Hoe reageer jij als je broer/vriend vertelt dat hij homo is?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 17 aug 2007 11:41

Ach, wat zijn we weer lief voor elkaar.
Het probleem met jouw mening is alleen dat je het zo voor je eventuele homovrienden wel moeilijk maakt uit de kast te komen.
En ja, dat is mijn mening. We zitten hier toch op een discussieforum? 8-[

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 18 aug 2007 10:21

En? Hoe reageerde jouw moeder toen je eindelijk vertelde dat jet HETERO bent?

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 18 aug 2007 10:26

Denkertje21 schreef:En? Hoe reageerde jouw moeder toen je eindelijk vertelde dat jet HETERO bent?
Hetero zijn is de norm, homoseksualiteit is de afwijking van die norm. Het is dus niet nodig om te vertellen dat je hetero bent, omdat hetero zijn binnen de norm en het verwachtingspatroon ligt.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 aug 2007 13:37

Denkertje21 schreef:En? Hoe reageerde jouw moeder toen je eindelijk vertelde dat jet HETERO bent?

Ik begrijp dat je zou willen dat de homoseksuele geaardheid net zo geaccepteerd wordt als de heteroseksuele geaardheid, maar dat is niet zo en dat zal nooit gebeuren ook. En dat dat zuigt begrijp ik ook, maar please, blijf een beetje realistisch :wink:

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 18 aug 2007 13:57

Ja, hij is briljant gevonden. Petje af hoor. Dit topic geeft eigenlijk aan dat in bepaalde kringen homosexualiteit nog helemaal niet geaccepteerd is. Best triest eigenlijk :cry: Mensen die homo zijn zijn ook gewoon mensen met gevoelens en behoeften.

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 18 aug 2007 14:01

Machiavelli schreef:Hetero zijn is de norm, homoseksualiteit is de afwijking van die norm. Het is dus niet nodig om te vertellen dat je hetero bent, omdat hetero zijn binnen de norm en het verwachtingspatroon ligt.

Ahhh bah. Hetro zijn is de norm. Of dat je persee hetro moet zijn. Nou van mij mogen mensen die homo zijn gewoon lekker homo zijn. En trouwens, wat maakt het uit of je homo bent of niet. Lekker boeiend dat je afwijkt van de rest. Ik wijk ook af van de rest van ik ben bi-sexueel. Maar ik kan er totaal niet wakker van liggen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 aug 2007 14:01

Mensen die homo zijn zijn ook gewoon mensen met gevoelens en behoeften.

Nee man, het zijn stupide wezens die hun eigen *piep* dan wel die van een ander achterna lopen. Duh.

Of course not. Iedereen weet toch dat het mensen zijn met gevoelens? :shock:

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 18 aug 2007 14:04

Atheist1984 schreef:Ahhh bah. Hetro zijn is de norm. Of dat je persee hetro moet zijn. Nou van mij mogen mensen die homo zijn gewoon lekker homo zijn. En trouwens, wat maakt het uit of je homo bent of niet. Lekker boeiend dat je afwijkt van de rest. Ik wijk ook af van de rest van ik ben bi-sexueel. Maar ik kan er totaal niet wakker van liggen.
Ik ook niet, neemt niet weg dat ik gelijk heb. Dat jij daar een beoordeling inziet, zegt meer over jouw standname in deze dan over de mijne.

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 18 aug 2007 14:05

Smurffie schreef:[b]Ik begrijp dat je zou willen dat de homoseksuele geaardheid net zo geaccepteerd wordt als de heteroseksuele geaardheid, maar dat is niet zo en dat zal nooit gebeuren ook. En dat dat zuigt begrijp ik ook, maar please, blijf een beetje realistisch :wink:

Ten eerste dat kun je nooit weten! Ten 2de kijk maar naar nederland. 100 jaar terug was het homosexualiteit een totaal taboe. Nu is dat veel minder!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 aug 2007 14:08

Atheist1984 schreef:
Smurffie schreef:[b]Ik begrijp dat je zou willen dat de homoseksuele geaardheid net zo geaccepteerd wordt als de heteroseksuele geaardheid, maar dat is niet zo en dat zal nooit gebeuren ook. En dat dat zuigt begrijp ik ook, maar please, blijf een beetje realistisch :wink:

Ten eerste dat kun je nooit weten! Ten 2de kijk maar naar nederland. 100 jaar terug was het homosexualiteit een totaal taboe. Nu is dat veel minder!

