Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 25 mar 2008 20:01

rosalie83 schreef:
Jannoek schreef:
rosalie83 schreef:
Jannoek schreef:Ik ben vandaag begonnen met lijnen. Ben 't echt spuugzat en wil minimaal 20 kilo afvallen. Volgens mij heb ik inmiddels de wil wel verzameld, hopelijk komt het goed met m'n doorzettingsvermogen...

jullie zijn goed bezig allemaal! SUcces!

20 kilo! Dat is veel! Misschien wil je er niet op antwoorden, maar bij mij komt dan de vraag op: hoeveel weeg je nu dan? Want je moet natuurlijk niet te weinig gaan wegen...

als ik twintig kilo afval weeg ik nog iets te veel eigenlijk, zegt dat genoeg...? ;)

Ghe ;) Ja, dat zegt genoeg. Dan wil ik je superveel succes wensen! Hoe ga je/ben je ermee bezig?

Ik ben met Sonja Bakker bezig, ik moet gewoon een richtlijn hebben, anders kan ik het voor mezelf toch wel 'verantwoorden' al eet ik taart ;). Ils ik niet afval, weet ik dat ik me er niet aan gehouden heb, dus volgens mij moet dit werken voor mij. Ben altijd al fors geweest, liep toen ik 14 was ofzo al bij een dietist, maar daar heb ik bijna een trauma aan over gehouden, dus dat wil ik nooooit meer!

Hoop dat het nu wel lukt, want voor mensen met PCOS (Zoals ik ;)) schijnt afvallen wel moeilijker te zijn dan normaal.

Ach ja :)

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 25 mar 2008 22:11

Ik heb eergisteren even het boek van Sonja Bakker doorgebladerd maar wat ik me nu afvraag: er staan voor elke dag weer nieuwe dingen op het menu.. maar wanneer je een eenspersoons-huishouden hebt, dan moet je dingen toch ook opmaken voor het bederft? Dus als er één keer een cracker met filé american op staat, gooi je het dan weg? Of eet je het dan alsnog op (en eet je dus eigenlijk teveel) of ruil je het in voor iets anders? Het lijkt mij maar ingewikkeld, maar ik heb dan ook wel makkelijk praten :)

Succes iig, iedereen die aan het lijnen is!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 25 mar 2008 22:22

Daar staan ook wel dingen over op de site ;)
Als er de ene dag een glas melk staat en de andere dag een glas optimel, dan mag je best voor 1 van de twee kiezen en die dus twee keer gebruiken.
Als er de ene keer kipfilet staat en de andere keer achterham, dan doe je gewoon ook twee keer hetzelfde.
Het belangrijkste is volgens mij de verhouding tussen zuivel en vlees en fruit en lichte/zwaardere vezel of graanproducten.
Als je inderdaad alles koopt wat er per week staat gaat er veel over de datum haha! Maar je wordt er best handig in hoor.
Dingen als krentenbollen, eierkoeken etc. zijn ook nog makkelijk in te vriezen. Kipfilet enzo ook trouwens. Je moet alleen wel vooruit denken ;)
pobody's nerfect

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 26 mar 2008 09:21

Ja Sonja lijkt me ook lastig met een eenpersoons huishouden.
Maar je wordt er vast wel makkelijk in.
Nu zegt ze idd dat je mag wisselen met andere producten in de groep. Maar hoe afwisselend blijft het dan vraag ik me af?

En een grote vriezer is idd een must...invriezen! :D

Iedereen heel veel succes....!!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 26 mar 2008 09:33

Nou, net wat ik al zei.. je valt heus niet af door de ene keer melk en de andere keer optimel te drinken. Dat is allebei zuivel. Melk en sap maakt natuurlijk wel weer verschil. In die afwisseling zit het hem meer dan in verscheidenheid aan zuivelproducten of sapjes.
pobody's nerfect

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 26 mar 2008 09:45

Verliefd zijn helpt goed om af te vallen 8)

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 26 mar 2008 09:54

Hippieblijhoofd schreef:Ik heb eergisteren even het boek van Sonja Bakker doorgebladerd

Hippie, dat soort lectuur hoef jíj helemaal niet te lezen... 8)

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 26 mar 2008 10:07

MrSokkie schreef:Buh, de afgelopen paar dagen de hele boel de boel gelaten. Maar nu moet ik toch echt weer beter op mijn eten gaan letten. Vanavond heb ik een veel te suikerrijk toetje op, twee porties want iemand hoefde niet, en ik kreeg echt enorm last van zoveel suiker. Suiker is echt heel erg naar spul, het is dat haast iedereen er zo goed als resistent tegen is, door gewenning, anders waren er vast meer mensen die minder suiker zouden proberen te eten.

