Een vraag !!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 31 mar 2007 07:37

GJB schreef:Ik heb niet het hele onderwerp reactie voor reactie doorgelezen, maar ik wil je alleen wijzen op het boekje van ds. Van Aalst: "Waar liefde woont". Hij behandelt daar het huwelijksformulier en zet daar helder uiteen hoe men tegen wel/geen kinderen in een huwelijk aan moet kijken, op Bijbelse gronden (!).

Ga vanmiddag zekers even kijken naar dat boek! Bedankt!

Misty schreef:Ik wens jou en je man Gods zegeningen toe.

Bedankt, al is het soms zo moeilijk, maar we weten dat er EEN over ons zal waken, en troost zal bieden.
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 31 mar 2007 12:51

ok ik zal proberen om m'n woorden goed te kiezen, want het ligt blijkbaar best wel gevoelig. Als God je geen kinderen geeft, dan kan je toch ook een goed/leuk leven hebben. Ook als je kinderen krijgt, gaan die op een gegeven moment ook de deur uit. Vandaag las ik: kinderen zijn een aanvulling op je leven en geen invulling van je leven. God geeft elk mens talenten, ga die gebruiken op een of andere manier. En als je talent is dat je goed met kinderen om kunt gaan, dan kan je daar op 100 manieren iets mee doen. Ik denk dat het geen straf van God is als Hij je (nog) geen kinderen heeft gegeven. Vraag Hem eens wat dan wel de bedoeling is in je leven. Wie weet heeft Hij gewoon hele andere plannen met je, kan toch...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 31 mar 2007 13:01

@Lalage: Ik hoop dat ik je reactie goed heb gelezen, zo niet, dan sorry. In zeker opzicht heb je gelijk: kwaliteit van leven hangt niet alleen of van wel/niet kinderen krijgen. Maar ik ben het niet met je eens als je zegt dat (vrijwilligers)werk met kinderen op enigerwijze de leegte kan vullen. Tenminste, zo ondervind ik het. Ik werk zowel in de kerk als professioneel met kinderen, waar ik veel plezier aan beleef en (al zeg ik het zelf :wink: goed in ben) maar als ik naar huis ga en het is stil, dan is daar nog steeds die leegte. Dan kun je nog zo goed/vaak dat talent gebruiken, maar het is iets heel anders dan eigen kinderen hebben.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 31 mar 2007 13:29

Blijkbaar zit dat oergevoel dus erg diep bij een aantal van jullie. Ik had het er gister nog met m'n zusje over, zij weet (net als veel andere meiden) zeker dat ze ooit kinderen wil. Voor mij ligt dat helemaal niet zo vast. Maar het is dus echt een roeping voor veel vrouwen, die zich er altijd op hebben ingesteld dat ze moeder zouden worden en daar een groot deel van hun tijd aan zouden gaan besteden.

LauraC, ik begrijp heel goed dat kinderen van jezelf heeeeeel anders is dan kinderen van een ander. Het is alleen dat ik me er soms over verbaas hoeveel invloed zo'n kinderwens kan hebben op sommige mensen. Toch denk ik dat we een beetje in hetzelfde schuitje zitten (ook al klinkt het gek) als iedereen om je heen het over kinderen heeft. Ik kan er immers ook niet over meepraten, het doet me natuurlijk minder dan jou, maar dat gevoel van er voor spek en bonen bij zitten ken ik wel (met collega's heb ik dat wel, vrienden met kinderen heb ik niet).

barryvrouw
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barryvrouw » 01 apr 2007 19:00

Teuntje schreef:
Hmmm de mafste mensen kunnen kinderen krijgen, er zijn genoeg ouders die absoluut niet goed voor hun kinderen zorgen. Dus dan denk ik niet dat het een straf is als je ze niet krijgt. (hmm is dat logisch?)

Eigenlijk vindt jij het dus dat we het zo moeten zien !

En geen zegen krijgen betekent niet dat het automatisch een straf is.

Thanks,

Als het een straf zou zijn voor onze zonden, zouden er nergens meer kinderen geboren kunnen worden.

Te simpel gedacht misschien?

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 02 apr 2007 15:17

barryvrouw schreef:Als het een straf zou zijn voor onze zonden, zouden er nergens meer kinderen geboren kunnen worden.

Te simpel gedacht misschien?

Misschien is het kinderloos zijn voor ons een straf, en heeft God voor iemand anders iets anders, maar uit alle antwoorden kunnen we lezen dat het geen straf hoeft te zijn, omdat God misschien iets anders voor ons heeft weggelegt, wat we nu nog niet weten.

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 03 apr 2007 11:56

Hey!

Op eens bedacht ik me dat ik een paar goede boeken kende die gewoon pastoraal ook wel aardig goed in elkaar steken. Opnieuw wat vage zinnen, maar af en toe heb ik daar last van, vergeef het me!

Van een heb ik ondertussen de titel uit mijn geheugen weten te halen, de ander houden jullie nog tegoed.

Hartstocht naar een baby - John en Sylvia van Regenmorter
Uitgeverij is denk ik Medema, maar ik denk dat je het boek ook wel bij een evangelische/christelijke boekenwinkel kan vinden. Maybe zelfs bij de reguliere.

Die ander zoek ik dus nog...iets van huilen mag...maar dan net iets anders!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 03 apr 2007 12:09

@-petje af- beadnkt voor de boekentips! Zal eens kijken of ik eraan kan komen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 apr 2007 10:18

Ik ben nu: "In trouw verbonden" aan het lezen van ds. P van de Kraan (te Bleskensgraaf) daarin wordt ook het huwelijksformulier en het wel/niet krijgen van kinderen besproken. Een echte aanrader voor pasgetrouwde stellen, maar zeker ook voor stellen die al wat langer met elkaar getrouwd zijn.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 04 apr 2007 11:54

Ha mensen,

Het vele denkwerk heeft het niet veel opgelevert.
Dus ben ik maar op mijn fietsie naar de boekenwinkel gegaan!

1. Hartstocht naar een baby (die had ik al eerder genoemd)

Informatie op een pastorale manier dat biedt herkenning, en hopelijk ook het gevoel van erkenning. Zowel voor degene die er in staan als voor degene die erom heen staan.

2. Je mag huilen - Malcom en Nick Cameron

In christelijke kringen is er vaak niet de bereidheid om onze ervaringen met anderen te delen, en zijn we ons niet vaak bewust van anderen die in dezelfde positie zitten. Het is een eerlijk en oprecht boek.

Kijk maar wat je er mee doet....misschien is het helpend!

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 10 apr 2007 16:22

Heeft iemand die boekjes toevallig al gelezen? Of is er mee bezig?
Ben wel een beetje benieuwd naar de inhoud....soort van recensie!
Werken voor de Heer is fijn! Het betaald niet zo goed, maar de pensioenregeling is zalig!

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 11 apr 2007 10:48

Heb twee van de boeken kunnen vinden in de boekhandel, heb ze nog niet gelezen, i.v.m. griep, maar ga er zeker aan aan beginnen dit weekend.
* Hartstocht naar een baby
* Je mag huilen

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 apr 2007 10:58

Hoop dat je je nu beter voelt, Teuntje. En wil je ons laten weten wat je van de boeken vond?

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 30 jan 2008 14:23

LauraC schreef:Hoop dat je je nu beter voelt, Teuntje. En wil je ons laten weten wat je van de boeken vond?

Beetje laat, maar heb inderdaad de boeken gehaald in de winkel, ben er met een begonnen "hartstocht naar een baby", maar ben nog niet ver het grijpt me elke keer weer aan, moet zeggen dat het op dit moment best wel moeilijk is, twee van mijn schoon zusjes zijn zwanger kunnen elk moment bevallen, en een ander die heeft net een kleine gekregen weet je het is zo wrang die zijn nog geen jaar getrouwd en hebben al een kleine dat doet pijn. ('k wil geen medelijden maar hoop dat jullie begrijpen hoe als ik me voel), vandaar dat die boeken ook weer wat op de achtergrond zij verdwenen. :oops:

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 30 jan 2008 14:57

Das niet kort door de bocht, das door de berm. Gelijk zeggen dat t een straf van God is.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Terug naar “Archief”