Het is en blijft tegennatuurlijk, dat beseft elk weldenkend mens. Zo niet, dan probeer je de door Machavelli genoemde norm weg te duwen.

Overigens heb ik helemaal 0,0 niks tegen homo's.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 18 aug 2007 14:17

Atheist1984 schreef:Ahhh bah. Hetro zijn is de norm. Of dat je persee hetro moet zijn. Nou van mij mogen mensen die homo zijn gewoon lekker homo zijn. En trouwens, wat maakt het uit of je homo bent of niet. Lekker boeiend dat je afwijkt van de rest. Ik wijk ook af van de rest van ik ben bi-sexueel. Maar ik kan er totaal niet wakker van liggen.

Dat de norm hetero is, en dat lijkt me realistisch en 'natuurlijk', doet niks af aan het feit dat je daarvan af mag wijken. En dat je daarom niet slechter of zondiger bent als de rest. In die zin boeit het mij ook niet wat je bent en eigenlijk ook weer wel, want het maakt je wel als persoon.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 19 aug 2007 11:25

Leuke reacties. Uiteraard bedoelde ik dat niet serieus. Maar het geeft wel aan dat jou vriend, vriendin, broer, zus of wat dan ook gewoon kan rondlopen met iets waarvan hij weet of denkt dat jij negatief op zult reageren!!!

En hetero de norm? Nee de meerderheid. Dat betekent niet dat homo's moeten worden weggeveegd, genegeerd...

Vanmorgen weer zo'n 'heerlijke" hetero-preek over "het is niet goed dat de mens alleen zij"....
Vet man, als je daar als homo zit en dan ook nog even de tekst uit Prediker 4 voorbij komt
Ook, indien twee te zamen liggen, zo hebben zij warmte; maar hoe zou een alleen warm worden?

Riska

Berichtdoor Riska » 19 aug 2007 11:28

Ik begrijp dat je letterlijk en figuurlijk in de kou staat met die tekst...
Ik hoop dat je toch nog iets mee hebt gekregen aan zegen en vreugde...

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 19 aug 2007 11:37

Riska schreef:Ik begrijp dat je letterlijk en figuurlijk in de kou staat met die tekst...
Ik hoop dat je toch nog iets mee hebt gekregen aan zegen en vreugde...

Nee, voor het eerst heel weinig en dan nog wel van Nico van der Voet. Onbegrijpelijk. Wórdt er eindelijk eens een keer het woord 'homofilie' vanaf de kansel genoemd, dan gaat het hier over...

Weet je, ik ken van mijn ouders het woord 'Na-prediker". Gelukkig had ik Die op de terugweg in de auto. Het kwam 'zomaar' bij me naar binnen:

Ga niet alleen door het leven
Die last is u te zwaar
Laat een u sterkte geven
Ga tot de Middelaar

En terug naar dit topic: dat is mijn sterkte en ik denk dat je er ook op die manier voor je naaste mag zijn die jou vertelt dat hij homo is.... Oordeel niet, maar bidt voor hem, met hem. Niet om genezig of zo, maar gewoon om het volgen van Hem die er IS!!

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 19 aug 2007 12:25

En terug naar dit topic: dat is mijn sterkte en ik denk dat je er ook op die manier voor je naaste mag zijn die jou vertelt dat hij homo is.... Oordeel niet, maar bidt voor hem, met hem. Niet om genezig of zo, maar gewoon om het volgen van Hem die er IS!!

Mooi verwoord denkertje!
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Terug naar “Archief”