Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 jul 2008 17:18

pfffff :shock:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 jul 2008 17:23

kwebbel schreef:pfffff :shock:

:mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 aug 2008 10:40

Ben vrijdag met Michael naar zijn pleegmoeder geweest, voor de gezelligheid zeg maar. Zij heeft twee weken nadat Michael weg ging een nieuwe baby in huis gekregen. Dit mannetje was 4 weken te vroeg geboren, heeft een bloedtransfusie gehad en weegt nu met 3 weken pas 4 pond. Je voelt gewoon niet dat je hem vasthebt. Dat breekt je hart zeg, dat dat kleine mannetje in de steek is gelaten.
Ik wilde hem zo meenemen :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 04 aug 2008 10:57

LauraC schreef:Ben vrijdag met Michael naar zijn pleegmoeder geweest, voor de gezelligheid zeg maar. Zij heeft twee weken nadat Michael weg ging een nieuwe baby in huis gekregen. Dit mannetje was 4 weken te vroeg geboren, heeft een bloedtransfusie gehad en weegt nu met 3 weken pas 4 pond. Je voelt gewoon niet dat je hem vasthebt. Dat breekt je hart zeg, dat dat kleine mannetje in de steek is gelaten.
Ik wilde hem zo meenemen :mrgreen:

Ach, wat zielig. Wat een start van je leven, zeg, pfff.
Hoe vond ze het om Michael weer te zien? Mist ze hem niet gigantisch?

Enne... hoe gaat het nu met jullie procedure? Jullie moeten - voor zover ik heb begrepen - nu een paar maanden wachten, voordat de adoptie definitief gemaakt kan worden, toch?

En natuurlijk: het aankomstkaartje! Hebben jullie die al gestuurd? Veel reacties op gehad?

Allemaal vragen, maar ik moet vaak aan jullie denken!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 aug 2008 11:09

Hihihi, ja ik zou toch wat meer moeten posten hier. Ze vond het leuk hem weer te zien, vond dat hij er goed uitzag. Schots welvaren zeg maar. We hadden haar al een keer gezien, een week nadat hij bij ons kwam, maar toen negeerde hij haar. Maar nu had hij gelukkig wel een lach over :mrgreen: Ze miste hem in het begin wel, maar nu ze de andere baby heeft niet zo meer. Ze doet dit werk al 20 jaar dus weet heel goed dat ze ook weer afscheid moet nemen en stelt zich daar ook op in.
Vandaag is hij 4 weken bij ons, dus nog 2 1/2 maanden wachten tot we de adoptieformulieren bij de rechtbank kunnen inleveren. M'n moeder vroeg vanochtend of we misschien begin december twee weken naar Nederland komen, en ik moet zeggen, ik hoop dat dat gaat lukken.
Het aankomstkaartje is geweldig goed ontvangen, vooral aan deze kant van de zee. Het is hier namelijk erg ongewoon om zoiets te sturen, ze kennen geen geboortekaartjes eigenlijk, dus dit was wel erg 'nieuwerwets en Europees' ;) Maar leuke reacties gehad. Ik zal eens proberen of ik het kan uploaden of een foto van kan maken ofzo. Of je geeft me je adres Galateia en ik stuur er 1 op ;) :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 aug 2008 14:30

Een baby van 4 pond die niet in het ziekenhuis ligt? Verbazend, eerlijk gezegd. Als in Nederland een baby geen 5 pond weegt met de geboorte moet hij/zij naar het ziekenhuis. Mijn kleine meid woog 2400 gram en kreeg ook nog es ondertemperatuur, het hing er maar om of ze moest naar het ziekenhuis.
ja, dat is mijn mening dan he.....

