Moderator: Moderafo's
HansenMirjam schreef:Hoe voelen jullie je tijdens doopdiensten? Ik kan me vaak wel goed houden, maar toch is er ook altijd een verdrietig gevoel. Laatst was er een stel dat doopte, wat heel lang kinderloos geweest is, ik ben oprecht blij voor ze, maar ook vond ik het erg moeilijk, waarom zij wel en wij niet?
HansenMirjam schreef:@hortensia: we hadden bijna de stap gezet toen een ouderling belde met een verhaal over een stel dat door natuurlijke behandelingen zwanger is geworden. Hij vond het helemaal iets voor ons. Hans vond dit absoluut een knipoog van God zo van: kom op, dat moet je eens proberen!
Maar goed, tot nu toe is het nog niets geworden, maar ik zie zelf zo vreselijk tegen die behandelingen op, met daarbij de kans dat er wrs. ook nooit een goed embryo zal komen om dat het zaad van mijn echtgenoot echt aan alle kanten rammelt. (er is weinig goed aan, bedoel ik dan)
Daarbij heb ik veel moeite met al die hormonen in een gezond vrouwenlichaam.
Dus al met al hebben we uiteindelijk besloten toch voor pleegzorg of adoptie in eigen land te gaan.
Ik heb veel respect voor paren die toch de stap tot IVF of ICSI nemen!
HansenMirjam schreef:@LauraC:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het principe nooit goed begrepen heb.
We hebben het desbetreffende stel gebeld, zij waren er erg open over en hadden er een goed gevoel bij.
Door een urinemonster op te sturen naar een natuurgeneskundige, waar dan een bepaalde meting op toegepast werd kon worden achterhaald wat de oorzaken zijn van de onvruchtbaarheid. Volgens de natuurgeneeskundige zijn dat metingen die al heel lichte onstekingen kunnen aantonen, die in de reguliere gezondheidszorg nog niet kunnen worden aangetoond.
Dat andere stel vertelde dat de vrouw die de metingen uitvoerde erg betrouwbaar op hen over kwam. (en ze was ook christen)
Ik heb haar later zelf aan de telefoon gehad en ik had ook die indruk.
Nou, om een lang verhaal kort te maken: er was dus idd van alles mis (dat wisten we natuurlijk al) dat kwam door ontstekingen die daar al jaren moesten zitten, maar zij had middeltjes, puur natuur, in de vorm van korrels, die je immuunsysteem beinvloeden en daardoor ontstekingen te lijf ging en alles dat door ontstekingen was aangetast weer aan t werk zette.
Omdat ik zelf behoorlijk anti-alternatief ben, heb ik op internet alles nagezocht wat ze beweerde, en ook de middeltjes die ze opstuurde: ik kon er NIETS over vinden...
Mijn man is al eerder met zo iemand in zee gegaan op aanraden van zijn moeder, die deed dan aan boiresonantie. Daar is hij 1 keer geweest en verder nooit meer terug gegaan, omdat ik dat zo`n vage methode vond (mijn schoonfamilie zweert er bij)
Het is moeilijk om uit te leggen dat we eerst zo enthousiast waren over het feit dat we dachten dat God dit op onze weg plaatste, omdat we die dag het heel moeilijk vonden om de telefoon te pakken en de afspraak te maken bij de gynaecoloog om de gesprekken over de ICSI weer op te pakken. Misschien dat we er zelf te veel bij gedacht hebben...
We hebben nu besloten om te wachten wat er op onze weg geplaatst wordt, ICSI voelt gewoon niet goed (voor ons)
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 12 gasten