Ik heb met mijn moeder samen veel in hun huis uitgezocht. Behalve de grenen meubels, die basis houtkleur hadden ze al voor ik me er mee bemoeide.
Toen mijn ouders huis ingericht was, kreeg ik steeds meer ideeen over hoe ik het wilde.
Bij mijn schoonouders op de loodszolder stonden 4 eetkamerstoeltjes, heel klassiek. Middenbruin, met lelijke groene bekleding, Waren van mijn mans opa geweest en al heel oud. Die wilde ik meteen hebben. En ik wilde sowieso graag twee kleuren stoelen. Dus toen wisten we dan we er 2 wit en 2 donkerbruin zouden maken. Toen de tafels erbij gezocht (in eerste instantie allebei koloniaal, maar op het laatste moment wilde ik de eettafel tot wit, omdat ik een witfan ben, en het lekker licht vind, dus heb ik die nog geschilderd). Een bank hadden we al veel eerder via een aanbieding van de Neckerman gekocht. Spotgoedkoop. Later bleek het totaal de verkeerde kleur bruin te zijn, dus hebben we na ons trouwen alsnog een nieuwe gekocht.
Ik wilde ook erg graag een buffetkast met vitrine bovenkant. Dus op marktplaats gezocht en wit geschilderd. De rieten fauteuls kwamen we ook per ongeluk op marktplaats tegen.
Het idee voor de muur deden we op bij een vriend. Die had een middenbruine muur met witte strepen.
Toen we bij de verf outlet liepen hadden ze geen middenbruine verf. Toen hebben we gewoon hele donkerbruine gekocht, en de sprong gewaagd. En het resultaat vind ik veel beter dan middenbruin. gewaagd kan best
Ik zou het zo weer op deze manier doen

Niet alles tegelijk, maar wel alles in 1 zelfde kleur verven.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...