Verkering

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein

Re: Verkering

Berichtdoor kirsten » 19 mar 2009 22:35

Wij slapen niet zo vaak bij elkaar, maar als we bij elkaar slapen, dan slapen we op aparte kamers. Niet zozeer om onze eigen mening, maar eerder om wat onze ouders vinden. Wij hebben duidelijk een grens afgesproken over hoe ver wij gaan en daar houden wij ons ook aan. Eigenlijk ga ik omdat mijn ouders het niet fijn vinden, niet met mijn vriend samen op vakantie.
Ik vind ook eigenlijk dat wanneer je geslachtsgemeenschap wil hebben, je dit toch niet tegenhoudt door dit soort ingrijpen. Zolang de wil er is, geloof ik dat het goed gaat.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 20 mar 2009 21:39

Ik vond het eerste half jaar verkering geweldig!! We hadden nooit ruzie en konden overal over praten. Juist later kwamen bij ons wat meer de twijfels af en toe (onder invloed van familie) maar gelukkig kende we mekaar toen al ruim een half jaar, dus wisten we ons er ook samen doorheen te slaan.

Kan me voorstellen dat je behoorlijk twijfels kan hebben, had dat van mezelf ook verwacht omdat ik ook zelf een onwijze twijfelkont ben, maar ik heb er in het begin van onze verkering echt geen last van gehad. Het ging gewoon allemaal vanzelf!
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 20 mar 2009 21:49

kirsten schreef:Wij slapen niet zo vaak bij elkaar, maar als we bij elkaar slapen, dan slapen we op aparte kamers. Niet zozeer om onze eigen mening, maar eerder om wat onze ouders vinden. Wij hebben duidelijk een grens afgesproken over hoe ver wij gaan en daar houden wij ons ook aan. Eigenlijk ga ik omdat mijn ouders het niet fijn vinden, niet met mijn vriend samen op vakantie.
Ik vind ook eigenlijk dat wanneer je geslachtsgemeenschap wil hebben, je dit toch niet tegenhoudt door dit soort ingrijpen. Zolang de wil er is, geloof ik dat het goed gaat.

Dat ben ik echt helemaal met je eens :-) Ik vind dat net zo! Wij slapen dan wel elk weekend bij elkaar, mar altijd gescheiden, behalve zondag 's middags...We weten hoe ver we kunnen/mogen gaan, en zolang e dat weet, is het 'goed', en sowieso...Er rent ook regelmatig iemand de kamer in....

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 06 okt 2009 18:21

Mijn vriend en ik slapen wel samen in een kamer. Bij mijn ouders mag dat (gebeurt niet omdat we daar maar een eenpersoonsbed hebben) en bij zijn ouders niet.
Ik heb een eigen huisje en hij een eigen kamer, daar slapen we ook samen. We zijn allebei 26 en 27, en we hebben al 4 jaar verkering. We moeten ook nog minstens 2 jaar. Het maagdelijkheidsideaal is voor ons al verleden tijd. Waarschijnlijk veroordeelt half refoweb mij daarom, maar we weten allebei dat het goed zit. 6 jaar krampachtig 'het bed' vermijden vind ik onnatuurlijk en voor mezelf onhaalbaar.
What goes around, comes around

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 okt 2009 18:42

Mormeltje, dat is inderdaad lang. Maar waarom kunnen jullie nog niet trouwen?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 okt 2009 19:08

Ja, idd, waarom trouw je dan niet? Je 'moet' toch geen 2 jaar? Tenminste, volgens mij zijn jullie de minimumleeftijd voor trouwen al wel gepasseerd ;)
Mijn zus en zwager waren allebei volop student toen ze 3 jaar geleden trouwden. Nu is mijn zwager nog aan het promoveren en mijn zus doet een volgende studie. Gaat prima hoor, ze hebben een erg leuk huis en kunnen prima leven zo. Toen ze allebei nog geen vaste baan hadden leefden ze heel krap, maar wel samen, en daar doe je het toch voor :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 06 okt 2009 22:06

