Hoe gaan we om met onze ernstige zieke medemens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 sep 2007 19:42

Cisca schreef:
Gerdien B. schreef:Eerlijk gezegd heb ik echt wel moeite om goed om te gaan met ernstig zieke mensen.

Tja, leuk is anders, maar het kan best nog gezellig zijn hoor, de afgelopen dagen was ik behoorlijk ziek, maar kom gerust buurten, om op me te oefenen, nu kan het nog, morgen even andere pillen vragen, zo is het geen doen, en even bellen graag, achen samen lukt ons al, dus huilen ook, kan best ophelderen :wink:

Ik vergeet jou ook zeker niet! Hoop dat we elkaar idd nog een keertje kunnen ontmoeten. Het om gaan met jou terwijl jij ziek ben heeft mij ook al wel een stukje vooruit geholpen hier in. Maar soms blijft het toch wel lastig. Ik ga je iig gauw weer is bellen ;)

*voorzichtige hug*
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 23 sep 2007 22:08

Gerdien B. schreef:*voorzichtige hug*

d:)b & Hug erbij voor Ciska.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 23 sep 2007 22:24

Harm-J schreef:
Gerdien B. schreef:*voorzichtige hug*

d:)b & Hug erbij voor Ciska.

:mrgreen: je zult wel een C bedoelen :P

@ Gerdien niemand zegt dat het omgaan met zieken een gemakkelijk iets is. Elk persoon is anders, iedereen reageert anders voor beide partijen geldt dit ! Er is geen pasklaar antwoord om dit op te lossen. Gelukkig sta je niet alleen daar in en mogen we nog altijd bidden om hulp.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 24 sep 2007 00:19

Maar om de vraag van het topic te beantwoorden. Ik had en heb ook geen idee hoe ik met een ernstig zieke om moet gaan, wat zeg je of wat zeg je niet. Bij mijn moeder vertelde ik gewoon waar ik mee bezig was. Bijvoorbeeld, de dag dat ik net een reünie van de oude Havo had gehad. Daar was een foto van gemaakt, ik heb haar de foto laten zien en samen bekeken wie ze allemaal kende van mijn klasgenoten van toen. Verder ook vaak gewoon vertelt wat ik allemaal voor leuks deed in Utrecht etc. Ja geen idee of dat allemaal goed was, maar ik deed het gewoon zo.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 24 sep 2007 10:24

zo te horen heb je dat toch prima gedaan, :wink:

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kuikentje » 24 sep 2007 11:14

dat is denk ik ook goed, over de gewone dingen van de dag te praten. niet altijd aan het nare te moeten denken, ook even kunnen genieten van de dingen van je kinderen.
Probeer niet Gods hand vast te pakken, maar leg je hand in de Zijne

Cisca

Berichtdoor Cisca » 24 sep 2007 12:58

Gerdien B. schreef:
Cisca schreef:
Gerdien B. schreef:Eerlijk gezegd heb ik echt wel moeite om goed om te gaan met ernstig zieke mensen.

Tja, leuk is anders, maar het kan best nog gezellig zijn hoor, de afgelopen dagen was ik behoorlijk ziek, maar kom gerust buurten, om op me te oefenen, nu kan het nog, morgen even andere pillen vragen, zo is het geen doen, en even bellen graag, achen samen lukt ons al, dus huilen ook, kan best ophelderen :wink:

Ik vergeet jou ook zeker niet! Hoop dat we elkaar idd nog een keertje kunnen ontmoeten. Het om gaan met jou terwijl jij ziek ben heeft mij ook al wel een stukje vooruit geholpen hier in. Maar soms blijft het toch wel lastig. Ik ga je iig gauw weer is bellen ;)

*voorzichtige hug*

Is goed lieverd, maar geen verplichting hoor, als het echt niet goeg voelt, niet doen, stukjes bij beetjes, leert ook hoor :wink:

Voor de goede orde, m.n verjaardag komt sowieso te vervallen dit jaar, anders wordt het zo'n laatste nippertjes beslissing, is ook niet gezellig 8-[

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 24 sep 2007 14:30

Cisca schreef:
Gerdien B. schreef:
Cisca schreef:

*voorzichtige hug*

Is goed lieverd, maar geen verplichting hoor, als het echt niet goeg voelt, niet doen, stukjes bij beetjes, leert ook hoor :wink:

Voor de goede orde, m.n verjaardag komt sowieso te vervallen dit jaar, anders wordt het zo'n laatste nippertjes beslissing, is ook niet gezellig 8-[

maar je hebt er al meer gehaald dan je een tijdje terug dacht :wink:

Cisca

Berichtdoor Cisca » 24 sep 2007 14:48

Spons schreef:
Cisca schreef:
Gerdien B. schreef:
Cisca schreef:

Tja, leuk is anders, maar het kan best nog gezellig zijn hoor, de afgelopen dagen was ik behoorlijk ziek, maar kom gerust buurten, om op me te oefenen, nu kan het nog, morgen even andere pillen vragen, zo is het geen doen, en even bellen graag, alchen samen lukt ons al, dus huilen ook, kan best ophelderen :wink:

*voorzichtige hug*

Voor de goede orde, m.n verjaardag komt sowieso te vervallen dit jaar,anders wordt het zo'n laatste nippertjes beslissing, is ook niet gezellig 8-[

Spons schreef:maar je hebt er al meer gehaald dan je een tijdje terug dacht :wink:

Nu praat je echt naar je verstand hebt :roll:

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 01 okt 2007 16:35

Ik ben van plan om woensdag naar hele lieve mensen uit de kerk te gaan. Die man heeft kanker, ligt op dit moment weer in het ziekenhuis voor onderzoeken. Het kon niet langer meer thuis. Ben er al een poosje niet meer geweest, zijn nog wel aantal keren bij ons geweest en zie die vrouw ook in de kerk. Steeds vroeg ze al wanneer ik weer kwam. Heb me voorgenomen om woensdag uit me werk eventjes te gaan. In het begin kregen ze heel veel kaarten van iedereen, nu eigenlijks niet meer. Hebben eigenlijks weinig medeleven op dit moment. Terwijl ze zelf altijd met iedereen heel erg meeleeft, kaartjes stuurd etc.

Die vrouw houd erg van bloemen, wou een mooi en rustig boeket bloemen kopen voor haar, en eventjes een kaartje erbij. Wou dit op het kaartje zetten;

Lieve ....... en .......

Een blijk van medeleven,
een teken dat ik aan jullie denk
en van jullie hou!

Veel sterkte in alles!

Liefs *Annette*

Vinden jullie dit passen/kunnen. Of kan ik er beter toch maar wat anders op zetten. Vind het altijd een beetje moeilijk wat ik erop moet zetten. Dus vandaar ik jullie advies vraag :wink:.
Wat de toekomst brengen moge........

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 01 okt 2007 16:52

kan toch prima :) ik weet niet of de bloemen thuis komen of in het ziekenhuis , maar van ee bol chrysant , kan je heel lang plezier hebben, een bos bloemen is mooi maar gaat zo snel uitgebloeid raken, :)

Riska

Berichtdoor Riska » 01 okt 2007 17:06

Een bos bloemen is prima en de tekst is goed. Gewoon wat je hart je ingeeft, dat is het belangrijkste.

Ik ging eens met vakantie en de moeder van mijn vriendin was in de terminale fase van kaner.
Ik heb toen bloemen laten bezorgen met de tekst:
"Nu ik de bloemetjes buiten ga zetten, moet u ze maar binnen hebben"...
Het is tig jaren geleden, maar vorige week haalde mijn vriendin het nóg aan. En het was alleen maar een ingeving.
Daarom: je gedachte is prima - gewoon doen!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 01 okt 2007 17:25

Het is een poosje geleden, dat ik online was, dat had ook z'n reden, 'k was zo ziek als een hond, vanmorgen had bijna eten in een hospice, m'n hulp en ik hebben ons danig verweerd, men heeft de huisarts nog gebeld, die toch al zou komen, maar hij had me eerder al beloofd, dat ik thuis mocht blijven, dat was een nederlaag voor de kenau, er is een groep vrijwilligers die men dan in zet, als het onveilig is om alleen te zijn, er komt nu iedere middag 2 uur iemand, kan evt uitgebreid worden met 1 uur in de avond, en 's nachts.
't is niet alles maar in ben thuis, deze week komt de huisatrs iedere dag, en gaat alle medicijnen die ik gehad heb herzien, misschien komt daar nog een betere combinatie uit.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 01 okt 2007 17:29

Héél veel sterkte met alles!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 01 okt 2007 17:36

Moed, Cisca.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”