Broek/rok n.a.v. artikel Ds van Aalst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Samanthi

Re: Broek/rok n.a.v. artikel Ds van Aalst

Berichtdoor Samanthi » 07 aug 2009 12:04

Andere Jas schreef:
Samanthi schreef:

Het is maar een gedachte van mij en ik neem het even terug omdat ik niet helemaal zeker van de historische waarheid hiervan ben en dat wil ik eerst even uitzoeken.
En uh heb je een baard? :wink:

Ik heb normaal een sik en ik heb me een week bijna een week niet meer geschoren, ik heb nu iets wat baard zou kunnen heten. :p

;/

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 07 aug 2009 12:07

Samanthi schreef:Ds W. Pieters schreef eens kleding moet verhullend zijn en niet onthullend!
Daar kan ik heel goed mee mee komen! gr Samanthi.

Dat is een gevaarlijke uitspraak, voor men het weet vervalt men weer in de aloude discussie, wat is verhullend en wat niet, wat is zedig wat is niet zedig, bijbels versus niet bijbelse kleding etc etc. Een ouder iemand zal daar bijvoorbeeld altijd al anders tegen aan kijken een jonger iemand.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 07 aug 2009 13:07

Dat valt toch wel mee.
In Genesis lezen we dat Adam en Eva hun naaktheid gewaar werden en dat ze van God dierenvellen kregen om die te bedekken.
Het doel van kleding is dus om de naaktheid te bedekken (= verhullen)
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 07 aug 2009 13:12

Harm-J schreef:
Samanthi schreef:Ds W. Pieters schreef eens kleding moet verhullend zijn en niet onthullend!

Dat is een gevaarlijke uitspraak, voor men het weet vervalt men weer in de aloude discussie, wat is verhullend en wat niet, wat is zedig wat is niet zedig, bijbels versus niet bijbelse kleding etc etc. Een ouder iemand zal daar bijvoorbeeld altijd al anders tegen aan kijken een jonger iemand.

iig beter dan wel een legging of niet een legging :lol: :lol: :lol:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 aug 2009 13:36

Samanthi schreef:
Maar misschien denk ik bij "een niet te strakke broek" wel teveel aan wijde slobberbroeken

Ik doel vooral op skinnylegs, een meisje staat er in uitgetekend, doet ze er een jurk of rok over wordt het weer anders, ik heb drie dochters en ben er heel erg zuinig op, maar ja dat zien (zagen) ze ws niet en dat levert(de) ernorme discussie's op.
Ds W. Pieters schreef eens kleding moet verhullend zijn en niet onthullend!

Volgens mij zit de waarheid ergens in het midden, zoals Wullimpie ook aangeeft. Doel van kleding is het bedekken van de naaktheid. Laten we daar eens mee beginnen :) Wat moet kleding verhullen? Naaktheid. Dat is wat anders dan dat het ook vormen moet verhullen. Wijde truien en wijde broeken zodat alle vormen van borsten, billen gecamoufleerd zijn... :)

Ik zag laatst een vrouw met alleen een mailot aan in een winkel lopen en dacht: Tjonge.... zo ga je er toch niet bijlopen? Maar bij een strakke spijkerbroek denk ik dat niet zo snel, tenzij er stukken ondergoed bovenuit steken. Maar dat heb je met wijdere broeken sneller... wat dat betreft zijn strakke broeken soms meer verhullend :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Andere Jas
Mineur
Mineur

Berichtdoor Andere Jas » 07 aug 2009 20:48

Harm-J schreef:

Dan vraag ik mij direct af, uiteraard in het algemeen, of dit vroeger ook zo was, laten zeggen tot voor de jaren 60 waarin de hele cultuur werd gericht op jongeren en zo direct de kloof tussen jong en oud gigantisch vergrootte. Rond 1900, speelde dit soort dingen überhaupt wel en waren er ook verschillen in visies tussen jong en oud? En waar kan je dat eigenlijk terugvinden. En ik vraag me af of ik niet weer te snel de schuld in de schoenen van de 'tijdsgeest' en het postmodernisme wil schuiven. Ergens hou ik van spruitjeslucht :mrgreen:
'Was man nicht definieren kann, das sieht man als ein Fühlen an.'

Terug naar “Archief”