Het probleem bij ons is, dat we allebei geen cent aan spaargeld hebben. Ook geen rijke ouders ;)
En om te trouwen heb je toch centjes nodig.
Ook hebben we geen woonruimte. In het westen kan je 10 jaar wachten op een huurwoning, en een hypotheek op alleen mijn salaris kan wel, maar daar heb je hier nog niet eens een tweekamerflat voor. Dat zijn onze praktische problemen...
Plus dat mijn vriend behoorlijk problemen heeft (gehad) om zijn studie af te ronden. Hij was ver afgedwaald, en voor je de draad weer op hebt gepakt. Nu doet hij het enorm goed, maar hij moet nog 2 jaar voor het af is. HIj werkt erbij, maar dat is puur voor zijn studiekosten en eten.
Dus ja.... Het is de tijd uitzitten en hopen op een wonder! Ik heb er vaak verdriet van, ik had zo graag al een gezinnetje, maar ik ben al lang blij als ik voor mijn dertigste mijn eerste kind mag krijgen! En om me heen lijkt het bij iedereen zo makkelijk te gaan, trouwen, leuk huis, leuke bruiloft, leuke inrichting.... bla bla....
What goes around, comes around

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 okt 2009 08:06

En toch zijn mijn zus en zwaget het voorbeeld dat het echt wel kan. Die hadden ook echt geen spaargeld, maar werkten zich naast hun studie uit de naad om steeds weer iets voor de bruiloft te betalen (en een low budget bruiloft, die wel heel gezellig was). Ze hadden binnen de kortste keren een flatje in Rotterdam, waar niemand wilde wonen, maar zij wel. Midden in een achterstandsbuurt. Maargoed, ze waren samen, hadden hun dak boven het hoofd en waren getrouwd.
Ik denk dat als je zoiets heel graag wilt het echt wel kan, maargoed, wij kozen ook voor een uitgebreidere bruiloft, en meteen een koophuis, en als je allebei studeert lukt dat idd niet. Dan valt 2 jaar wachten misschien best mee :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 okt 2009 08:14

Je kunt ook huren via een makelaar. Je hebt nu allebei wel woonruimte (neem ik aan), dus dan is het vaak zelfs goedkoper om met z'n tweeen te wonen.

Qua kosten voor een bruiloft: kan je daarvoor niet aankloppen bij de diaconie van je kerk? (of zeg ik nou iets heel vreemds) Het hoeft allemaal niet superduur. Stel nou dat je op maandagochtend gratis trouwt en bijvoorbeeld op vrijdag je kerkdienst houdt met daarna een feestje in het kerkgebouw, waarvoor je zelf eten en drinken koopt in de supermarkt. Dat hoeft echt niet veel te kosten. Bruiloften zijn duur door bijvoorbeeld de jurk en de feestlocatie met personeel. Bedenk eens wat vrienden en familie allemaal voor je zouden kunnen doen.

Ik begrijp heel goed dat je vindt dat het nu niet kan, maar vind het ook heel erg jammer voor jullie en daarom probeer ik een beetje mee te denken.

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 07 okt 2009 08:47

Mormeltje: als ik jouw verhaal hoor, dan denk ik: had ik dat allemaal maar, dan zou het trouwen heel wat makkelijker worden voor ons! Niet om je te veroordelen hoor, maar mn vriend en ik gaan volgend jaar trouwen, 2e en 3e jaars student en allebei nog minstens 2 jaar te gaan. We hebben nbeetje spaargeld, dat sparen we als student dus ik denk dat dat voor iedereen haalbaar is. (samen 500 p.m. ofzo..) voor de inrichting van ons huis hebben we nauwelijks geld, maar ik heb op mijn studentenkamer wel wat staan en verder hebben we onze 'uitzet' bij elkaar gespaard door verjaardagen.
Het wordt een echte low-budget bruiloft en verder gaan we ook sober leven daarna, maar voor ons is het gewoon een fantastisch uitzicht dat we dan samen zijn!
En waar we gaan wonen, tsja, wisten we dat maar..we zien het wel, desnoods wordt het inderdaad Rotterdam!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 okt 2009 09:00

mormeltje schreef:Mijn vriend en ik slapen wel samen in een kamer. Bij mijn ouders mag dat (gebeurt niet omdat we daar maar een eenpersoonsbed hebben) en bij zijn ouders niet.
Ik heb een eigen huisje en hij een eigen kamer, daar slapen we ook samen. We zijn allebei 26 en 27, en we hebben al 4 jaar verkering. We moeten ook nog minstens 2 jaar. Het maagdelijkheidsideaal is voor ons al verleden tijd. Waarschijnlijk veroordeelt half refoweb mij daarom, maar we weten allebei dat het goed zit. 6 jaar krampachtig 'het bed' vermijden vind ik onnatuurlijk en voor mezelf onhaalbaar.

