Over opvoeden gesproken:
'goed opvoeden is leuk' van Hansje Görtz vind ik een leuk boek!
Moderator: Moderafo's
pannenkoek schreef:Wij hadden het weekend een logé. Wij dachten dat ze daar netjes zouden eten, maar ze smeerde haar brood en klapte het dubbel. Wij leren onze kinders om met mes en vork brood te eten. dat doen wij altijd. Hoe doen jullie dat? Ik heb het idee dat het steeds minder vaak voorkomt. Als onze kinders bij vriendjes zijn moeten ze altijd om een vork vragen..... Zijn wij een uitzondering of zo?
MissF schreef:Op de basisschool blijft hij alleen over als wij beiden moeten werken, maar de kans zit er dik in dat hij altijd thuis kan eten omdat mijn man dan zijn eigen bedrijf heeft. En als hij wel een keer overblijft is het een uitzondering. Maar die mogen er ook best zijn. Maar ik vind dat hij thuis en bij anderen thuis netjes moet kunnen eten. Ik zou me schamen als een ander gezin waar hij eens zou eten keurig met mes en vork eet, en mijn zoon het niet eens kan.
Schipje schreef:TheKeimpe schreef:@Marnix: ons buurjongentje begon na een paar dagen al met "hé {voornaam}" en daar voelde ik me totaal niet prettig bij. Dus ik heb hem toen gauw geleerd: "buurman {voornaam}". Hij is mijn vriendje niet...
Dat ben ik met je eens, Natuurlijk heeft iedereen niet voor niks een voornaam maar als een kind een volwassene bij de voornaam noemt KAN het snel brutaal klinken.
TheKeimpe schreef:Zeker uit de mond van dit buurjongentje...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten