tekort komt om het genoeg kracht bij te zetten!
Je roept maar wat, zie je hieronder de reactie naar Harm-J, daar stel ik hem een paar vragen op citaten die hij deed, die niet op feiten waren berust, maar op zijn eigen interpretatie!
Annet, lees eens een keer alles, en lees alles eens goed voordat je reageert!

Nu je laatste reactie waarin ik wederom eerst van alles moet gaan rechtzetten omdat jij er wederom een doorgedraaide toestand van maakt…dat zou niet nodig zijn als je gewoon leest en enkel alleen andermans woorden letterlijk citeert of gewoon niet gebruikt.

Ik schrijf: “Een man die het bijna met zijn eigen leven moest bekopen omdat er mensen (en daar zet ik jou ook even onder) die meenden te moeten zeggen dat hij dag in dat uit in zonde leefde”
Jouw antwoord: “haha het wordt steeds gekker geloof ik…ik ben er ook schuldig aan…(..). Ik heb broeders en zusters, en ik spreek en heb inderdaad mensen aangesproken, maar niet op die "letterlijke" manier die jij zegt!
Daarom zeg ik dat heb ik nog nooit gedaan!
Ik zou dat heel anders doen!
Valt het kwartje nu eindelijk een keer, ik mag het hopen.

Een diepe zucht van mijn kant.
Nee, ik wijs jou niet direct als schuldige aan van het lijden van deze man. Je kent hem niet eens. In schaarde jou bij de mensen die namelijk zeggen dat ze in zonde leven, want dat heb je mij namelijk letterlijk eens zo gezegd.
Jij communiceert schuld naar mij omdat je mij schaart onder de mensen die met zulke mensen praten over dat homo zijn "in zonde leven" zou zijn. Zucht... je interpreteerd werkelijk van alles, je zegt allerlei dingen die ik nooit gezegd heb!
De manier die jij schets, zo heb ik nog nooit iemand benaderd, ik zou dat heeeeeeel anders doen.
Wie zegt dat ik zou zeggen dat hij in zonde leeft, dat maak jij ervan!!

Nu schrijf je mij (ineens??) dat je nog nooit tegen iemand hebt gezegd dat iemand leeft in zonde….dan wil ik je even confronteren met je eigen woorden. Een letterlijk citaat hoor, want ik heb het niet nodig om het allemaal onnodig aan te dikken.
Jij schrijft: “
Als ik een broer in Christus spreek en ik weet dat hij regelmatig steelt spreek ik hem daar "in de liefde" op aan.
We moeten naar elkaar omzien, we hebben elkaar nodig we moeten elkaar steunen maar ook vermanen waar nodig.
Als het maar in de liefde gebeurt. En nee ook ik doe niet alles goed, maar ik sta er gewoon voor open als een broeder of zuster me daarop aanspreekt."in de liefde"!!! Alleen dan zal het zijn uitwerking hebben”

hahaha jaaaaa, en staat daar dat ik letterlijk zeg: "jij leeft in zonde"!
Nee!
Dat heb ik nog nooit zo gezegd, en dat zou ik zo ook nooit zeggen, dat maak jij ervan!
Ik zeg dat ik iemand in de "liefde" aanspreek, wie zegt dan dat ik letter zou zeggen:
"Hey jij leeft in zonde"!
Zo doe ik dat niet! Dus zeg dan ook niet dat ik dat doe!

Kortom: Laat ik er maar mee ophouden want ik weet af en toe niet meer wat voor en achter is bij je……Niet omdat ik onduidelijk ben, maar omdat je zelf (nogmaals voor de zoveelste keer) je eigen interpretatie geeft aan mijn woorden!
Het ene moment zeg je nog nooit iemand te hebben aangesproken, het ander e moment moet ik me haast schuldig gaan voelen als ik het niet doe. lees gewoon eens letterlijk wat ik schrijf, en verzin niet in je eigen bovenkamer er van alles bij of verdraai het niet meer a.u.b.
Wees nou gewoon eens oprecht en eerlijk en verdraai niet steeds je eigen woorden. Het kost teveel energie om dat telkens weer recht te zetten!
En nog belangrijker vind ik: verdraai andermans woorden niet, want niets is zo vervelend als een ander onnodig in een kwaad daglicht zetten!

Kun je, je er nu een keer bij neerleggen dat we het niet eens worden?
Of wil je toch weer even wat gaan zeggen, probeer niet steeds het laatste woord te hebben, dat zou jou sieren!

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 19 jan 2010 17:59

Annet aan jou nog 1 vraag: Wat wil jij bereiken met het eindeloos blijven geven van commentaar op mijn uitspraken die je steeds verkeerd interpreteerd?

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 19 jan 2010 18:03

Antoinette schreef: Wat mij betreft sluit je dit topic nu al.

Beetje erg egoïstisch! Eerst wordt dit topic gekaapt met berichten die helemaal niet aansluiten op de opening. Dan krijg je een soort bitch-fight en dan mag het wel dicht? Kom nou!

Homoseksualiteit is een van de heetste hangijzers in christelijk Nederland. Als er dan vanuit een christelijke partij iemand opstaat om nuances aan te brengen en niet direct de praktizerende homoseksuele christenen uitsluit, is dat een belangrijke wending. Dáár gaat het hier over!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 19 jan 2010 18:07

JeeWee schreef:
Antoinette schreef: Wat mij betreft sluit je dit topic nu al.

Beetje erg egoïstisch! Eerst wordt dit topic gekaapt met berichten die helemaal niet aansluiten op de opening. Dan krijg je een soort *censuur*-fight en dan mag het wel dicht? Kom nou!

Homoseksualiteit is een van de heetste hangijzers in christelijk Nederland. Als er dan vanuit een christelijke partij iemand opstaat om nuances aan te brengen en niet direct de praktizerende homoseksuele christenen uitsluit, is dat een belangrijke wending. Dáár gaat het hier over!

Wat mij betreft wordt dit topic gesloten omdat, het niet meer over het onderwerp gaat.
ik vind het onderwerp juist heel goed!!!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 jan 2010 18:08

Ik vind je wel erg kortzichtig reageren, Antoinette. Je geeft geen eens antwoord op vragen die anderen aan je stellen, maar zegt gelijk: "We worden het toch niet eens", of "Sluit het topic maar", maar zelf verwacht je wel van anderen dat ze jouw vragen beantwoorden. [-X

Dat je dit onderwerp goed vindt, blijkt niet uit al jouw beschuldigende reacties.
Afbeelding

Antoinette
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Antoinette » 19 jan 2010 18:18

Daphne schreef:Ik vind je wel erg kortzichtig reageren, Antoinette. Je geeft geen eens antwoord op vragen die anderen aan je stellen, maar zegt gelijk: "We worden het toch niet eens", of "Sluit het topic maar", maar zelf verwacht je wel van anderen dat ze jouw vragen beantwoorden. [-X

Dat je dit onderwerp goed vindt, blijkt niet uit al jouw beschuldigende reacties.

Wil je even de moeite nemen om al mijn reacties te lezen die ik gedaan heb naar de anderen.
En hou a.u.b je reactie voor je als je niet eens in de gaten hebt dat hun ermee zijn gestart om mij geen antwoord te geven op mijn vragen aan hun.
Hoezo partijdig????

Terug naar “Archief”