Moderator: Moderafo's
esli schreef:Nou de persoon die therapie 'nodig' heeft, wil graag geholpen worden dan heb je er niet altijd je verstand helemaal bij. Ik vind het een verantwoordelijkheid van de therapeut om goede, verantwoorde therapie te geven. (dit zeg ik als psycholoog in wording)
Er zal vast een kern van waarheid inzitten maar de conclusies die uit dit onderzoek getrokken worden zijn geen vrijbrief.
Harm-J schreef:Niet dat ik Denkertje zijn verhaal wil ondergraven, toch heb ik wel zo mijn ideeën bij het verhaal. Ook dit werkt 2 kanten op m.i. De ene kant, dat iemand zo in de richting van een therapie geduwd kan worden, aan de andere kant vraag ik mij af, waar is het gezond verstand gebleven van zowel de deelnemer aan zulk soort therapiën als de therapie-verstrekker?
Denkertje21 schreef:Als er dan een dominee is die zegt dat hij mogelijk een psycholoog weet die mogelijk een verandering van geaardheid zou kunnen bewerkstelligen, dan wil je dat op z'n minst onderzoeken. Je grijpt elke kans aan. En het verhaal van de aversie therapie leek me heel aannemelijk omdat ik ook wel gevoelens voor vrouwen in me meende te hebben.
'Werkt'stond dan ook tussen aanhalingstekens.MarinusCopy schreef:Machiavelli schreef:Mogelijk dat het voor mensen die niet duidelijk overhellen naar homoseksualiteit danwel heteroseksualiteit 'werkt'.
Er valt niet veel te genezen aan een bi, want die is al (deels) he.
Harm-J schreef:Misschien dat je niet moet vergeten, dat het een verschil kan maken in hoe iemand (een homoseksueel gelovige) tegen zijn eigen homoseksualiteit aankijkt al dan niet van uit de bijbel gezien. Niet iedereen zal willen kiezen voor verandering! Sommige van die mensen hebben er van meet af aan al vrede mee! Zoveel verschillende mensen zoveel verschillende meningen. Ik denk dat jij je eigen niet te veel moet spiegelen aan andere mensen, zoals niet iedereen zich aan jouw verhaal zal kunnen spiegelen.
Machiavelli schreef:.
Overigens, het zóu mogelijk echt kunnen werken, het debat over in hoeverre homoseksualiteit nature en in hoeverre het nurture is, is volgens mij nog steeds bezig.
Zareb schreef:ken jij iemand die als trotse homo met een relatie door het refo-landschap wandelt?
Zareb schreef: Je hebt het over spiegelen. Maar dan moeten er wel mensen zijn waaraan je jezelf kunt spiegelen. Misschien is dat wel een groot punt. Want laten we eerlijk zijn ken jij iemand die als trotse homo met een relatie door het refo-landschap wandelt?
Denkertje21 schreef:Daar heb je een heel belangrijk punt. Er zijn geen role models in de gereformeerde gezindte. In de kerk bij ons ben ik de enige die op deze wijze z'n nek heeft uitgestoken. Maar echt, zodra er een relatie op nde proppen komt is het einde verhaal met bijv. de gang naar het Avondmaal... De ambten gaan dicht en ga maar door...
Dat is ook één van de redenen dat ik blij ben met een initiatief als het Regenboogforum, zodat mensen zich wél kunnen spiegelen aan andere refo homo's.
Kijk, een tijdje geleden kwam Johan Quist nogal in het nieuws. Nou, daar had je een refohomo! Maar een rolmodel? Keurig getrouwd, vader van tig kinderen...
Nee, je zal maar 17 zijn in een refokerk en homo! dan denk je toch dat je de enige bent?! Nou, dat dacht ik wel!
Denkertje21 schreef:Nee, je zal maar 17 zijn in een refokerk en homo! dan denk je toch dat je de enige bent?! Nou, dat dacht ik wel!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten