talenten van een moeder...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 13 dec 2007 15:52

Ik bedoel te zeggen dat jouw wereld dan heel klein wordt als je alleen maar thuis bent, shopt en daar soort dingen. Wat is het doel van je leven dan? Ik heb inderdaad een andere baan dan mijn vriend. Tuurlijk begrijp ik dan niet alles, maar kan het me wel inbeelden. En wat je met je man hebt is iets anders dan dat je met je vriendinnen hebt toch? Bij mij wel tenminste! In een relatie ben je samen 1 zonder jezelf te verliezen. Je bent niet de helft van... Snappie?

Dat je nu werkt, prima. Maar is ander werk dan niet een optie? Zonder baas boven je, meer vrijheid bijvoorbeeld? Hoe gebruik je je talenten anders????

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 13 dec 2007 15:57

Nemo20 schreef:
rosalie83 schreef:
Nemo20 schreef:Ja dat begrijp ik, maar het kan allemaal best wat minder. Misschien heb je het zelf niet door, maar als iemand iets zegt en jij reageert er op met :roll: komt dat niet aardig/respectvol over. Je kunt iets ook niet begrijpen, maar toch heel vriendelijk blijven.

Je zei zelf al:
Nemo20 schreef:Lijkt me allemaal geweldig en ik weet ook dat bij velen nu de nekharen omhoog rijzen
Mijn ':roll:' was een uiting van het gevoel wat jij al verwachtte dat sommigen zouden krijgen. .

Je doet het vaker, en ik vind dit een beetje een kinderachtige manier om je onvriendelijke gedrag goed te praten.

Ik heb deze smiley in dit gesprek zegge en schrijve twee keer gebruikt:
rosalie83 schreef:Overigens, werken staat niet per definitie synoniem voor een leven vol drama en stress hoor :roll:

rosalie83 schreef:Je wilt een prinsessenleven of zo? :roll:

Misschien was-ie overbodig, sorry dan.

En onvriendelijk gedrag? Ik heb gewoon een andere mening dan jij en ik ben niet de enige.

Nemo20 schreef:
rosalie83 schreef:
Nemo20 schreef:Kun je zomaar zeggen 'ik wil dan en dan vrij en tot zo lang werken'? Ik weet niet of mij dat lukt hoor, om al die eisen te gaan stellen en dat ook nog voor elkaar krijgen.

Ieder werkend mens heeft recht op vrije dagen. En die kan je zelf (in overleg) plannen. En als jij ergens gaat werken spreek je af hoeveel uren je werkt en om welke werktijden het gaat. Het is normaal om dat te bespreken.

Om welke werktijden HET GAAT ja, dus niet welke werktijden je wilt. Misschien is dat in jou vak gebruikelijk, maar ik denk niet dat ik dat voor elkaar krijg.

Zoals ik al zei, dat is vaak bespreekbaar. Wat voor studie doe je eigenlijk?

Nemo20 schreef:
Daatje123 schreef:MissF, wat kan je het geweldig zeggen! Ik ben nog niet getrouwd, maar ik kan me jouw reactie helemaal voorstellen!!

Nemo, wat als het nu tegenvalt het thuiszitten??? Wat is het doel in je leven???

God dienen .. Klinkt heel vroom, sorry, maar ik denk wel dat dat mijn doel is en ik zie dit leven meer als een doorreis.

Dat kan volgens jou niet als je werkt?

Nemo20
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nemo20 » 13 dec 2007 16:06

Rosalie83; Nee, dat zei ik niet. Iemand vroeg mij naar mijn doel in het leven, dus ik antwoord.

Daatje; ja vriendinnen zijn anders, maar het ging even om de vraag; moet je alles precies zelf meemaken voordat je kan meepraten?

Over hoe ik mijn talenten anders gebruik; door te blijven studeren, door lekker te koken, door schoon te maken .. ja dat is een talent van mij, maar dat zal wel weer een overbodig talent zijn ofzo. :) We doen trouwens nu net alsof iedereen boordevol talenten zit en iedereen zijn/haar eigen talenten ook kent en precies weet in welk werk hij/zij dat moet gebruiken. Dat geldt voor mij eigenlijk niet..

sela

Berichtdoor sela » 13 dec 2007 16:12

8-[ op verzoek verwijderd
Laatst gewijzigd door sela op 13 dec 2007 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 dec 2007 16:13

