Op vakantie met je schoonfamilie...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meissie88

Re: Op vakantie met je schoonfamilie...

Berichtdoor meissie88 » 02 apr 2009 08:15

MissF schreef:Is dat dan als vraag of als mededeling bedoeld?
Ik zou er niet aan moeten denken eerlijk gezegd dat als IK iets regel, HIJ gaat zeggen dat zijn ouders meegaan, dan gaan we wel twee keer, als hij dat heel leuk zou vinden.

Hij vroeg of ik 't niet erg vond, en ik vind dat echt niet erg, en ik had het wel geregeld, maar we waren allang van plan om samen wat te gaan doen, en we moesten ook nog 's wat met zijn ouders doen, dus dat doen we nu in 1x ;-)

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 02 apr 2009 08:23

Grappig dat iedereen daar weer verschillend in is..
Ik vind mijn schoonouders echt schatten en vind het heerlijk dat we van de zomer met hen op vakantie gaan.
Maar als vriendlief en ik bedacht hebben dat we samen weggaan, dan hoef ik daar echt geen schoonouders bij te gebruiken.
Dan wil ik lekker kunnen genieten van het samenzijn.
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 02 apr 2009 09:05

Sorry, meissie88, dat had ik echt nooit gepikt! (zo zie ja maar weer, iedereen is anders)
Maar dat ligt denk ik ook wel aan de band die je met je schoonouders hebt. Ik weet gewoon dat als dit bij ons zou gebeuren we niet meer zouden doen wat ik/of mijn man geregeld had, maar ons zouden moeten aanpassen aan...

Wij zijn trouwens echt gek op saampjes leuke dingen doen. Zeker met dit mooie weer gaan we graag samen weg. En dat zijn dan meestal impulsacties. :D
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 02 apr 2009 09:46

Ik zou het ook niet zo maar toelaten. Vooral omdat ik weet dat mijn schoonouders heel anders zijn dan wij. Ik ga ook liever alleen met mijn vriend. Heerlijk.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 02 apr 2009 09:48

m'n vriend heeft 't me wel netjes gevraagd hoor...Kwam miss niet zo over hoe ik het hier had gepost :wink: Maar we hebben het hun al tijden geleden 'beloofd' dat we een x een dag met z'n 4en weg zouden gaan, en omdat m'n vriend hen ook wil bedanken (om verschillende redenen) doen we het nu zo, maar ik beslis welke route we rijden enzo (klinkt lekker bazig he :lol: )

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 02 apr 2009 09:51

Ah ok. Dat veranderd de zaak :wink: Veel plezier in ieder geval!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 apr 2009 14:41

Ach, ik ga met schoonfamilie op vakantie...

Met de dochter van mijn aanstaande schoonouders om precies te zijn :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 03 apr 2009 15:37

Zo ik heb vanmorgen even een stapel adviezen van mn psycholoog meegekregen om het paasweekend goed door te komen met mn familie. :roll: En het belangrijkste is: mn eigen grenzen aangeven... pfff, wat kan dat soms moeilijk zijn. :-k Nu de praktijk nog :wink:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 apr 2009 16:36

NdW schreef:Zo ik heb vanmorgen even een stapel adviezen van mn psycholoog meegekregen om het paasweekend goed door te komen met mn familie. :roll: En het belangrijkste is: mn eigen grenzen aangeven... pfff, wat kan dat soms moeilijk zijn. :-k Nu de praktijk nog :wink:
ik voel helemaal met je mee NdW, heel veel sterkte !!!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 apr 2009 07:58

NdW schreef:Zo ik heb vanmorgen even een stapel adviezen van mn psycholoog meegekregen om het paasweekend goed door te komen met mn familie. :roll: En het belangrijkste is: mn eigen grenzen aangeven... pfff, wat kan dat soms moeilijk zijn. :-k Nu de praktijk nog :wink:

gewoon van je af bijten. Bespreek het anders voor die tijd even met je schoonouders. Kan soms ook heel verhelderend werken.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 04 apr 2009 08:47

Evelien schreef:gewoon van je af bijten. Bespreek het anders voor die tijd even met je schoonouders. Kan soms ook heel verhelderend werken.

Makkelijker gezegd dan gedaan. NdW heeft niets aan zo'n advies als ze dat niet durft.
Sterkte, NdW
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 apr 2009 10:17

Daphne schreef:
Evelien schreef:gewoon van je af bijten. Bespreek het anders voor die tijd even met je schoonouders. Kan soms ook heel verhelderend werken.

Makkelijker gezegd dan gedaan. NdW heeft niets aan zo'n advies als ze dat niet durft.
Sterkte, NdW

Dat kon ik eerder ook niet. Heb het ook moeten leren.

Misschien heeft wel wat aan dat ANDER advies? :-oo

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 apr 2009 10:20

Praktijk blijft heel moeilijk! Ben nu ruim een jaar gestopt met maatschappelijk werk maar dit blijft nog steeds heel lastig. Ze zeggendat elke keer dat je het doet, het makkelijker wordt, maar ik vind dat nog wel erg tegen vallen. Sterkte en succes !!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 04 apr 2009 10:48

En toch is dat het beste advies: gewoon uitproberen!
Door grenzen aan te geven worden mensen zich bewust van JOU als persoon en JOUW standpunt. Dat werkt over het algemeen heel verhelderend en de reacties erop zijn meestal heel positief, juist doordat ze zich beseffen hoe het vanuit perspectief eruit ziet!!!
Belangrijk is daarbij alleen wel, dat je hoffelijk en beleefd blijft!

(Voorbeeldje van mezelf:
ik zat laatst in de ICE (Duitse hogesnelheidslijn) en zou er (bij instappen) 5 uur lang in moeten blijven zitten. Ik had daarom van te voren een zitplaats gereserveerd. Bij aankomst bleek er een (vrij jonge) man aan het gangpad te zitten, ik had een zitplaatsreservering voor het raam. Dus: (vrij vertaald 8) )
Ik: Pardon, ik heb een zitplaatsreservering, ik zou graag aan het raam willen zitten.
Hij: (lichtelijk boos) Weet u wel zeker dat u in de juiste wagon zit?
Ik: (glimlachend) Jazeker, wagon 14 en ik heb een zitplaatsreservering voor de plek naast u.
Hij: (fronsend) Waar staat dat dan?
Ik: (intussen lichtelijk geforceerd glimlachend) Op het scherm boven u staat 'zitplaats evt. vrijgeven'. Hier is mijn zitplaatsreservering (laat kaartje zien)
Hij: (rood wordend) O, ja, nou, ik vind het maar raar...
Eind van het liedje: hij ging ergens anders zitten (wat niet nodig was, aangezien ik de plek NAAST hem had gereserveerd)
Ik vond het zelf erg vervelend, maar was achteraf wel blij dat ik niet over me heen had laten lopen... ik ben netjes en beleefd gebleven, ook al was deze man tegen mij (vooral in lichaamstaal) werkelijk onhoffelijk. :?)

Kortom: het is misschien niet altijd even makkelijk, maar uiteindelijk levert het echt meer op! Heel veel succes ermee!
liefs, elvira

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 04 apr 2009 12:35

Ja, ik weet wel, dat dat het beste is wat je kunt doen. Ik durfde het eerst ook nooit.Nu wel, maar als men 6 jaar dit advies aan mij had gegeven, had ik er niets mee gedaan en me gefrustreerd gevoeld omdat me dat op dat moment uit angst echt niet lukte.
Afbeelding

Terug naar “Archief”