Verzekeringen en Gods voorzienigheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Re: Verzekeringen en Gods voorzienigheid

Berichtdoor Riska » 09 feb 2009 16:18

Optimatus schreef:Verzekeren = het afdragen van geld aan een verzekeringsinstantie tegen bepaalde voorwaarden; als er iets gebeurt binnen die voorwaarden, keert de verzekeringsinstantie geld uit zodat jij niet je eigen spaargeld hoeft te plunderen.

Zembla van gisteravond duidelijk niet gezien. Verzekeraars die uitbetalen? Vergeet het maar! :lol: (maar dat is een totaal andere discussie... :mrgreen: )

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 09 feb 2009 18:51

Optimatus schreef:Niet-ingeëente mensen vormen een risico op hoger ziekteverzuim. Als zij ziek worden, terwijl dit had kunnen worden voorkomen, dan kan dit bedrijven en/of de staat veel geld gaan kosten - onnodig!

Dit vind ik dan weer een beetje flauw, en zijn honderden dingen op te noemen die een veel hoger risico geven, maar als dat dan allemaal moet worden voorkomen. :-k
Wordt het straks ook onwenselijk als iemand op ski-vakantie gaat, want dat geeft ook een groot risico, en dat kun je voorkomen door niet te gaan. (jaja ook een beetje flauw)

Riska

Berichtdoor Riska » 09 feb 2009 19:19

Wullimpie schreef:Wordt het straks ook onwenselijk als iemand op ski-vakantie gaat, want dat geeft ook een groot risico, en dat kun je voorkomen door niet te gaan. (jaja ook een beetje flauw)

Precies wat ik ook dacht... moet je ook niet gaan schaatsen als er ijs ligt... :lol:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 feb 2009 00:24

Wullimpie schreef:
Optimatus schreef:Niet-ingeëente mensen vormen een risico op hoger ziekteverzuim. Als zij ziek worden, terwijl dit had kunnen worden voorkomen, dan kan dit bedrijven en/of de staat veel geld gaan kosten - onnodig!

Dit vind ik dan weer een beetje flauw, en zijn honderden dingen op te noemen die een veel hoger risico geven, maar als dat dan allemaal moet worden voorkomen. :-k
Wordt het straks ook onwenselijk als iemand op ski-vakantie gaat, want dat geeft ook een groot risico, en dat kun je voorkomen door niet te gaan. (jaja ook een beetje flauw)

Daarom vertrek ik ook nooit zonder reisverzekering.
In sommige landen zijn inentingen zelfs verplicht. Toen ik in 1997 naar Rwanda ging, moest ik een inenting tegen gele koorts kunnen aantonen. Terecht!
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 10 feb 2009 10:39

Ja hoe zit dat eigenlijk met 'gemoedsbezwaarden'?
Gaan die vrolijk naar Afrika zonder ook maar enige inenting?
pobody's nerfect

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 10 feb 2009 12:40

Dan kom je in bepaalde landen toch gewoon niet binnen?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Riska

Berichtdoor Riska » 10 feb 2009 13:33

Precies... er is daar domweg geen keuze: of inenten of geen reisje...

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 10 feb 2009 19:01

Riska schreef:Precies... er is daar domweg geen keuze: of inenten of geen reisje...

Jawel, er is wel een keuze, namelijk wat jijzelf opnoemt.
Inenten of niet gaan.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 feb 2009 11:18

Precies.

Misschien dat ze daarom in de zomer massaal naar Zeeland trekken? :D ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Joepie Meloen
Mineur
Mineur

Berichtdoor Joepie Meloen » 26 feb 2009 22:03

Maar wat is nou uiteindelijk het concrete nut van vaccinatie?

Deze vraag lijkt misschien wat vreemd, maar heeft goede voorzorgsmaatregelen wat betreft hygiëne e.d. niet de grootste impact?

@Marnix: Nog even dit: Verzekeringen zijn wel voortgekomen uit het gegeven dat men in de kerken ook wel eens nalatig was met betalen.

@Optimatus: Ik las nu pas je gewijzigde posting. Volgens mij heb ik duidelijk het verschil aangegeven tussen verzekeren en sparen. Als je sparen en verzekeren over één en dezelfde kam blijft scheren, inclusief waarborgfonds, dan is de discussie doodlopend. Wat betreft de AOW: Er zijn genoeg gemoedsbezwaarden die daar niet mee in zee gaan. Dus de kortzichtigheid komt misschien van een andere kant.
"Alvorens zich te beklagen is het nuttig zich deze vraag te stellen: zou ik een ander willen zijn?"

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 feb 2009 23:31

Het concrete nut is voorkomen dat mensen ziek worden en anderen ook weer besmetten. Dus het voorkomen van ziekte en epidemieën.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 feb 2009 01:18

Joepie Meloen schreef:Maar wat is nou uiteindelijk het concrete nut van vaccinatie?

Deze vraag lijkt misschien wat vreemd, maar heeft goede voorzorgsmaatregelen wat betreft hygiëne e.d. niet de grootste impact?
Denk jij dat alle kinderziektes e.d. kunnen worden voorkomen door goede hygiëne?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 feb 2009 09:39

Daarbij kan je door vaccinaties voorkomen dat een ernstige ziekte zoals bijv. polio niet heel veel slachtoffers kan maken en snel te stoppen is.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Joepie Meloen
Mineur
Mineur

Berichtdoor Joepie Meloen » 27 feb 2009 22:22

Er vallen onder de niet-gevaccineerden verhoudingsgewijs niet veel meer zieken. Dus wat is het nut dan van vaccinatie?
"Alvorens zich te beklagen is het nuttig zich deze vraag te stellen: zou ik een ander willen zijn?"

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 feb 2009 13:00

Joepie Meloen schreef:Er vallen onder de niet-gevaccineerden verhoudingsgewijs niet veel meer zieken. Dus wat is het nut dan van vaccinatie?
Wat Marnix ook al zegt: "Het concrete nut is voorkomen dat mensen ziek worden en anderen ook weer besmetten. Dus het voorkomen van ziekte en epidemieën."
Kijk, ik snap best dat mensen hun kinderen niet laten inenten met "gif" en "stoffen" e.d. Ik hoef mijzelf ook niet te verzekeren voor bijv. uitvaart omdat als ik weet dat God mij bijstaat. Maar als ik overgereden word en mijn nabestaanden maken ruzie over mijn eigendommen, huis, spullen, e.d. dat is ook niet de bedoeling!
Maar God stelt ook middelen ter beschikking om Zijn kinderen ook te beschermen.

Ik laat mijn kinderen wel vaccineren omdat God deze middelen ter beschikking stelt. Ik kan zeggen: "God waakt over mijn kinderen." en dat is natuurlijk ook wel zo! Maar als ik mijn kinderen niet laat vaccineren en het wordt ziek, vind ik het (persoonlijke mening) het niet terecht om dan te smeken en te bidden: "O laat mijn kind alstublieft niet overlijden." (die reactie krijg je vaak wel van de buitenwereld.) Je kan natuurlijk ook zelf wat doen!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”