Joepie Meloen schreef:Er vallen onder de niet-gevaccineerden verhoudingsgewijs niet veel meer zieken. Dus wat is het nut dan van vaccinatie?
Wat Marnix ook al zegt: "Het concrete nut is voorkomen dat mensen ziek worden en anderen ook weer besmetten. Dus het voorkomen van ziekte en epidemieën."
Kijk, ik snap best dat mensen hun kinderen niet laten inenten met "gif" en "stoffen" e.d. Ik hoef mijzelf ook niet te verzekeren voor bijv. uitvaart omdat als ik weet dat God mij bijstaat. Maar als ik overgereden word en mijn nabestaanden maken ruzie over mijn eigendommen, huis, spullen, e.d. dat is ook niet de bedoeling!
Maar God stelt ook middelen ter beschikking om Zijn kinderen ook te beschermen.
Ik laat mijn kinderen wel vaccineren omdat God deze middelen ter beschikking stelt. Ik kan zeggen: "God waakt over mijn kinderen." en dat is natuurlijk ook wel zo! Maar als ik mijn kinderen niet laat vaccineren en het wordt ziek, vind ik het (persoonlijke mening) het niet terecht om dan te smeken en te bidden: "O laat mijn kind alstublieft niet overlijden." (die reactie krijg je vaak wel van de buitenwereld.) Je kan natuurlijk ook
zelf wat doen!