Niet gepland ongehuwd zwanger in de reformatorische gezindte

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 22 jun 2008 22:26

Je zou m aar principieel tegen voorbehoedsmiddelen zijn. Dan meestal ook tegen seks voor het huwelijk, maar vooruit. Overigens kun je dat kat wijsmaken dat mensen niet weten waar je nou daadwerkelijk zwanger van word. Het is gewoon onvoorzichtigheid, iets teveel passie, etc. En tja, shit happens, maar zeg nooit dat het jou niet overkomt (tenzij je er geen problemen mee hebt om voorbehoedsmiddelen te gebruiken)

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 23 jun 2008 07:11

En dan nog kan het gebeuren hoor.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 23 jun 2008 09:09

Zeker,

Maar dan reduceer je de kans wel.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 23 jun 2008 12:50

Idd. Vrij veilig of vrij niet.

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 20 jul 2008 15:19

Ghehe...wat denk je van niet-reformatorische mensen? Die raken net zo goed zwanger hoor...Alleen lijkt dat minder dramatisch, om het zo ff te zeggen
Let maar op; een refo zwanger voor dr huwelijk? OOOOh GROOOt nieuws, dezelfde week iemand die geen refo is, en 't word verteld, thats all!

Dus? Bij de reformatorischen wordt er streng op gelet en streng gepredikt dat je het maar niet voor het huwelijk doet opdat........ naja vul maar in. Wordt je dan toch zwanger, dan is het logisch dat je dan zwarter wordt neergezet dan wanneer je geen refo zou zijn.

Dat heeft te maken met het tegen voorbehoedsmiddelen zijn, wat vaak voorkomt, en daarmee het sluiten van de ogen voor de gevoelens van de jongeren. Alsmede de soms gebrekkige seksuele voorlichting met hetzelfde gevolg. Beiden is gewoon dom.

Het toch seks hebben ondanks de regels is hypocriet.

Ziedaar, de reactie van de buitenwereld. In plaats van te schreeuwen kun je beter uitzoeken hoe het komt dat mensen zo doen.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 jul 2008 17:15

Het komt juist voor bij jongere echt piep jonge stelletjes. Die op een vrij jonge leeftijd verkering krijgen/hebben.

wij (tenminste ik) wil absoluut geen seks voor het huwelijk. Maar wij willen wel voorbehoedsmiddelen gebruiken in het huwelijk. Puur omdat we nog niet toe zijn aan kinderen. En je moet er samen aan toe zijn.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 20 jul 2008 18:16

Evelien schreef:wij (tenminste ik) wil absoluut geen seks voor het huwelijk.

Lijkt me erg lastig als je samenwoont! Je bent toch niet van steen?
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 jul 2008 18:37

Daphne schreef:
Evelien schreef:wij (tenminste ik) wil absoluut geen seks voor het huwelijk.

Lijkt me erg lastig als je samenwoont! Je bent toch niet van steen?

klopt, ik ben ook niet van steen. En het is ook moeilijk. Maar met kracht van Boven (klinkt vroom maar zo bedoel ik het absoluut niet) lukt het wel. Je moet dan ook niet grenzen gaan verleggen en op zoeken. We staan er beiden achter en er over blijven praten en benoemen. Al verlangen we wel naar meer (lichamelijk) contact. En kijk daarom ook uit naar ons huwelijk.

Maar wij slapen allebei appart. (heel ouderwets)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 20 jul 2008 18:50

Dat vind ik knap, ik zou het in jouw situatie niet gekund hebben, geloof ik... :oops:
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 jul 2008 19:26

Wij logeerden altijd bij elkaar in onze verkeringstijd en hebben 't ook zo goed en zo kwaad als het ging volgehouden... het kan wel, als je maar wil!

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 20 jul 2008 19:54

Het zou ook zo kunnen zijn dat diegenen die ongewenst zwanger worden (en dus waarschijnlijk geen voorbehoedsmiddelen gebruikt hebben) niet 'gepland' hadden te ver te gaan.
Want als je wel voorbehoedsmiddelen gaat gebruiken, lijkt het mij wel een kwestie van 'plannen dat we gemeenschap gaan hebben'.

Van die eerste groep kom je het te weten, van de tweede niet... meestal niet dan. En hoe groot is die groep?

Daarom probeer ik voorzichtig te zijn met 'oordelen' naar stellen die ongehuwd zwanger worden. Het is niet meer van deze tijd alleen een vingertje naar hen toe op te heffen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 20 jul 2008 20:01

Wie zegt dat ze het niet wilden? Dat het ze 'overkomen' is?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 21 jul 2008 10:09

Lalage schreef:Wij logeerden altijd bij elkaar in onze verkeringstijd en hebben 't ook zo goed en zo kwaad als het ging volgehouden... het kan wel, als je maar wil!

Ik ben het hier wel mee eens!
Wij hebben samen ook de keuze gemaakt om geen seks voor het huwelijk te hebben, gewoon alleen al om het feit dat als ik getrouwd ben ik zeker weet dat we bij elkaar horen.. en het dan ook de tijd is om elkaar helemaal te mogen ontvangen.

Zelf vind ik praten heel belangrijk, ook op dat gebied. Zolang je het maar open houd tussen elkaar dan is het vol te houden, maar als jij dingen niet durft te benoemen dan kan het snel bergafwaarts gaan.
En het is best moeilijk omdat je liefdesvuur zo groot kan zijn dat je het liefst seks zou hebben, maar op dat moment moet je jezelf bewust blijven van wat je wil. :shock: En dan SAMEN sterk staan!! En het ook aangeven als je grenzen ontdekt!

Bij de stelletjes waar het 'mis' gaat is er denk ik vaak een gebrek aan communicatie maar wel een groot verlangen om liefde te bevredigen.
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 jul 2008 10:29

Soms vraag ik mij af of het goed is om zo krampachtig met elkaar om te gaan. oke, niet voor iedereen is dat maar ik hoor ook regelmatig van stellen, die echt vreselijk hun best er voor moeten doen om het niet te doen.

Als je al weet dat je gaat trouwen, aan het plannen bent, maar enkel je jawoord en handtekening nog ontbreken, wat verschil je dan van het stel er voor en er na? Dat ene ja woord veranderd toch niets inhoudelijks aan je relatie, het is enkel officieel gemaakt voor de wet.

Persoonlijk denk ik niet dat ik het vast zou leggen op 1 specifiek moment.
Geforseerd hier mee omgaan lijkt mij ook niet al te goed. Het zou voor mij een hele extra lading krijgen als ik weet: nu is mijn huwelijksnacht, nu moet het. Ik zou dat echt niet kunnen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 21 jul 2008 10:31

Gerdien B. schreef:Soms vraag ik mij af of het goed is om zo krampachtig met elkaar om te gaan. oke, niet voor iedereen is dat maar ik hoor ook regelmatig van stellen, die echt vreselijk hun best er voor moeten doen om het niet te doen.

Als je al weet dat je gaat trouwen, aan het plannen bent, maar enkel je jawoord en handtekening nog ontbreken, wat verschil je dan van het stel er voor en er na? Dat ene ja woord veranderd toch niets inhoudelijks aan je relatie, het is enkel officieel gemaakt voor de wet.

Persoonlijk denk ik niet dat ik het vast zou leggen op 1 specifiek moment.
Geforseerd hier mee omgaan lijkt mij ook niet al te goed. Het zou voor mij een hele extra lading krijgen als ik weet: nu is mijn huwelijksnacht, nu moet het. Ik zou dat echt niet kunnen.

Helemaal mee eens.
Afbeelding

Terug naar “Archief”