Remancipatie!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 08 mei 2008 19:19

Hm, hij weet drommels goed dat ik niet het tegenovergestelde bedoelde :mrgreen: Maargoed :) Hij houdt dan weer niet van die zoete roze meisjeskleuren en ik heb gister lekker een jurkje gekocht die wit met zoetroze is, omdat ik die gewoon leuk vond.
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 08 mei 2008 23:03

Ik wilde een zuurstokroze muur in de keuken. Mág dat niet eens :|

Maar ik heb wel zuurstokroze handdoeken en theedoeken met vlinders en bloemen van mijn moeder gekregen (en zelf nog wat bijgekocht) dus roze is er :mrgreen: :mrgreen:

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 09 mei 2008 08:08

Wat een gedoe allemaal over mogen en niet mogen. :P

Ik heb dit topic helemaal gemist vandaar misschien wat late reacties. Gelukkig ben ik niet de enige die de metro-man langzamerhand zat begint te worden. Ik erger mij groen en geel aan bijvoorbeeld reclames waarin verzorgende dagcreme voor mannen wordt gepromoot. Je krijgt soms het beeld dat mannen allemaal hoger opgeleide boomknuffelaars zijn, die op blote voeten met het schort voor door het huis huppelen en ’s avond een rosé’tje met ‘stoere’ mannelijke vrienden in het plaatselijke cafe willen drinken. Zelf heb ik nog een redelijk traditioneel beeld van een man en gedraag mij daar onbewust of bewust naar. Zo zal ik niet snel over emoties of diepere gevoelens praten. Ik heb over veel zaken een eigen mening en het kan me niet schelen wat een ander daarvan vind. Ik vind dat gewoon zo. He wat ben ik toch lekker mannelijk bezig. :P Toch ben ik redelijk gevoelig voor zaken die om me heen gebeuren dus ik zal zeker niet snel lomp of overdreven mannelijk gedrag vertonen, want daar heb ik een hekel aan. Zo vind ik mannen die steeds hun stem moeten verheffen zwak, net als mannen die niet anders lijken te kunnen, dan overdag schuine moppen en over-sekste opmerkingen maken en ’s avonds naast hun vrouw op de bank achter de krant zitten.

Wat betreft verandering van mannen die een relatie krijgen. Zelf heb ik nu meer dan acht maanden een relatie en er is niet zoveel veranderd. Ik ga nog geregeld met vrienden uit om gezellig even door te halen in een cafe, zonder mijn vriendin. Die ruimte moet je hebben vinden wij. Verder is mijn muzieksmaak ook niet veranderd. Hoogstens iets braver geworden. Mijn vriendin houd niet zo van die ruige herrie, dan is het vrij logisch dat je zulke muziek niet draait. Mijn kledingstijl ook niet, ik draag waar ik me prettig in voel en mijn vriendin heeft eenzelfde smaak. Ik ben ook van de sieraden; groot horloge, ketting en armband. Gewoon omdat het kan. Met de kleding van mijn vriendin bemoei ik me ook niet. Je zegt soms wat je leuk vind of wat niet, dat is eigenlijk alles. Hoewel ik laatst stimuleerde om toch een bepaald soort schoen aan te schaffen omdat ik die heel mooi vind staan bij dames, maar dat is een uitzondering.
:wink:
Auf Wiedersehen!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 mei 2008 14:28

Ik ben omni-man. Van alle markten thuis :D :P

Maar hoezee, ik las dat bij de remancipatie borsthaar ook weer in raakt!!! :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 mei 2008 16:38

Maakte jij je daar druk om dan?
Ik ben toch dol op warme vachtjes :P
pobody's nerfect

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 09 mei 2008 17:28

Een amicale por voor Lindeman!!

Kaak- en borsthaar verwijder ik toch maar omdat er - in tegenstelling tot mijn harige armen en mijn touwdikke hoofdhaar - niet "voldoende" groeit.
Alles of niets :mrgreen:

Op zich ben ik redelijk ijdel, in zoverre ben ik wel een beetje metro. Maar rosétjes drinken etc., bah.

(welke schoenen trouwens, Lindeman?)

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 09 mei 2008 17:42

Giovannino schreef:Een amicale por voor Lindeman!!

Kaak- en borsthaar verwijder ik toch maar omdat er - in tegenstelling tot mijn harige armen en mijn touwdikke hoofdhaar - niet "voldoende" groeit.
Alles of niets :mrgreen:

Mijn vader laat zn drie sprietjes op zn borst staan, ach mn moeder maakt het niets uit: die houdt nog van hem alstie een soort King-Kong zou zijn :D

Heel soms kom ik mannen tegen die make-up gebruiken, daar griebel ik echt van. Cremmetjes ok, maar make-up? :shock:
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 09 mei 2008 18:42

Eyeliner onstage!

Grin, nee, men & make up don't mach :wink:

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 09 mei 2008 18:44

Een normale cremé voor het gezicht moet wel kunnen, anders hebben ze zo'n ruwe huid.

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 09 mei 2008 19:00

Een beetje ruw is wel mannelijk. :wink: Maar inderdaad, een man die crème gebruikt is niet vrouwelijk bezig. Het geeft alleen aan dat hij er goed verzorgd uit wil zien.

Mijn ideale man staat er niet tussen, volgens mij. :mrgreen:
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 09 mei 2008 19:17

Plaats 'm 8)

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 09 mei 2008 19:38

Oef, lastig hoor.
Ik denk dat 't een mixje is van de metroman.. en de boer. :)

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 09 mei 2008 19:38

Maneah schreef:Oef, lastig hoor.
Ik denk dat 't een mixje is van de metroman.. en de boer. :)

Dat is een heel bijzonder mixje 8)

HEERE, leer mij Uw weg

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 09 mei 2008 19:55

Je meent het? :P

Een man als Frits Sissing bijvoorbeeld hé, onder welke categorie zou die vallen?

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 09 mei 2008 20:05

Maneah schreef:Je meent het? :P

Een man als Frits Sissing bijvoorbeeld hé, onder welke categorie zou die vallen?

Ja, dat is best een leuke man ja. Ehmm... casual, vlot, lief, stoer en tikkie metro.
De (jonge) mannen die het NOS-journaal presenteren zijn ook niet vervelend om naar te kijken 8)

HEERE, leer mij Uw weg

Terug naar “Archief”