Zelfbevrediging, wel of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 jun 2007 17:54

Ok, hier ben ik weer. 'k Zal ook maar meteen het niveau naar beneden halen, sorry :oops: Ik zat me af te vragen wat men hier denkt van zgn 'hulpmiddelen' (vooral de varianten voor de dames). Is dat dan weer een stapje te ver in het zelfbevredigen, of is dat ook toelaatbaar?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 jun 2007 18:27

LauraC schreef:Ok, hier ben ik weer. 'k Zal ook maar meteen het niveau naar beneden halen, sorry :oops: Ik zat me af te vragen wat men hier denkt van zgn 'hulpmiddelen' (vooral de varianten voor de dames). Is dat dan weer een stapje te ver in het zelfbevredigen, of is dat ook toelaatbaar?

Het niveau naar beneden halen? Welnee, ze zeggen dat je daarmee op een hoogtepunt komt :roll:

Ik zou me kapotjes schamen als ik dergelijke zooi zou moeten kopen in de winkel, iig.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 12 jun 2007 18:29

Smurffie schreef:Ik zou me kapotjes schamen als ik dergelijke zooi zou moeten kopen in de winkel, iig.

:mrgreen:

@Laurac: Waarom zou het fout zijn om hulpmiddelen bij zelfbevrediging te gebruiken?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 jun 2007 18:32

Hippieblijhoofd schreef:@Laurac: Waarom zou het fout zijn om hulpmiddelen bij zelfbevrediging te gebruiken?

'k Zei niet of ik het goed of fout vind..ik wil gewoon een beetje peilen hoe men er hier over denkt. Ik zal meteen zeggen dat ik het nooit zal doen met iets van rubber, hoe groot ook, maar whatever rocks your boat!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 jun 2007 18:35

LauraC schreef:
Hippieblijhoofd schreef:@Laurac: Waarom zou het fout zijn om hulpmiddelen bij zelfbevrediging te gebruiken?

'k Zei niet of ik het goed of fout vind..ik wil gewoon een beetje peilen hoe men er hier over denkt. Ik zal meteen zeggen dat ik het nooit zal doen met iets van rubber, hoe groot ook, maar whatever rocks your boat!

Juist, laten we het gewoon houden bij een rubberboot 8)

Niet meteen een cruiseschip :P
Laatst gewijzigd door Smurffie op 12 jun 2007 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 12 jun 2007 18:36

LauraC schreef:

Hm, oke, ik vind er niets mis mee iig :)

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 12 jun 2007 18:41

Sofieke schreef: En wil jij zeggen dat je masturbeert tot eer van God?? Dan vraag ik me af hoe God in zo'n situatie eer ontvangt....

En wil jij zeggen dat je een gebakje eet tot eer van God?? Dan vraag ik me af hoe God in zo'n situatie eer ontvangt...

Die vlieger gaat dus lang niet altijd op.

God geeft ons ruimte om te genieten!

Waarom zou God nou dat prettige gevoel bij het orgasme hebben gemaakt? Dat had toch ook wel zonder gekunt? dan hadden we ons gewoon kunnen voortplanten en verder niks...
Maar nee, God maakte er iets heel moois van en geeft zelfs de mogelijkheid om daar buiten een relatie van te genieten!

Zitten wij refo's niet in een enorme kramp als het om seks gaat?
Laatst gewijzigd door Denkertje21 op 12 jun 2007 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 jun 2007 18:42

Hippieblijhoofd schreef:Hm, oke, ik vind er niets mis mee iig :)

Maar zou jij dat in je huwelijk gebruiken, of daarvoor? En als je het deed, zou je het dan je vriend/man vertellen? Of is het meer iets dat stilletjes (nou ja, stilletjes ;) ) gedaan wordt? (Ik heb het hier dus over iets hypotetisch en impliceer niet dat jij jezelf bevredigt)

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 12 jun 2007 18:53

LauraC schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Hm, oke, ik vind er niets mis mee iig :)

Maar zou jij dat in je huwelijk gebruiken, of daarvoor? En als je het deed, zou je het dan je vriend/man vertellen? Of is het meer iets dat stilletjes (nou ja, stilletjes ;) ) gedaan wordt? (Ik heb het hier dus over iets hypotetisch en impliceer niet dat jij jezelf bevredigt)

Hm, het is allemaal een beetje hypothetisch idd, maar ik zou het iig niet voor manlief verborgen houden hoor. Ik denk ook dat je op gebied van 'seks met jezelf' open tegen elkaar moet kunnen zijn, en dat dat zelfs de gewone seks wel kan verbeteren (dan weet die ander dat je bijv. ook open staat voor het gebruik van seksspeeltjes, ofzo). En in mijn huwelijk of daarvoor, dat lijkt me niet zoveel uitmaken.. :)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 12 jun 2007 18:58

Denkertje21 schreef:
Sofieke schreef: En wil jij zeggen dat je masturbeert tot eer van God?? Dan vraag ik me af hoe God in zo'n situatie eer ontvangt....

En wil jij zeggen dat je een gebakje eet tot eer van God?? Dan vraag ik me af hoe God in zo'n situatie eer ontvangt...

Die vlieger gaat dus lang niet altijd op.

God geeft ons ruimte om te genieten!

Waarom zou God nou dat prettige gevoel bij het orgasme hebben gemaakt? Dat had toch ook wel zonder gekunt? dan hadden we ons gewoon kunnen voortplanten en verder niks...
Maar nee, God maakte er iets heel moois van en geeft zelfs de mogelijkheid om daar buiten een relatie van te genieten!

