sterilisatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

sientje
Mineur
Mineur

Berichtdoor sientje » 05 jun 2008 22:42

Abdijbiertje om 1:00 schreef:
sientje schreef:
Sabra schreef:
Toetsenbord schreef:
Nou, zo over de top is het niet hoor. Dat vind ik nog wel meevallen. Geen sex hebben is inderdaad de beste manier om niet zwanger te raken. En laat nou net dit een manier zijn die Gods Woord expliciet toestaat!?

Juist, en dan na een tijdje bemerken dat je relatie toch wat stroever gaat verlopen.

idd.ja, je gaat elkaar ontlopen uit angst voor een zwangerschap :(
Dat blijft echt niet goed gaan :!:
voor ons dus het moment om deze stap te nemen.

Ik wil net zeggen. Sex is een belangrijke pijler van de relatie. Daar is niks seksitisch aan, maar gewoon de waarheid. Dát ontnemen is een onnodige druk zetten op je huwelijk.

Tja als je gek van elkaar bent dan kan dat er van komen.
Mijn moeder zei altijd: ga er maar naast liggen en de natuur doet de rest :D :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 jun 2008 06:21

Het is juist heel erg onbijbels om niet samen te genieten van seks, al hoeft het van mij ook niet elke dag ;)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 07 jun 2008 23:13

dit onderwerp komt bij ons ook wel eens ter sprake: zullen/mogen we wel of zullen/mogen we niet. We komen er ook niet echt uit. En wat als we over 3 jaar eigenlijk toch wel weer heel graag een kind zouden wensen?

Ben op het moment zover dat we denken: als ik 40 ben, voel ik me echt te oud om een kind te krijgen. Ben ik zometeen 55 en ga ik met een puber op stap, vragen ze vast aan hem/haar: is dat je oma?

Mijn man denkt dat hij er dik van wordt en dat de sex dan anders is. Ervaringsdeskundigen zeggen dat het niet zo is, maar toch....

Sientje, ik kan je gedachten en vragen me wel goed voorstellen!

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 07 jun 2008 23:36

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Ik wil net zeggen. Sex is een belangrijke pijler van de relatie. Daar is niks seksitisch aan, maar gewoon de waarheid. Dát ontnemen is een onnodige druk zetten op je huwelijk.

Nou, ik wil het nog wel even een paar stapjes verder gaan: sex in het algemeen is voor verreweg de meeste mensen een behoefte. Dat betekent niet dat dat een excuus is om dan maar als konijnen te keer te gaan, maar af en toe de druk vd ketel halen is erg gezond. een paar keer per week is een vrij normale behoefte voor de meeste mensen. Solo-acties zijn ook erg bruikbaar voor dit doel btw, maar dat heeft voor sommigen morele bezwaren vermoed ik. Waarom dat zo is heb ik trouwens nooit echt begrepen, maar goed....

André

Berichtdoor André » 07 jun 2008 23:41

*Annet* schreef:Mijn man denkt dat hij er dik van wordt en dat de sex dan anders is. Ervaringsdeskundigen zeggen dat het niet zo is, maar toch....
Hier heb je wel wat info staan.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 jun 2008 00:22

We zullen het eens lezen, maar ik denk niet dat het lukt zonder te lachen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 jun 2008 00:23

MarinusCopy schreef:
Abdijbiertje om 1:00 schreef:Ik wil net zeggen. Sex is een belangrijke pijler van de relatie. Daar is niks seksitisch aan, maar gewoon de waarheid. Dát ontnemen is een onnodige druk zetten op je huwelijk.

Nou, ik wil het nog wel even een paar stapjes verder gaan: sex in het algemeen is voor verreweg de meeste mensen een behoefte. Dat betekent niet dat dat een excuus is om dan maar als konijnen te keer te gaan, maar af en toe de druk vd ketel halen is erg gezond. een paar keer per week is een vrij normale behoefte voor de meeste mensen. Solo-acties zijn ook erg bruikbaar voor dit doel btw, maar dat heeft voor sommigen morele bezwaren vermoed ik. Waarom dat zo is heb ik trouwens nooit echt begrepen, maar goed....

daar hebben we al een topic over........