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 04 aug 2008 15:54

Ik heb ook wel eens een baby thuis gekregen van 4 pond. Die was met 36 weken geboren en had 2 dagen in de couveuse gelegen. Maar als alles goed gaat en ze groeien dan mogen ze naar huis. Wel moeten ze bijna constant in de wieg met 2 kruiken want de temperatuur kunnen ze dan echt 0,0 vasthouden.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 04 aug 2008 16:38

een vriendin van mij der zoontje was 6 weken tevroeg geboren. Is ook na kleine week al thuis gekomen en woog net 4 pond (echt een klein hummeltje) super lief maar ook een klein beetje eng.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 04 aug 2008 18:20

Volgens mij heeft hij wel al twee weken in de couv gelegen hoor, en is hij in die tijd mega goed gegroeid. Maar wat je zei Liefie; schattig maar een beetje eng.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 aug 2008 18:54

mijn moeder vond mijn kleine kindertjes ook zo eng. Ze was bang dat ze niet levensvatbaar waren. Ze durfde ze bijna niet vast te houden.

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 07 aug 2008 02:34

Ik heb na lange tijd iets te melden:
we hebben na lang wikken en wegen besloten om toch een adoptieprocedure te starten! Papieren zijn opgestuurd en nu wachten op een bericht voor de voorlichtingsbijeenkomsten, maar dat zal pas eind volgend jaar zijn ofzo.

In eerste instantie wilde mijn man niet adopteren maar pleegzorg gaandoen, waar ik uiteindelijk moeite mee had omdat ik dan zou moeten stoppen met werken voor iets dat in mijn ogen erg onzeker is. Daarbij wilde mijn man dat graag, maar die is weinig thuis (werken en studeren), dus compromis gesloten... :wink:

In de wachttijd voor de adoptie gaan we toch starten met pleegzorg. Uiteindelijk is mijn man ook helemaal om! Ik wilde altijd al wel graag adopteren, maar zoiets moet je toch samen willen!
Ik zie me al lopen met zo`n schattig donker kindje!
A smile costs nothing, but gives much

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 aug 2008 06:22

Oooh Mirjam, dat is een grote stap zeg. Wat goed dat jullie er samen voor gaan, heel veel succes gewenst!

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 07 aug 2008 06:23

Wauw, wat mooi! Ook dat jullie er samen helemaal voor kunnen gaan, dat lijkt me het belangrijkst!

Heel veel succes met alles!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 aug 2008 06:43

HansenMirjam schreef:In de wachttijd voor de adoptie gaan we toch starten met pleegzorg. Uiteindelijk is mijn man ook helemaal om! Ik wilde altijd al wel graag adopteren, maar zoiets moet je toch samen willen!
Ik zie me al lopen met zo`n schattig donker kindje!

Gefeliciteerd met deze allereerste stap! En nu is het wachten geblazen...
Ik wil je wel even wijzen op bepaalde regelgeving rondom pleegzorg in combinatie met adoptie. Wanneer je pleegkindje langer dan een bepaalde tijd (ik weet echt niet meer hoeveel) bij jullie verblijft, dan vertraagt dat je adoptieproces soms met een heel jaar. Dit komt door de regel, dat na 'ingrijpende' gebeurtenissen in een gezin, de procedure (waar je ook in die procedure zit) met een jaar wordt stil gelegd.

Voordat je met pleegzorg aan de slag gaat: verdiep je er even goed in. Het kan wel, maar wees kritisch. Laat je goed informeren. Je kunt de SAV bellen, onze ervaring is, dat ze altijd erg goed advies geven en erg vriendelijk en behulpzaam zijn.

Gaaf, hoor! Wat je ook zou kunnen doen, is alvast wat rondspeuren op weblogs en websites van mensen die geadopteerd hebben. Geloof me, voordat je het weet, droom je weg achter je scherm :wink:

En natuurlijk de verschillende vergunninghouders in de gaten houden. Wat spreekt jullie aan, voor welke landen voldoen jullie aan de voorwaarden, etc.

Succes ermee en geniet van deze eerste mijlpaal!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 07 aug 2008 07:03

WOW! :lol:

Terug naar “Archief”