Zitten wij refo's niet in een enorme kramp als het om seks gaat?

wie zegt dat God dit geeft?
Ik kom het niet tegen in de bijbel. In het ot 1x dat iemand zaad op de aarde kwam ofzoiets.... en dat was in een verkeerde situatie. Weet zo even de naam niet meer.

Het prettige gevoel moet niet losgekoppeld worden aan het feit dat sex fijn schijnt te zijn...maar ook dat sex gegeven is tussen man en vrouw om 1 te zijn. Sex is om van te genieten, niet om te misbruiken zoals men wil
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Maaike

Berichtdoor Maaike » 12 jun 2007 19:10

In het ot 1x dat iemand zaad op de aarde kwam ofzoiets.... en dat was in een verkeerde situatie. Weet zo even de naam niet meer. [/quote]

Dat ging niet over zelfbevrediging.
Zelfbevrediging wordt ook wel "onanie" genoemd, n.a.v. de geschiedenis van Onan in Genesis 38. Echter in het 9e vers is geen sprake van zelfbevrediging, maar van onderbroken gemeenschap (coïtus interruptus). Onan weigerde Thamar te bevruchten omdat hij niet wilde dat er een kindje geboren zou worden, wat dan vervolgens op naam van zijn overleden broer zou komen te staan. God straft hem daarvoor met de dood. Nogmaals, er is hier dus geen sprake van zelfbevrediging.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 jun 2007 19:12

mw schreef:Ik kom het niet tegen in de bijbel. In het ot 1x dat iemand zaad op de aarde kwam ofzoiets.... en dat was in een verkeerde situatie. Weet zo even de naam niet meer.

Dat was Onan, en hij deed het in Genesis 38:9. Grappig genoeg is het woord onanie (masturbatie) daarvan afgeleid (al dan niet terecht). O ja, met Onan liep het niet goed af :mrgreen:

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 12 jun 2007 19:37

Het is een beetje lastig om het precies uit te leggen, maar we denken toch in veel dingen hetzelfde.
Alleen benader ik het van de ene (gods) kant en jullie het vanuit de mens gezien.
Ik geloof inderdaad dat je alles moet doen tot Zijn eer en meerdere glorie.
Hoe je je kleed, hoe jij met elkaar omgaat binnen het huwelijk, hoe jij met energie omgaat, met de aarde, met de naaste, met je geld. enz enz.

Verder vind ik de voorbeelden die hier genoemd worden als water drinken en naar de wc gaan iets anders dan zelfbevrediging.
Water drinken, eten, en naar de wc gaan zijn noodzakelijke dingen.
Zelfbevrediging kun je voor kiezen. Dat moet van niemand. Dat is ook tot geen enkel nut dan je eigen genot.

Je mag ook gerust genieten van de seksualiteit die God gegeven heeft, maar dan wel binnen de kaders die Hij zelf gesteld heeft. En dat is toch nog steeds het huwelijk.

Ik zou eigenlijk wel een stukje uit dat boekje willen neerzetten hier maar weet niet of dat zomaar mag.
Dan zullen jullie zien dat het echt wel wat meevalt met mijn mening.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 jun 2007 19:42

tante-tortel schreef:Het is een beetje lastig om het precies uit te leggen, maar we denken toch in veel dingen hetzelfde.
Alleen benader ik het van de ene (gods) kant en jullie het vanuit de mens gezien.
Ik geloof inderdaad dat je alles moet doen tot Zijn eer en meerdere glorie.
Hoe je je kleed, hoe jij met elkaar omgaat binnen het huwelijk, hoe jij met energie omgaat, met de aarde, met de naaste, met je geld. enz enz.

Verder vind ik de voorbeelden die hier genoemd worden als water drinken en naar de wc gaan iets anders dan zelfbevrediging.
Zelfbevrediging kun je voor kiezen. Dat moet van niemand. Dat is ook tot geen enkel nut dan je eigen genot.

Je mag ook gerust genieten van de seksualiteit die God gegeven heeft, maar dan wel binnen de kaders die Hij zelf gesteld heeft. En dat is toch nog steeds het huwelijk.

Ik zou eigenlijk wel een stukje uit dat boekje willen neerzetten hier maar weet niet of dat zomaar mag.

TT, ik denk dat wij er ook wel hetzelfde over denken. Ben het tot nu toe iig met je eens.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 12 jun 2007 19:47

tante-tortel schreef:Het is een beetje lastig om het precies uit te leggen, maar we denken toch in veel dingen hetzelfde.

De arrogantie.

tante-tortel schreef:Ik geloof inderdaad dat je alles moet doen tot Zijn eer en meerdere glorie.

Goede instelling.

tante-tortel schreef:Verder vind ik de voorbeelden die hier genoemd worden als water drinken en naar de wc gaan iets anders dan zelfbevrediging.

En het genot van een toekomstig partner en de eigen seksuele ontwikkeling. Daarnaast vind ik de opmerking dat je er voor kunt kiezen iets te simplistisch. Ik moet de eerste man nog tegen komen die zich zijn hele pubertijd (een periode waarin dat door God gegeven lichaam zijn seksualiteit ontwikkeld) zich kan onthouden van masturbatie. Dat zou ook niet gezond zijn,.

tante-tortel schreef:Je mag ook gerust genieten van de seksualiteit die God gegeven heeft, maar dan wel binnen de kaders die Hij zelf gesteld heeft. En dat is toch nog steeds het huwelijk.

Volgens mij behoort masturbatie bij een gezonde ontwikkeling van de seksualiteit en niet elke vorm van seksualiteit behoort exclusief tot het huwelijk.

tante-tortel schreef:Ik zou eigenlijk wel een stukje uit dat boekje willen neerzetten hier maar weet niet of dat zomaar mag.
Ah, het kan nog extremer?

Terug naar “Archief”