Dit snap ik niet echt, overal zit suiker in toch? Tenzij je op een dieet van enkel volkorenbrood, groentes en vlees gaat leven. Volgens de officiele richtlijnen (die zuigen, daar ben ik dan al wel achter) moet je bijvoorbeeld 2-4 stuks fruit op een dag eten, nou, dat zijn vaak pas suikerbommen! Ook is een dagelijkse lik honing goed voor je weerstand etc. Net als de dagelijks aanbevolen 2-3 alcoholporties - allemaal suiker...

Wb. die dagelijkse hoeveelheid fruit heb ik zo mijn twijfels: vroeger konden mensen enkel fruit in de herfst eten; dat wij nu in staat zijn om elke dag allerlei fruitsoorten tot ons te nemen, komt door transport- en koeltechnieken die 100 jaar geleden nog ondenkbaar waren. Vroeger konden mensen in principe (als er geen hongersnoden waren) toch ook gezond leven?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 mar 2008 10:08

Hippieblijhoofd schreef:Ik heb eergisteren even het boek van Sonja Bakker doorgebladerd maar wat ik me nu afvraag: er staan voor elke dag weer nieuwe dingen op het menu.. maar wanneer je een eenspersoons-huishouden hebt, dan moet je dingen toch ook opmaken voor het bederft? Dus als er één keer een cracker met filé american op staat, gooi je het dan weg? Of eet je het dan alsnog op (en eet je dus eigenlijk teveel) of ruil je het in voor iets anders? Het lijkt mij maar ingewikkeld, maar ik heb dan ook wel makkelijk praten :)

Succes iig, iedereen die aan het lijnen is!

Je hebt hele kleine bakjes van dat spul in in de winkel :)

Maar het is net als met koken... je hoeft echt niet altijd precies te doen wat er op het pakje staat.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 26 mar 2008 10:14

Giovannino schreef:Wb. die dagelijkse hoeveelheid fruit heb ik zo mijn twijfels: vroeger konden mensen enkel fruit in de herfst eten; dat wij nu in staat zijn om elke dag allerlei fruitsoorten tot ons te nemen, komt door transport- en koeltechnieken die 100 jaar geleden nog ondenkbaar waren. Vroeger konden mensen in principe (als er geen hongersnoden waren) toch ook gezond leven?

Klopt, laatst stond er ook in de Quest dat het stierenpoep was. Net als dat een mens wanneer hij/zij verkouden is een stoot vitamine C nodig heeft en tig andere interresante feitjes wat betreft gezondheid.
Auf Wiedersehen!

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 26 mar 2008 10:20

In de laatste Quest? Want die is geloof ik ook in de winkel te koop.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 mar 2008 11:23

hm ja... maar vroeger waren er wel een hoop meer ziekten, gingen mensen gemiddeld heel wat jaren eerder dood.... :)

Maar ik denk dat het probleem van nu eerder de grote hoeveelheden vet die we krijgen is.... plus dat we tegenwoordig veel minder bewegen / fysieke inspanningen doen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 26 mar 2008 11:56

gingen mensen gemiddeld heel wat eerder dood. Als je de kinderjaren overleefde, niet te vaak vocht en niet te vaak een hongersnood meemaakte, dan kon je heel oud worden. Juist omdat je op een natuurlijk en eenvoudig dieet leefde, schone lucht inademde, etc.
Soms lees je wel eens in de media dat ze een Filippijn of een ander uitheems figuur hebben gevonden die waarschijnlijk 130 jaar oud is, maar ze hebben nooit papieren om dat te bewijzen. Ik vermoed dat er wel meer van die stokoude mensen zijn, alleen is het nooit aan te tonen omdat men zo lang geleden nog nauwelijks registreerde in dat soort gebieden.
In de tijd van de aartsvaders (na de zondvloed, dus wanneer de mensen wat normaler leeftijden beginnen te bereiken) lees je ook dat ze 130 worden - ervan uitgaande dat ze dat heel netjes bijgehouden hebben :P

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 26 mar 2008 11:58

Giovannino schreef:In de laatste Quest? Want die is geloof ik ook in de winkel te koop.

Dat moet ik even controleren. Volgens mij was het een al wat oudere.
Auf Wiedersehen!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 mar 2008 12:12

Ik ga NU op de weegschaal staan!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”