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 jun 2008 08:30

MarinusCopy schreef:een paar keer per week is een vrij normale behoefte voor de meeste mensen.

Een paar keer per week? Ook als je kinderen hebt? Nouja ieder z'n ding...

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 08 jun 2008 09:14

Lalage schreef:
MarinusCopy schreef:een paar keer per week is een vrij normale behoefte voor de meeste mensen.

Een paar keer per week? Ook als je kinderen hebt? Nouja ieder z'n ding...

Het hebben van kinderen neemt de behoefte niet weg dunkt me. Maar ik kan erg goed begrijpen dat dat hindert in de uitvoering zeg maar. Als hier kinderen zouden logeren zou ik ook overslaan zeg maar. overigens suggereert de term vrij normaal het bestaan van een "niet-normale" variatie met aan de ene kant mensen die behoefte hebben om het een paar keer per dag te doen en aan de andere kant mensen die weinig tot geen behoeft hebben.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 08 jun 2008 20:47

Ach ik denk dat 't ook wel verschilt per periode. Ik denk dat je met kids ook meer moeite moet doen om tijd vrij te maken voor elkaar, iets wat zonder kids wat meer vanzelfsprekend is (hoeft natuurlijk niet)
Ik neem aan dat als je moe bent, en wat je met kids waarschijnlijk sneller hebt, je ook minder behoefte hebt.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 jun 2008 21:30

dus minder kans op zwangerschap dus is steriliseren ook niet nodig

zo zijn we weer on topic :mrgreen:

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 08 jun 2008 23:07

Lalage schreef:Een paar keer per week? Ook als je kinderen hebt? Nouja ieder z'n ding...

Dus als je kinderen hebt is het niet normaal meer om een paar keer per week sex te hebben :shock: Die logica volg ik niet helemaal.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 jun 2008 06:17

Nouja als je moe bent dan heb je toch minder snel zin, maar daar hoef je inderdaad geen kinderen voor te hebben. Als je tijdens je verkeringstijd hebt geleerd om je in te houden wat seksualiteit betreft, dan kan je dat als je getrouwd bent toch ook. Dan verander je toch niet ineens in een konijn die elke dag wil vrijen. Periodieke onthouding en temperaturen is niet de meest betrouwbare methode, maar als je tegen voorbehoedsmiddelen als de pil en sterilisatie bent dan lijkt me dat toch een goed alternatief. Echter, voor Sientje en haar man blijkt dit toch lastiger te zijn omdat ze erg vruchtbaar zijn.... wat doe je dan? Ik vind het eigenlijk heel erg dat anderen dan die druk zo opvoeren dat ze zich schuldig gaat voelen, terwijl ze notabene al vier kinderen heeft!!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 09 jun 2008 07:41

Ik vind dat ook erg.
Is er verschil dan om je leven lang de pil te slikken of om je te laten sterialiseren? Beide keren kan er in principe geen zwangerschap komen.
Als Sientje en haar man er zeker van zijn dat ze geen kinderen meer willen en geen andere manier hebben om een zwangerschap te voorkomen, waarom is het dan fout?
Een kinderzegen is iets moois, iets groots maar kinderen moeten toch geen kruis worden?!

sientje
Mineur
Mineur

Berichtdoor sientje » 09 jun 2008 07:55

haring schreef:
Lalage schreef:Een paar keer per week? Ook als je kinderen hebt? Nouja ieder z'n ding...

Dus als je kinderen hebt is het niet normaal meer om een paar keer per week sex te hebben :shock: Die logica volg ik niet helemaal.

nou ja niet normaal.. Het is zo dat je met vier kids in huis ''s avonds vaak te moe bent en ja overdag gaat dan ook niet lukken hè :wink:

Terug naar “Archief”