Schoonmoeder --> schoonLoeder?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 05 sep 2008 14:41

Ik loop nu ook bij een psychiater :oops:
Vragen ze ook nog waar het door komt dat ik daarheen moet :roll:

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 05 sep 2008 14:50

petra85 schreef:Ik loop nu ook bij een psychiater :oops:

Wat goed van je, dat je dat hebt gedaan. Ik zelf zou zoiets niet snel durven. Maar dat hoef je toch niet tegen je schoonouders te zeggen dat je daar heen gaat?
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 sep 2008 14:51

88alries88 schreef:
petra85 schreef:Ik loop nu ook bij een psychiater :oops:

Wat goed van je, dat je dat hebt gedaan. Ik zelf zou zoiets niet snel durven. Maar dat hoef je toch niet tegen je schoonouders te zeggen dat je daar heen gaat?

waarom durf je dat niet?

Bij mijn zus en zwager heeft het zich goed uit gepakt.

Dus miss. moet je gewoon die drempel ff overheen... en dan gaan met die banaan (k weet uit ervaring dat het niet makkelijk is, maar achteraf heb ik er veel baat bij gehad echt waar)

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 05 sep 2008 14:52

dat heb je als je dr naast woont alles wordt gezien.
mag zelf geen auto rijden ivm medicijnen..dus mijn man moet dan mee om te brengen en halen.. :wink:
deed het niet uit me eigen hoor... :oops: na maanden bij de huisarts te lopen met van alles, nu dus daar heen ben nu 3 keer geweest :?

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 05 sep 2008 15:06

Goed van je Petra, niks om je voor te schamen! Het zou juist erger zijn als je ermee bleef lopen, terwijl je het voor jezelf 'makkelijker' kan maken.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 sep 2008 15:32

precies.

k ben zo blij met m'n ouders en schoonouders dat ik met hun op een volwassenmanier over deze zaken kan praten en niet MOET of HOEF te praten.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 05 sep 2008 15:58

ik vindt het heel erg moeilijk, soort zwak van me zelf.
terwijl hoe het ging, daar wordt ik maar ook me man niet blij van, we zijn nog maar pas getrouwd

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 05 sep 2008 16:01

Ach Petra, meer dan de helft van de NL-ers heeft wel eens bij een psycholoog of wat dan ook gelopen of er van heel dichtbij mee te maken gehad, we gaan toch niet zeggen dat al die mensen zwak zijn?
Je hebt groot gelijk, als je net getrouwd bent zijn zulke dingen helemaal niet leuk, dan kun je maar beter stevig in je schoenen staan. Succes ermee!

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 05 sep 2008 16:09

Het is echt niks om je voor te schamen, het is jammer dat er een taboe op rust maar er gaan zo ontzettend veel mensen naar een psycholoog. En die kan zoveel goed doen (dit weet ik ook uit eigen ervaring en ik vond het ook eng, maar dat viel zo ontzettend mee.). Alries volgens mij zou het jullie wel echt kunnen helpen als ik het zo lees. Bedenk eens waarom je het niet durft en wat voor nut het kan hebben. Volgens mij kan een psycholoog aardig wat handreikingen doen om op een goede manier met zo'n moeilijke vrouw om te gaan! En het scheelt vast al dat je samen met je vriend kan, hoeft geen van tween alleen!
Maar goed je moet wel doen wat voor jullie het beste voelt, ik wens je iig heel veel sterkte en zorg ervoor dat ze niet tussen jullie in komt te staan of jullie leven gaat leven!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 sep 2008 16:12

precies!!!!

zonder m'n psychologische hulp was ik niet zo ver gekomen als ik nu gekomen ben.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 05 sep 2008 16:14

daarom ga ik ook !!
ik wil zelf me leven bepalen samen met mn man :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 sep 2008 16:18

petra85 schreef:daarom ga ik ook !!

TOPPIE!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 sep 2008 16:23

Die stap zetten om te gaan is ook echt niet makkelijk. Ik had zelf ook wat duw werk van mensen om mij heen nodig voor ik naar maatschappelijk werk ging. Nu ben ik zo blij dat ik gegaan ben. Anderhalf jaar geleden ben ik voor het eerst gegaan en voel mij zo stukken beter, zekerder en vrijer ook daardoor.

In begin ook niets aan familie verteld maar op een gegeven moment medegedeelt maar nooit over de inhoud iets losgelaten. Dat hoeft niet. Je moet niets daarin, je mag ze vertellen zover jij dingen wilt vertellen en anders hebben zij gewoon pech.

Iedereen heel veel sterkte hier
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 09 sep 2008 09:31

petra85 schreef:daarom ga ik ook !!

Goed zo! Succes ermee... bij mij heeft het ook goed geholpen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 sep 2008 09:48

Mijn schoonmoeder is toch wel lief.
Zaterdag zag ze een foto van mijn man en mij (best wel een mooie foto eigenlijk). Zegt ze zo zacht tegen mijn moeder:' Oh, die zoon van mij, die is echt de knapste van het hele stel. Maarre...die dochter van jou, die is zeker ook de knapste bij jullie?' En toen schrok ze en zei:' Oh, dat mag ik natuurlijk helemaal niet zo zeggen, dat is niet netjes.'

Haha, ik vond het echt zo lief (al ben ik nog veel blijer als mijn moeder zegt dat ik een fijn karakter heb dan dat uiterlijk, maar doordat ik mezelf totaal niet knap vind, en mijn zusje 1000x knapper vind, vond ik het toch keilief!)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”