Wonderbaarlijke genezing in Bleskensgraaf

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 03 apr 2007 22:21

Yep, ff googlen op het elfde uur.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 apr 2007 23:16

Hero schreef:
parsifal schreef:Zouden er in de hemel waar geen ziekte meer is ook geen mensen met het Downsyndroom zijn?

In de hemel, bestaat géén ziekte, dus ook géén syndroom — dat geldt evenzo voor het 1000-jarig vrederijk dat begint zodra Jezus terug is ....

Ach, ziekte, gezondheid en syndroom zijn ook maar door mensen bedachte labels. Ik kan me zo voorstellen dat God daar niet altijd dezelfde ideeën over heeft als wij.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 04 apr 2007 02:31

MissF schreef:
Hero schreef:Daar gaat het niet om !! — waar het om gaat is, dat die leeraars of predikanten van jullie, toch betaald worden : om het geloof van hun toehoorders op te bouwen ...?
Mwah, ik denk dat je het nogal simpel ziet, wat echt niet zo simpel is voor zó'n dominee. Het is ngoal simpel om dat van een afstandje te zeggen, maar als je er als dominee middenin zit, is het allemaal veel een veel lastiger. Het gaat totaal niet om betaald worden, het gaat om gevoelens die ook bij predikanten meespelen...

MissF ... ze laten zich dus meeslepen door de vragen, en gaan zodoende (als voorganger) voor in de bedenkingen — inplaats van resoluut te staan in het geven van de goede antwoorden ...?
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 04 apr 2007 02:34

Aragorn schreef:
Hero schreef:
parsifal schreef:Zouden er in de hemel waar geen ziekte meer is ook geen mensen met het Downsyndroom zijn?
In de hemel, bestaat géén ziekte, dus ook géén syndroom — dat geldt evenzo voor het 1000-jarig vrederijk dat begint zodra Jezus terug is ....
Ach, ziekte, gezondheid en syndroom zijn ook maar door mensen bedachte labels. Ik kan me zo voorstellen dat God daar niet altijd dezelfde ideeën over heeft als wij

Zeer juist — en scherp ....

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 04 apr 2007 08:17

Gisterenavond hadden wij in Noordeloos een gemeenteavond over het thema genezing op het gebed.
Dit natuurlijk vanwege de wonderlijke genezing van ons gemeentelid Leonie Verhoef. De belangstelling was groot, ook uit omliggende gemeenten.
ik wil er een paar dingen over zeggen:
Leonie mocht spreken over haar lijdensweg, en haar genezing. Een meisje van 13 die God groot maakt voor Zijn wonderen! Ik ben niet zo een emotioneel mens, maar ik hield het niet droog toen zij sprak.
Daarna kwam Dr Paul aan het woord.
hij stelde nadrukkelijk dat de bediening van zijlstra een volkomen bijbelse bediening was en dat Zijlstra zichzelf nadrukkelijk nieto p de voorgrond stelt.
Hij verelde dat in gesprek met Zijlstra, zelffs werd aangegeven dat Zijlstra meteen zou stoppen met zijn bediening op deze manier als de kerken in nederland de bijbel in deze ook na zouden volgen en zelf genezing op het gebed zou gaan vragen.
tja, en als dat niet gebeurd ziet Zijlstra zijn bediening als een noodverband.
Ik denk dat het goed is dat men zich bezint hier op en de Bijbel in deze ook serieus gaat nemen. God is ook een God van wonderen, en dat blijkt weer iedere dag!
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 apr 2007 08:56

Riska schreef:Dan denk ik diep in mijn hart: hij heeft misschien wel mogen oogsten, wat in Bleskensgraaf gezaaid is?

Exact! Jan Zijlstra zegt zelf ook hoe belangrijk het is dat voor de genezingsdiensten bidstonden worden gehouden! Dat sluit daar ook wel bij aan! Het is niet alleen zijn gebed! En terwijl hij bidt, bidt ook iedereen in de zaal mee! Dat gebed doet het ook! Jan Zijlstra roept ook elke keer op tot gebed bij iedereen!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 apr 2007 09:08

Haai schreef:Verder zijn de gebeden in een genezingsdienst vaak erg 'dwingend', en volgens mij wordt er vaak ook wat vergeten: 'Uw wil geschiede!'

Dwingend? Dat mag ook! Wij mogen God verbidden! Daarvan zijn ook voorbeelden in de bijbel.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 apr 2007 09:36

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 04 apr 2007 12:07

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 14 jun 2007 21:20

Ik las in het Altenanieuws dat een jongen uit Nieuwendijk die nog maar 20% gezichtsvermogen had, genezen is tijdens Opwekking! Er was op zondagavond gelegenheid om te bidden voor zieken. 3 vrienden die bij hem waren, hebben voor hem gebeden en nu ziet die jongen weer.
Ook iemand die doof was en iemand die aan een scootmobiel gekluisterd waren zijn weer genezen vertelde hij.
Op 7/7/7 (getal van de volheid!) houdt hij een praiseavond in Nieuwendijk (nbr) begint om half 8

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 jun 2007 21:26

Gisterenavond hadden wij in Noordeloos een gemeenteavond over het thema genezing op het gebed.
Dit natuurlijk vanwege de wonderlijke genezing van ons gemeentelid Leonie Verhoef. De belangstelling was groot, ook uit omliggende gemeenten.
ik wil er een paar dingen over zeggen:
Leonie mocht spreken over haar lijdensweg, en haar genezing.

Ik heb gehoord dat ze inmiddels weer in een rolstoel zit. Weet je of dit waar is?

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 15 jun 2007 03:06

Smurffie schreef:Ik heb gehoord dat ze inmiddels weer in een rolstoel zit. Weet je of dit waar is?

Nee ? > http://www.hetkontakt.nl/alblasserwaard/

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 15 jun 2007 04:42

Hero schreef:
Smurffie schreef:Ik heb gehoord dat ze inmiddels weer in een rolstoel zit. Weet je of dit waar is?

Nee ? > http://www.hetkontakt.nl/alblasserwaard/

Ik hoorde het al een tijdje geleden honey, niet gisteren ofzo.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 15 jun 2007 07:14

Ze is enkele malen teruggeweest en ook steeds weer genezen. De laatste keer niet. Zoals ik het begreep. een moeilijke tijd voor haar.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 15 jun 2007 08:18

Als ik dit zo lees komt de vraag bij mij boven of dit alles dan wel van God is. Als we de bijbel lezen zien we dat als God geneest hij het ook goed doet en niet half.

Terug naar “Archief”