Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 04 jul 2008 20:37

Ik zou het persoonlijk zelf wel willen weten en mijn man ook, maar alleen voor ons zelf.

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 04 jul 2008 21:09

Leuk MissF om je enthousiaste verhalen te lezen :) .

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 04 jul 2008 22:34

Vonkie schreef:Leuk MissF om je enthousiaste verhalen te lezen :) .

Dat dacht ik nou ook net. :mrgreen:
Leef je droom.

Layna
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Layna » 05 jul 2008 08:50

MissF: Leuk hé, die eerste echo.

Ik heb een kleintje van bijna 2 en hoop ook snel weer zo'n murmeltje in mijn buik te hebben... heerlijk hoor!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 jul 2008 16:29

Gaaf MissF! Vrienden van ons hebben de 20 weken echo gedaan. Maar toenhun dochter geboren was was het gelijk stil want ze had een hazenlipje. Mijn vriendin zei gelijk o ze heeft een hazenlipje maar ik ben zoooo blij met haar.
Ze is geopereerd toen ze ongeveer 5 maanden was en je ziet er helemaal niks meer van. Maar dit hadden ze dus niet gezien met de 20 weken echo en he ziekenhuis wilde een klacht indienen. Maar onze vrienden waren juist blij dat ze het niet wisten anders loop je je eigen alleen maar druk te maken.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 jul 2008 16:42

ze hebben bij ons van al die dingen een foto gemaakt.. van het lipje, de beentjes.. niertjes, levertje, hartje heeeeluitgebereid en ga maar door!

we krgen een enkele mee, de rest ging in het archief!

maar eht is geen garantie dat je kind als nog niks mankeert! wordt daar ook duidelijk gezegd. SOms kunnen ze het gewoon niet geod zien, of het lijkt zo en het is gewoon niet zo!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 jul 2008 16:54

klopt heb je helemaal gelijk in! En alleen het lipje was kapot gehemelte niet maar als je dat vanaf de 20weken weet maak je je eigen daar erg druk over omdat je niet weet hoe erg het is.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 jul 2008 16:57

dat ook... maar zelf persoonlijk vind ik dat weinig afdoen van het feit... dat het je kind is!

al zag ze er niet uit.. as het ziekenhuis in ziekenhuis uit.. turulijk wil je anders, en zou je wensen dat het goed was... maar ik denk zelf persoonlijk dat ik er nog super trots en blij mee was!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 jul 2008 17:24

paprikameisje2 schreef:dat ook... maar zelf persoonlijk vind ik dat weinig afdoen van het feit... dat het je kind is!

al zag ze er niet uit.. as het ziekenhuis in ziekenhuis uit.. turulijk wil je anders, en zou je wensen dat het goed was... maar ik denk zelf persoonlijk dat ik er nog super trots en blij mee was!

dat waren ze ook voor hun hoefde die operatie ook helemaal niet. Dat is alleen gedaan omdat ze waarschijnlijk niet goed kon praten anders. Maar er hangt juist een foto van hun dochter met hazenlipje in de huiskamer gewoon omdat hoe ze er ook zag zo mooi was!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 jul 2008 18:12

Maar of ons kindje geen of wel een schisis heeft hoef ik ook niet van tevoren te weten. Wij hebben die niet in de familie (ja, via een aangetrouwde oom, maar dat telt niet). Dus zoiets hoef ik echt niet van tevoren te weten.
Al zijn er wel weer dingen die ze op kunnen sporen die in de baarmoeder al behandeld kunnen worden. Da's wel weer een voordeel...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 jul 2008 18:59

paprikameisje2 schreef:dat ook... maar zelf persoonlijk vind ik dat weinig afdoen van het feit... dat het je kind is!

Woorden van een mama, gedachten van een (toen) zwangere vrouw: zie je nou. Ik ben gewoon 'zwanger' 8)

adoptiezwanger dan :mrgreen:

Ik denk en voel dus exact precies 100% hetzelfde :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 jul 2008 19:04

liefie schreef:

dat waren ze ook voor hun hoefde die operatie ook helemaal niet. Dat is alleen gedaan omdat ze waarschijnlijk niet goed kon praten anders. Maar er hangt juist een foto van hun dochter met hazenlipje in de huiskamer gewoon omdat hoe ze er ook zag zo mooi was!

