Annet76 schreef:Hier wil ik nog wel even op ingaan en het zou je inderdaad sieren wanneer je er inhoudelijk even op terugkomt.
Niet alleen: Annet Gods Zegen, want dat is de weg van de minste weerstand.
Om antwoord te geven op jouw vraag...
Hoe kan het dat er homo's zijn die geen homo willen zijn omdat ze duidelijk in Gods woord lezen dat God het niet wil dat ze in die gevoelens meegaan?
Een homo heeft er niet voor gekozen een homo te zijn. Daarvoor moeten we natuurlijk terug naar het eeuwige debat over nature nurture debat en zodra jij daar de antwoorden definitief op hebt gevonden zou een dergelijke vraag terecht zijn.
Er is evenzoveel wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat we homofilie in nature oorzaken moeten zoeken, als dat er wetenschappelijk ook is bewezen dat het zaken van nurture zijn. Zolang de wetenschappers hier nog niet uit zijn, dan zullen we het maar laten voor wat het is, vind je het erg?
Jij hebt gezien hoe mensen werden bevrijd van hun homofile gevoelens, heel erg mooi! Het feit dat ze ervan worden bevrijd (jouw woorden) geeft dus ook aan dat het bestaat. Laten we het daar over eens zijn.
Heb jij het ook wel eens gezien wanneer iemand er NIET van wordt bevrijd??? Ik ben benieuwd.
Dan graag jouw reactie op het volgende verhaal:
Ik ken iemand die ook met deze gevoelens rondloopt. Al 42 jaar lang!
Een man die het bijna met zijn eigen leven moest bekopen omdat er mensen waren (en daar zet ik jou ook even onder) die meenden te moeten zeggen dat hij dag in dag uit in zonde leefde!
Homofilie was een zonde en deze arme man heeft op het punt gestaan een einde te maken aan zijn leven omdat hij inderdaad zelf ook ging geloven dat zijn leven één grote zonde was!
Mensen die deze gevoelens niet hebben, kunnen daar niet over meepraten, ik ook niet! Vele therapieën heeft hij gevolgd, tot wanhoop toe om maar van deze gevoelens af te komen.
Dag in dag uit in gebed met God, oprecht, in de kerk, alleen, in groepsverband....alles was het hem eraan gelegen deze gevoelens weg te krijgen! Vanaf zijn 16 tot zijn 35e dag in dag uit in gebed met God, hij leefde zoals God het hem vroeg alleen kwam hij niet van deze gevoelens af. De wanhoop steeg hem naar zijn hoofd toen die gevoelens in de jaren nog geen grammetje minder waren geworden, zelfs niet in Gebed met God!!
Totdat er op een dag iemand tegen hem zei: "Je bent goed zoals je bent, God accepteert je zoals je bent".
Waren dat de woorden van deze persoon, of waren het de woorden van God die tegen hem spraken? Ik denk het laatste!
Vanaf dat moment heeft hij gedacht dat het goed was gehoor te geven aan de homofile gevoelens die hij nu eenmaal in zijn lijf had.
Hij is getrouwd met een man, ze zijn zielsgelukkig samen en deze man leeft weer! En ja: samen met God, want God heeft het namelijk beter met hem voor dan al die mensen die meenden te moeten zeggen dat hij in zonde leefde.
Het is Gods werk geweest dat deze man nu een gelukkig huwelijk heeft. Het is Gods genade geweest om hem te laten inzien dat hij niet een verkeed persoon is. Dat is allemaal mensenwerk!
Als jij nou deze man tegenkomt durf jij dan nog te zeggen: "alles leuk en aardig hoor, maar JIJ leeft in zonde?"
Ik niet, ik geef hem liever mijn zegen en je kan je afvragen wat Jezus zou hebben gedaan?
Ook jij weet niet van ophouden hé!
Hier wil ik nog wel even op ingaan en het zou je inderdaad sieren wanneer je er inhoudelijk even op terugkomt.
Niet alleen: Annet Gods Zegen, want dat is de weg van de minste weerstand.
Ik reageer, niet omdat me dat zo siert, maar omdat ik ook een beetje heb wat jij hebt. `het niet kunnen laten om te reageren` misschien moet ik ook bevrijd worden
van mijn dwangmatig reageergedrag
Je zegt dat het me siert als ik reageer, denk je dat me dat wat boeit. Vandaag zeggen mensen iets positiefs tegen je, morgen zeiken ze je af. Als ik reageer doe ik dat met een ander doel.
Er is evenzoveel wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat we homofilie in nature oorzaken moeten zoeken, als dat er wetenschappelijk ook is bewezen dat het zaken van nurture zijn. Zolang de wetenschappers hier nog niet uit zijn, dan zullen we het maar laten voor wat het is, vind je het erg?
De bijbel is voor mij meer waard, dan wat wetenschappers me te vertellen hebben. Gods woord is de enige waarheid! Of denk je dat God liegt? Is God zo veranderlijk als het weer?
Zijn de texten die ik je mailde niet duidelijk genoeg?
ij hebt gezien hoe mensen werden bevrijd van hun homofile gevoelens, heel erg mooi! Het feit dat ze ervan worden bevrijd (jouw woorden) geeft dus ook aan dat het bestaat. Laten we het daar over eens zijn.
Heb jij het ook wel eens gezien wanneer iemand er NIET van wordt bevrijd??? Ik ben benieuwd.
Nee!Een man die het bijna met zijn eigen leven moest bekopen omdat er mensen waren (en daar zet ik jou ook even onder) die meenden te moeten zeggen dat hij dag in dag uit in zonde leefde!
haha het wordt steeds gekker geloof ik...
ik ben er ook schuldig aan... Ik ken de mensen niet die tegen deze man gesproken hebben, en ik weet niet wat er precies gezegd is... dus ik voel me niet medeplichtig. Sorry voor jou!Als jij nou deze man tegenkomt durf jij dan nog te zeggen: "alles leuk en aardig hoor, maar JIJ leeft in zonde?"