Veroordelen doe ik niet. Je hoeft niet krampachtig het samen slapen te vermijden. Ook hoeft daar niet direct aan vast gekoppeld te worden dat er dan gemeenschap is tussen beide, als je wel samen in een bed slaapt. het is maar net hoe je er samen over denkt en waar je samen voor staat. Als je beide perse wilt wachten tot het huwelijk, dan denk ik niet dat de kans groot is dat je toch daarvoor al gemeenschap hebt en het onnatuurlijk aanvoelt zodra je bij elkaar slaapt.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 okt 2009 09:42

@mormeltje Ik denk dat je toch meer beren op de weg ziet dan dat er zijn. Wij zijn bijna 4 jaar geleden getrouwd en waren net klaar met onze studie. Hadden ook geen spaargeld. Wij zijn verhuisd vanuit Groningen naar het westen en hadden eigenlijk gelijk een huurhuis. Wij hadden geen low budget bruiloft, maar ook niet super duur. Onze roodstand hebben wij wat opgehoogd en het jaar na de bruiloft gewoon heel zuinig geleefd, zodat wij de schade wat in konden lopen. Daarnaast scheelde het ook dat wij wel wat geld voor onze bruiloft kregen, zodat wij eigenlijk het feest s'avonds er al uit hadden.
Meubels voor een inrichting hadden wij niet, gewoon her en der van familie en kennissen wat gekregen. Servies etc gebruikten wij van mijn studentenkamer.....

Het is echt wel mogelijk om te trouwen, ook al heb je geen geld en zie je allemaal beren op te weg. En juist als je studeert is het leuk om te trouwen, dan heb je tenminste nog wat tijd voor elkaar. Als je beiden werkt, is het een stuk drukker.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 07 okt 2009 09:52

Ik veroordeel je zeker niet, het is wellicht zelfs beter om elkaar niet 6 jaar lang te frustreren zonder seks te hebben.
Je komt alleen wel over alsof je erg graag wilt trouwen en niet tevreden bent met de situatie zoals die nu is. Dan denk ik toch, waarom trouw je niet als je dat zo graag wil? Ik ben ook getrouwd en woon ook in de randstad en wij hadden ook nog lang geen recht op een huurhuis van de woningstichting. Maar we hebben wel een leuk appartementje waar we relatief veel voor betalen, maat wat niet veel duurder is dan de huur van 2 kamers. Tel de huur die jullie nu allebei kwijt zijn eens bij elkaar op en je hebt wellicht een bedrag waar je een prima huisje voor met z'n 2en van kan huren. Als jullie ook al allebei zelfstandig wonen zal je vast al een aardige inrichting hebben. Je leeft nu allebei apart en ik geloof niet dat dat meer geld kost dan als je samen zou gaan wonen. Een bruiloft hoeft ook niet perse duur te zijn (en je krijgt vast wel wat kado's die achteraf nog weer wat kosten kunnen dekken. Ik weet het, daar houd je voor je bruiloft geen rekening mee en dat moet ook niet, maar dat kan achteraf nog weleens een meevaller zijn).
Nog even een vraagje: als je het 'maagdelijkheidsideaal' toch al niet meer hebt waarom ga je dan niet samenwonen? Dan kan je over 2 jaar trouwen en wel een groot feest geven.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 okt 2009 10:39

Dine schreef: We hebben nbeetje spaargeld, dat sparen we als student dus ik denk dat dat voor iedereen haalbaar is. (samen 500 p.m. ofzo..)

voor iedereen haalbaar? Waar spaar je dat dan van? Ik kreeg (een paar jaar geleden) 330 euro aan studiefinanciering, terwijl mijn huur 250 euro was en collegegeld 120. En dan moet je nog eten en boeken kopen en een zorgverzekering en ... Als student maak je eerder schulden dan dat je kunt sparen!

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 07 okt 2009 10:41

Ik kon ook echt niet sparen toen ik nog student was hoor. Ik heb inmiddels wel een studieschuld... Als je volledig bijleent dan hou je wellicht wat over, maar ja dat moet ook een keer terug betaald worden.

Terug naar “Archief”