Als ik kijk naar m'n zus, die heeft twee kinderen en werkt 2 dagen in de week. Op dinsdag en zaterdag, de dinsdag heeft ze oppas en op zaterdag is haar man meestal thuis. Zoiets zou ik ook willen, mocht ik kinderen krijgen. Geen 5 dagen meer werken, maar een paar dagen om er even tussenuit te zijn, je blijft een beetje onder de mensen en je hebt een extraatje om eens wat leuks te doen. Zolang ik maar geen carrière hoef te maken (omdat de omgeving dat blijkbaar van je verwacht.. :roll: ) vind ik het prima. Lekker ouderwets, schijt aan de massa :wink:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 13 dec 2007 16:20

Nemo20 schreef:Rosalie83; Nee, dat zei ik niet. Iemand vroeg mij naar mijn doel in het leven, dus ik antwoord.

Okay, maar je laat het overkomen dat je niet gaat of wilt werken zodat je God kunt dienen. Heb ik het dat goed begrepen? Dus ik vraag dan: dat kan toch ook als je wel werkt? Hoe zie je dat dan? En hoe vul je dan je dag in daarmee, praktisch gezien?

Smurffie schreef:Lekker ouderwets, schijt aan de massa :wink:

Ik vind dat niet ouderwets hoor. Je krijgt in mijn ogen geen kinderen om ze fulltime in de creche te stoppen. Parttime werken kan dan prima en is inderdaad, wat je zegt, lekker om een extraatje te hebben, beetje in het werk te blijven etc.

Nemo20
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nemo20 » 13 dec 2007 16:27

rosalie83 schreef:
Nemo20 schreef:Rosalie83; Nee, dat zei ik niet. Iemand vroeg mij naar mijn doel in het leven, dus ik antwoord.

Okay, maar je laat het overkomen dat je niet gaat of wilt werken zodat je God kunt dienen. Heb ik het dat goed begrepen? .

Ik snap niet helemaal waarom je dat nog vraagt. Nee dat heb je dus niet goed begrepen.

Ja dat kan ook als je werkt.

sela

Berichtdoor sela » 13 dec 2007 16:34

zou je werk kunnen vergelijken met reizen? misschien maakt dat duidelijk wat zo cool is aan werken. je komt overal en nergens en soms steeds verder en je beleefd enorm veel. dat is gewoon gaaf.
en als je een jaartje niet op vakantie gaat.. of nooit gaat.. beleef je veel minder. of doe je minder kennis op over andere culturen. etc.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 13 dec 2007 16:36

Mijn man en ik waarderen het volgens mij allebei evenveel om thuis te komen en de heerlijke etensgeuren komen je tegemoet. Wij verdelen dat dan ook en het bevalt ons prima! Lijkt me toch wel normaal dat je dat soort dingen ook verdeeld. Ik zou het errug snel zat worden als ik altijd thuis op mijn man aan het wachten ben en gekookt heb. (overigens vind ik het wel prima als dat iemands droom is hoor)

@ Nemo, ik vraag me nog steeds af waarom je denkt dat de moeder het kind als enige het meeste liefde kan geven (oid). Nogmaals, het lijkt mij ideaal dat man en vrouw werk en zorgtaken verdelen en dat een kind ongeveer 2 dagen naar een kinderdagverblijf gaat.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 13 dec 2007 16:41

@Nemo: op welke manier dien jij God als je thuis zit en verder niets onderneemt? Of bedoel je vrijwilligerswerk, vertaalwerk, thuiswerk oid? Ik wil je niet aanvallen hoor, verre van dat, maar ik wil je er wel op wijzen dat alleen thuiszitten en voor je latere kinderen en man wil zorgen je wereld erg klein maakt. Een vader moet toch ook voor zijn kinderen zorgen en niet alleen financieel maar ook met liefde en tijd?? Wat vind jij niet leuk aan werken?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 13 dec 2007 17:01

Wat vind jij niet leuk aan werken?

Wel niet voor mij bedoeld, maar waarom ik werken niet altijd even leuk vind; het is een verplichting. Je staat op de één of andere manier onder druk, omdat alles om tijd draait. Het liefst zou ik zelf bepalen wanneer ik kon werken, maarja dat zit er nou eenmaal niet in 8) Het zou een zooitje worden dan :) Anderzijds ben ik nuchter genoeg om te beseffen dat ik mijn werk hard nodig heb. Niet alleen financieel, maar ook als tijdverdrijf. Zonder die verplichting zou ik langzaam maar zeker depressief worden denk ik. Een leraar zei ooit eens tegen mij; ''Wat jij ook gaat doen, blíjf onder de mensen dame!'' En dat is inderdaad waar. Als ik niets om handen heb, hang ik achter de computer, ga ik me steeds meer isoleren. Dat is me twee jaar geleden gebeurd, dat overkomt me niet nog eens :wink:

@Sela; Tegenwoordig hoef ik niet ver weg om iets te leren over een andere cultuur, we hebben sinds kort Koerden als buren, heel verrijkend :D

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 13 dec 2007 17:05

10 Een sterke vrouw, wie zal haar vinden?
Zij is meer waard dan edelstenen.
11 Haar man vertrouwt op haar
en zal daar rijkelijk bij winnen.
12 Ze brengt hem voorspoed, geen ellende,
alle dagen van haar leven.
13 Ze zoekt wol en linnen uit,
en spint en weeft met vreugde.
14 Zoals een koopmansschip naar verre streken vaart,
zo haalt zij van verre wat ze nodig heeft.
15 Ze staat al op als het nog donker is,
regelt het werk in huis, draagt haar slavinnen taken op.
16 Als zij haar zinnen op een akker zet, koopt ze hem,
van wat ze heeft verdiend, plant ze een wijngaard.
17 Zij is vol daadkracht,
onvermoeibaar is ze in de weer.
18 Handeldrijven gaat haar heel goed af,
’s nachts gaat haar lamp niet uit.
19 Haar handen zijn voortdurend aan het spinrok,
ze houdt altijd de weefspoel vast.
20 Haar handen strekt zij uit naar de behoeftigen,
ze geeft de armen hulp.
21 Niemand in haar huis hoeft sneeuw te vrezen,
zij heeft hen allen warm.
22 Ze maakt de mooiste dekens,
ze gaat gekleed in linnen en purperen wol.
23 Haar man geniet bekendheid in de stad,
hij vergadert met de oudsten in de poort.
24 Zij vervaardigt kleding en gordels,
en levert die aan kooplui.
25 Uit haar verschijning spreken kracht en waardigheid,
de dag van morgen ziet ze lachend tegemoet.
26 Ze spreekt wijze woorden,
wat ze zegt, zijn liefdevolle lessen.
27 Ze waakt over haar huishouding,
nietsdoen is haar onbekend.
28 Haar kinderen prijzen haar,
haar man bejubelt haar:
29 ‘Er zijn veel sterke vrouwen,
maar jij overtreft ze allemaal.’

Let's say.. een sterke vrouw zit iig niet stil. Of ze nu een baan heeft of niet, of ze kinderen heeft of niet. Ze gebruikt haar talenten, of ze dat nu doet door het huishouden goed te runnen en er te zijn voor anderen in haar omgeving of doordat ze een leuke baan heeft.

@Nemo: je talenten zijn wel duidelijk wanneer je een universitaire studie doet :)

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 13 dec 2007 17:07

Smurffie schreef:

Wel niet voor mij bedoeld, maar waarom ik werken niet altijd even leuk vind; het is een verplichting. Je staat op de één of andere manier onder druk, omdat alles om tijd draait. Het liefst zou ik zelf bepalen wanneer ik kon werken, maarja dat zit er nou eenmaal niet in 8) Het zou een zooitje worden dan :)

Het huishouden doen is toch ook een verplichting? Voor kinderen zorgen is toch ook een verplichting?

André

Berichtdoor André » 13 dec 2007 17:17

Hippieblijhoofd schreef:
Smurffie schreef:

Wel niet voor mij bedoeld, maar waarom ik werken niet altijd even leuk vind; het is een verplichting. Je staat op de één of andere manier onder druk, omdat alles om tijd draait. Het liefst zou ik zelf bepalen wanneer ik kon werken, maarja dat zit er nou eenmaal niet in 8) Het zou een zooitje worden dan :)

Het huishouden doen is toch ook een verplichting? Voor kinderen zorgen is toch ook een verplichting?
Hmhm, maar dan kun je ZELF je tijd indelen, op het werk (met mensen werken) kan dat vrijwel nooit.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 13 dec 2007 17:22

André schreef:
Hippieblijhoofd schreef:
Smurffie schreef:

Hmhm, maar dan kun je ZELF je tijd indelen, op het werk (met mensen werken) kan dat vrijwel nooit.

Hm, ja dat is zo. Dan moet je een eigen bedrijfje beginnen oid :P
Overigens ben je met kinderen wel meer gebonden aan tijden hoor. Wanneer je kinderen elke ochtend rond 7 uur wakker worden, kun jij niet tot 10 uur blijven liggen.

Terug naar “Archief”