Moderator: Moderafo's
we zijn thuis met zn 9 enen idd, maar ik schaam me er niet voor hoor, maar het werkt gewoon niet.
ik vind het niet iets hebben van status, ik wil later liever een wat kleiner gezin waarbij we het met elkaar gezellig en goed hebben, dan een groot gezin waar dan altijd wel iemand is die de gezelligheid moet verstoren door vervelend gedrag te tonen enz, en altijd wel iemand de sfeer verpest omdat dan die weer chagrijnig is, en dan die weer
Boely schreef:Ik kom ook uit een gezin van 8 kinderen... en het is super gezellig... al die kleine gezinnen is alleen maar het resultaat van verdere individualisering!
Boely schreef:Ik kom ook uit een gezin van 8 kinderen... en het is super gezellig... al die kleine gezinnen is alleen maar het resultaat van verdere individualisering!
trijntjejohanna schreef:essieee schreef:Ik kom ook uit een groot gezin van acht kinderen. Helaas leeft de oudste niet meer. Daarom doet het me altijd pijn als er negatief gereageerd word als ik zeg dat we met 7 kinderen zijn, het zouden er zelfs acht kunnen wezen.
bij ons zouden het er eigenlijk ook 8 zijn....
trijntjejohanna schreef:Boely schreef:Ik kom ook uit een gezin van 8 kinderen... en het is super gezellig... al die kleine gezinnen is alleen maar het resultaat van verdere individualisering!
dat is onzin... deze uitspraak kan ook zeer kwetsend zijn voor mensen die wel graag meer kinderen willen, maar bij wie het op een of andere manier niet mogelijk is.. en dan ga jij zeggen: ja weinig kinderen komt door verdere individualisering... nee pas op met wat je zegt.. het is misschien in sommige gevallen wel zo, maar je weet nooit wat er aan de hand is waarom mensen zo weinig kinderen hebben...
ik weet nu ook al dat ik geen groot gezin zal krijgen(als ik uberhaupt al kinderen krijg).. dat vind ik jammer, maar ja het zei nu eenmaal zo.. en het heeft helemaal NIETS te maken met individualisering![]()
![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten