op jonge leeftijd sexueel contact.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 jan 2009 21:51

Evelien schreef:PAs hoorde ik iemand zeggen: Je hebt een vaste relatie en een serieuse relatie. Dat zijn twee hele verschillende aspecten.
Hmm.. dat volg ik ff niet?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jan 2009 21:53

LeChat schreef:
Evelien schreef:PAs hoorde ik iemand zeggen: Je hebt een vaste relatie en een serieuse relatie. Dat zijn twee hele verschillende aspecten.
Hmm.. dat volg ik ff niet?

je kunt een serieuse relatie hebben maar geen vaste relatie.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 09 jan 2009 22:49

Dat is nog geen uitleg van je zin, je zegt nog een keer hetzelfde.

Verder ben ik het met Elvira eens.
Afbeelding

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 10 jan 2009 00:23

Een man zal zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen.
Wanneer is iemand je man/vrouw bij ons? Als je getrouwd bent.... Anders is het je vriend(in) of verloofde.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 jan 2009 07:14

Race406 schreef:Een man zal zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen.
Wanneer is iemand je man/vrouw bij ons? Als je getrouwd bent.... Anders is het je vriend(in) of verloofde.

Maar dat trouwen is pas veel later ingevoerd in deze maatschappij.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 jan 2009 07:16

Daphne schreef:Dat is nog geen uitleg van je zin, je zegt nog een keer hetzelfde.

Verder ben ik het met Elvira eens.

misschien heb ik het een beetje krom uitgelegd.

Ik ga nog een poging wagen.

Je kunt een serieuse relatie hebben maar dat wil nog niet zeggen dat je een vaste relatie hebben (een relatie hebben waarvan je denkt: dit is een relatie voor altijd).

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 10 jan 2009 14:03

Als ik het goed begrijp hebben de stelletjes die hier posten bijna allemaal gewacht met gemeenschap tot het huwelijk, of zie ik dat verkeerd?
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 jan 2009 14:41

Daar geef ik geen antwoord op. Dat is wel iets wat je niet zomaar aan de grote klok ga hangen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 jan 2009 15:05

Juist wel! Ik hang dat aan de grootste klok van de wereld: ja, wij hebben ermee gewacht! En dat kostte soms best een beetje moeite, maar het was het voor ons zeker wel waard!
Dat is toch juist, als je tenminste goede argumenten hebt, iets heel gaafs om over te hebben met mensen die nog niet getrouwd zijn, en daar mee bezig zijn?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 jan 2009 15:19

Dat is jouw mening. Maar ik ga niet verkondigen dat ik seks heb gehad of dat ik gewacht heb.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 jan 2009 15:24

Hoeft van mij ook niet hoor.
maar ik vind wel dat mensen die geloven dat het in Bijbels opzicht goed is om wel te wachten, en dat zelf volgehouden hebben (of niet) dat best openbaar mogen maken. Al die schaamte erover vind ik erg jammer, en het helpt onze pubers in deze tijd helemaal niet.
Ik ben van mening dat 'wij' christenen juist erover moeten praten, waarom we het doen, en wat er zo mooi aan is (als we dat vinden tenminste). En daarbij ook moeten vertellen waarom het soms echt wel lastig is.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 jan 2009 15:52

Daar zijn de meningen wel heel verschillend over.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 10 jan 2009 15:54

Hahaha je kan het anders wel raden eigenlijk.... :D
Ik vind het ook goed dat er open over gepraat wordt.
Juist het vertellen waarom wel of niet gewacht kan het bijzonder maken. En als er niet gewacht is en men heeft er misschien spijt van kan dat ook weer goed verteld worden en dat dwingt bij je kinderen denk ik respect af....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 jan 2009 16:08

Het is niet de bedoeling om je elke keer te verantwoorden.

En stel dat er een stelletje voor het huwelijk gemeenschap heeft gehad (en dat ook zelf wilde en daar ook een eigen mening over heeft) dan is dat moeilijk om dat ten sprake te brengen omdat velen dan met een vingertje gaan zitten wijzen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 jan 2009 16:25

Dat denken veel mensen ja, dat er dan met vingertjes gewezen wordt.
Maar heel vaak is dat helemaal niet zo.
Ik denk ook, in tegenstelling tot erg veel andere Christenen, ook in onze gemeente, dat gemeenschap voor een huwelijk niet verkeerd is. En ik vind samenwonen ook niet verkeerd. Maar als ik mijn argumenten uitleg, op een liefdevolle manier, en als ik de ander die wel vindt dat het binnen het huwelijk moet respecteer, dan is er helemaal geen gewijs met vingertjes hoor. We moeten wat meer voor onszelf denken in plaats van voor de ander ;)

Maargoed, ik ben sowieso wel van mening dat als je ergens overtuigd van bent, je dat moet laten weten. Als je maar half dingen doet 'omdat papa en mama het zeggen', tja, daar kan ik dus niks mee. Over sommige dingen heb ik me ook gewoon (nog) geen mening gevormd, daar ga ik dus idd niet mee te koop lopen. maar over dit onderwerp wel, omdat ik eigenlijk gewoon super trots op onszelf ben, en ik geloof dat het voor bijvoorbeeld mijn zusje en broertje van belang is dat ze verhalen horen van mensen die dit als positief ervaren.

Terug naar “Archief”