Samanthi schreef: Maar misschien denk ik bij "een niet te strakke broek" wel teveel aan wijde slobberbroeken
Ik doel vooral op skinnylegs, een meisje staat er in uitgetekend, doet ze er een jurk of rok over wordt het weer anders, ik heb drie dochters en ben er heel erg zuinig op, maar ja dat zien (zagen) ze ws niet en dat levert(de) ernorme discussie's op.
Ds W. Pieters schreef eens kleding moet verhullend zijn en niet onthullend!
Daar kan ik heel goed mee mee komen! gr Samanthi.
Volgens mij zit de waarheid ergens in het midden, zoals Wullimpie ook aangeeft. Doel van kleding is het bedekken van de naaktheid. Laten we daar eens mee beginnen

Wat moet kleding verhullen? Naaktheid. Dat is wat anders dan dat het ook vormen moet verhullen. Wijde truien en wijde broeken zodat alle vormen van borsten, billen gecamoufleerd zijn...

Ik zag laatst een vrouw met alleen een mailot aan in een winkel lopen en dacht: Tjonge.... zo ga je er toch niet bijlopen? Maar bij een strakke spijkerbroek denk ik dat niet zo snel, tenzij er stukken ondergoed bovenuit steken. Maar dat heb je met wijdere broeken sneller... wat dat betreft zijn strakke broeken soms meer verhullend