Natuurlijk. Dat kind is ook prachtig. Ik heb ook foto's gezien van kindjes waarbij de operatie minder goed lukte (dan heb ik het over zware dubbelzijdige schisis, etc.). Nou, die kindjes hebben soms echt nog littekens enzo. Ik vind ze schitterend :mrgreen:

Maar ik denk niet dat de 20 weken echo zo bedoeld is. Tenminste, voor veel mensen niet. Het gaat er toch om om ernstige zaken die al in de baarmoeder of echt direct bij/na de geboorte behandeling nodig hebben op te sporen, zodat het kindje de beste zorg krijgt?

Jammer genoeg is het voor sommigen een reden om tot abortus over te gaan. Brrr.... 20 weken. (ok, niet over nadenken)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 05 jul 2008 20:52

MissF schreef:Maar of ons kindje geen of wel een schisis heeft hoef ik ook niet van tevoren te weten. Wij hebben die niet in de familie (ja, via een aangetrouwde oom, maar dat telt niet). Dus zoiets hoef ik echt niet van tevoren te weten.
Al zijn er wel weer dingen die ze op kunnen sporen die in de baarmoeder al behandeld kunnen worden. Da's wel weer een voordeel...

Mijn zwager heeft een ernstige schisis. Maar ze hebben bij beide kinderen geen 20 weken echo gedaan omdat ze niet bij voorbaat zich al zorgen wilden maken. (ze hebben 2 gezonde kinderen gekregen)

Veel ernstige afwijkingen komen ook op een andere manier aan het licht. Te langzaam of te snel groeien, te veel vruchtwater o.i.d.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 05 jul 2008 21:23

Memmem schreef:
MissF schreef:Maar of ons kindje geen of wel een schisis heeft hoef ik ook niet van tevoren te weten. Wij hebben die niet in de familie (ja, via een aangetrouwde oom, maar dat telt niet). Dus zoiets hoef ik echt niet van tevoren te weten.

Mijn zwager heeft een ernstige schisis. Maar ze hebben bij beide kinderen geen 20 weken echo gedaan omdat ze niet bij voorbaat zich al zorgen wilden maken. (ze hebben 2 gezonde kinderen gekregen)

Veel ernstige afwijkingen komen ook op een andere manier aan het licht. Te langzaam of te snel groeien, te veel vruchtwater o.i.d.

Bij ons komt schisis ook in de familie voor. Ik wilde het juist wél heel graag van tevoren weten (voor zover ze het kunnen zien op de echo). Natuurlijk weet je nooit hóe erg het er dan uit ziet, maar je kunt je er wel op voorbereiden dát er iets niet klopt. Terwijl als je het niet wilt weten van tevoren je alleen maar blijft piekeren: zal het goed zijn, zal het niet goed zijn? (In mijn geval dan, hoor, is natuurlijk per persoon verschillend.) En zeker met een open gehemelte, dan worden kindjes al heel snel geopereerd, dan is het ook veel handiger om in het ziekenhuis te bevallen. Ik zou zo'n kind echt nóóit laten aborteren (sowieso geen één kindje...), daar wil ik het helemaal niet voor weten, maar wel om me zelf voor te bereiden, zeg maar. Ik ben dan ook beide keren heel blij geweest met de 20 weken echo! Beide keren hebben ze het lipje ook helemaal ingezoomd, zodat we heel goed konden zien dat het dicht was. Was toch echt een geruststelling!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 jul 2008 21:50

Ik wilde eigenlijk gewoon laten weten van je kan wel een 20 weken echo doen om te weten of je kindje iets heeft maar vaak genoeg zien ze iets niet.
En je eigenkindje of het nu biologisch of adoptie kindje is. je vind je eigen kindje het allermooiste of het nu helemaal gezond is of het een ''ziekte'' heeft.

Terug naar “Archief”