*|Scatie schreef:
Even een vraagje aan moeders hier... wat kost een kindje maandelijks aan kleding, luiers, etc. in het eerste half jaar er van uit gaand dat je borstvoeding geeft.
Kinderbijslag is iets van 60e geloof ik per maand? En hoe werkt die kinderkorting of hoe dat ook mag heten? Is dat inkomensafhankelijk?
luiers is hier voor milan per maand 14 euro (2 pak ) en voor matteo 20 euro (ook 2 pak) ... kleding per maand.. tja dat is moeilijk precies te zeggen... milan groeit niet meer zo snel dus krijgt minder vaak nieuwe kleren.. matteo moet binnenkort maat 74 aan (over een maand ofzo denk ik) en daar ben ik nu alvast wat kleren voor aan het kopen.. ik heb van milan ook nog wel wat liggen voor matteo.. en verder koop ik vaak ook 2ehands, omdat eht er vaak nog zo goed uit ziet omdat het op deze leeftijd niet veel te lijden heeft en het vaak ook niet lang gedragen wordt.....
kinderbijslag is 197 euro per kwartaal per kind.. en kinderkorting is inkomensafhankelijk met een maximum van 82 euro per maand.... het heet nu trouwens kindertoeslag... je krijgt geen kindertoeslag als het gezamenlijk inkomen van beide ouders meer is dan € 46.700!
verder met het eten maakt het niet veel verschil... we koken iets meer dan we deden... en daar kunnen milan en matteo (soms) van mee eten.... potjes enzo worden hier niet gekocht... en matteo krijgt nog bv