huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 24 apr 2008 14:33

yep, hebben wij eigenlijk ook gedaan. Eerst de vloer en de gordijnen......
De rest is meeverhuisd van onze appartementen naar ons huis en bleek uiteraard niet bij elkaar te passen :mrgreen:

We hebben verlanglijstjes gemaakt wat we het eerst wilden vervangen en gaan daar samen voor kijken en dat heeft heeeeeeeel lang geduurd voor we er uit waren :lol: :lol:

Na drie jaar, krijgen we maandag onze nieuwe kast :mrgreen: , maar hij is dan ook wel heel erg naar ons beider zin!!!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 apr 2008 14:45

Wij denken over dat soort dingen nooit echt na. Iets in 1 keer bij elkaar zoeken, dat kan ik niet. Ik heb gewoon een beeld in mijn hoofd, en soms dan kom ik iets tegen wat in dat plaatje past en dan kopen we dat...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 apr 2008 14:48

bij ons is het gekomen door het schilderij wat mijn ma geborduurd heeft voor ons verloven. het is een meter breed en 30 cm hoog en het zijn 3 vakken met pioenrozen erin (zijn 1 van mijn lievelingsbloemen) daar zit een soort teakhoutenlijst rondheen en daarom heen zijn we onze meubels uit gaan zoeken.
Enn dat is heel snel gegaan bij de tmc stond ''onze bank'' net 2 dagen in de winkel die hebben we besteld. Meubels (grote kast,eettafel,6 stoelen) hebben we bij een teakzaak gekocht. en de salontafel bij de kwantum de vloer bij de parketboer liepen we gelijk samen op af (hoezo zelfde smaak) en het verf heb ik samen met mijn ma uitgekozen en s'avonds aan mijn man laten zien die vond het gewaagd maar was het eens met mijn keuze en toen hadden we alles.
alle lampjes kandelaars enz heb ik zelf gekocht. mijn man heeft de computer enz uitgezocht.
En de spullen voor de slaapkamer was ook het eerste bed wat we tegenkwamen waren we helemaal weg van.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 24 apr 2008 15:20

@Juultje, wat ziet het er gezellig uit bij jou zeg!!!
Je hebt een mooie smaak.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 24 apr 2008 15:25

Wij zijn eerst in verschillende meubelzaken wezen kijken, en toen we wisten wat we echt wilde zijn we gewoon naar de goedkoopste van die winkel gegaan.
Gordijnen, behang en vloerbedekking in een andere winkel, dan is het best spannend of alles wel mooi bij elkaar past.
Gelukkig hebben wij de dezelfde smaak, dat is heeeel handig.
Ook wisten we van te voren al wel wat we voor iets wilde hebben, maar het is dan nog wel leuk om in verschillende winkels rond te kijken en prijzen te vergelijken.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 apr 2008 16:26

Wij zijn destijds heel snel getrouwd (nee, niet zwanger :wink: ) en hadden geen twee centen om tegen elkaar te wrijven. We hebben om te beginnen heel veel geleend en gekregen en zijn toen langzaamaan onze eigen spullen gaan kopen. We keken gewoon van: wat vind jij leuk, wat vind ik leuk en wat doen we daarmee. Omdat we iedere 3 jaar verhuizen hebben we telkens ander vloerbedekking enzo, maar de meubels en gordijnen gaan lekker met ons mee. Ik denk dat ik pas in dit huis, het derde huis waar we samen in wonen, het gevoel heb van: dit is onze stijl en smaak. Alles is nu zoals wij het mooi vinden.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 apr 2008 16:30

@LauraC: verhuizen jullie dan ook steeds naar een ander land?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 apr 2008 16:40

Die mogelijk is er ja. Wij woonden hiervoor in Engeland, nu in Schotland, maar het had ook Gibraltar of Cyprus kunnen zijn. Ik denk dat onze volgende post weleens in Hannover kan zijn....

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 apr 2008 16:43

Ik zou zelf later graag een echte klassiek kamer willen hebben!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 24 apr 2008 18:13

Ik heb met mijn moeder samen veel in hun huis uitgezocht. Behalve de grenen meubels, die basis houtkleur hadden ze al voor ik me er mee bemoeide.
Toen mijn ouders huis ingericht was, kreeg ik steeds meer ideeen over hoe ik het wilde.

Bij mijn schoonouders op de loodszolder stonden 4 eetkamerstoeltjes, heel klassiek. Middenbruin, met lelijke groene bekleding, Waren van mijn mans opa geweest en al heel oud. Die wilde ik meteen hebben. En ik wilde sowieso graag twee kleuren stoelen. Dus toen wisten we dan we er 2 wit en 2 donkerbruin zouden maken. Toen de tafels erbij gezocht (in eerste instantie allebei koloniaal, maar op het laatste moment wilde ik de eettafel tot wit, omdat ik een witfan ben, en het lekker licht vind, dus heb ik die nog geschilderd). Een bank hadden we al veel eerder via een aanbieding van de Neckerman gekocht. Spotgoedkoop. Later bleek het totaal de verkeerde kleur bruin te zijn, dus hebben we na ons trouwen alsnog een nieuwe gekocht.
Ik wilde ook erg graag een buffetkast met vitrine bovenkant. Dus op marktplaats gezocht en wit geschilderd. De rieten fauteuls kwamen we ook per ongeluk op marktplaats tegen.
Het idee voor de muur deden we op bij een vriend. Die had een middenbruine muur met witte strepen.
Toen we bij de verf outlet liepen hadden ze geen middenbruine verf. Toen hebben we gewoon hele donkerbruine gekocht, en de sprong gewaagd. En het resultaat vind ik veel beter dan middenbruin. gewaagd kan best :)

Ik zou het zo weer op deze manier doen :) Niet alles tegelijk, maar wel alles in 1 zelfde kleur verven.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 24 apr 2008 20:25

Hier een klein stukje van mijn huis. Vanuit de keuken een doorkijkje door de hal naar de deur van de vestibule. Links het opstapje naar toilet en trap.

http://www.magix-photos.com/permamedia? ... FED42D20DD

*veranderd in link door Memmem*

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 apr 2008 20:39

super mooi!!!! :D

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 apr 2008 21:21

gaaf!!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 24 apr 2008 21:31

Merci. Ben er ook zeer gelukkig mee :) .

En Memmem: bedankt voor het wijzigen in een link!

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 24 apr 2008 22:21

Coupe Soleil; Gaaf!! Laat ns wat meer zien :mrgreen:.

@ Tuinfluiter; kon de foto's nu wel openen. Ziet er mooi uit! Heel gaaf, alleen totaal mijn smaak niet. Magoed gelukkig zijn er verschillende smaken, anders al die dezelfde huizen. Pfff :P.
Wat de toekomst brengen moge........

Terug naar “Archief”