Wat zijn jouw favoriete tijdschriften?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 02 dec 2006 19:59

Ik ga voor zaterdag 20 dan :wink:
(Mode, mode, mode, mesch.. 8-[ ..ik heb bár weinig verstand van mode als het gaat om wat er onder de mensen leeft..en zelf ben ik weg van zwart en apart. Dat gaan mensen me niet in dank afnemen. Zwart wel, maar de rest niet :mrgreen: )

Voorlopig houd ik het maar bij notuleren 8)

[S]
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor [S] » 02 dec 2006 20:06

sela schreef:...volgens mij kunnen we ook al concluderen dat er voor het technisch realiseren van de toekomstige site een vacature is ontstaan voor iemand die dat heel goed kan, een database bouwen. of zie ik dat verkeerd?...

!:)
ik weet wel iets van websites maken, databases en dergelijke technische zaken af....
maar mijn voorkeur zou wel eignelijk weer meer uitgaan naar donderdag of vrijdagavond :?
Afbeelding

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 02 dec 2006 20:21

[S] schreef:
sela schreef:...volgens mij kunnen we ook al concluderen dat er voor het technisch realiseren van de toekomstige site een vacature is ontstaan voor iemand die dat heel goed kan, een database bouwen. of zie ik dat verkeerd?...

ik weet wel iets van websites maken, databases en dergelijke technische zaken af....
maar mijn voorkeur zou wel eignelijk weer meer uitgaan naar donderdag of vrijdagavond :?

Ja! Ik denk dat wij jou heel hard nodig hebben in geval van een online magazine, dus we gaan helemaal aan jouw wensen voldoen.

Laten we stemmen: donderdag 18 of vrijdag 19 januari?
(Napoleon is verplicht te komen nu we zo rekening met hem houden)

Ik ga voor vrijdag 19 januari. Hoewel donderdag ook wel kan, maar dan moet ik gewoon op tijd naar huis.

jnien

Berichtdoor jnien » 02 dec 2006 20:49

Wat een gaaf initiatief :mrgreen:
Ik wil ook wel een abonnement :)
Of ben k daar te jong voor? :wink:
Column schrijven lijkt me leuk weetj, leuke verandering; column van een tiener.. :P

Dirk
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dirk » 02 dec 2006 21:13

jnien schreef:Wat een gaaf initiatief :mrgreen:
Column schrijven lijkt me leuk weetj, leuke verandering; column van een tiener.. :P

column van een tiener of van een puber :wink: (ik las ergens op refoweb een discussie over wanneer je puber af ben.)

biedt zich verder aan: schrijver van stukjes a la jip en janneke. dit is echt een heel goede vorm om van alles te beschrijven en de ingewikkelde dingen in 'J&J taal' uit te leggen of op de hak te nemen!! :wink:

ben de 19e helaas verhindert denk ik.

als mijn scriptie klaar (it seems like a never ending story :cry: ) heb ik mogelijk meer tijd om me het schrijven over (on)nutte zaken bezig te houden.
Wijsheid en Intelligentie: een wereld van Verschil!!

[S]
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor [S] » 02 dec 2006 21:38

donderdag 18 of vrijdag 19 januari vind ik allebei goed, maar dat is geen kiezen dus dan zou ik ook vrijdag 19 januari zeggen. Ik hoop dat Smurffie toch ook nog wel mogelijk ziet om dan te komen :D
Afbeelding

sela

Berichtdoor sela » 02 dec 2006 21:57

[S] schreef:

\:D/

jnien

Berichtdoor jnien » 02 dec 2006 21:58

Dirk schreef:
jnien schreef:Wat een gaaf initiatief :mrgreen:

column van een tiener of van een puber :wink: (ik las ergens op refoweb een discussie over wanneer je puber af ben.)

Beide dan :mrgreen: :wink:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 02 dec 2006 22:12

[S] schreef:donderdag 18 of vrijdag 19 januari vind ik allebei goed, maar dat is geen kiezen dus dan zou ik ook vrijdag 19 januari zeggen. Ik hoop dat Smurffie toch ook nog wel mogelijk ziet om dan te komen :D

Weet je, dan neem ik zaterdag gewoon vrij (uitslapen!).. :wink: Ik heb een paar weken daarvoor als het goed is extra gewerkt..dus durf ik wel een daagje vrij te vragen :mrgreen:

sela

Berichtdoor sela » 02 dec 2006 23:40

meschianza schreef:
[S] schreef:

Ja! Ik denk dat wij jou heel hard nodig hebben in geval van een online magazine, dus we gaan helemaal aan jouw wensen voldoen.

Laten we stemmen: donderdag 18 of vrijdag 19 januari?
(Napoleon is verplicht te komen nu we zo rekening met hem houden)

Ik ga voor vrijdag 19 januari. Hoewel donderdag ook wel kan, maar dan moet ik gewoon op tijd naar huis.

ga kijken of die datum lukt. ben omstreeks die tijd in berlijn.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 03 dec 2006 00:25

Smurffie schreef:
[S] schreef:donderdag 18 of vrijdag 19 januari vind ik allebei goed, maar dat is geen kiezen dus dan zou ik ook vrijdag 19 januari zeggen. Ik hoop dat Smurffie toch ook nog wel mogelijk ziet om dan te komen :D

Weet je, dan neem ik zaterdag gewoon vrij (uitslapen!).. :wink: Ik heb een paar weken daarvoor als het goed is extra gewerkt..dus durf ik wel een daagje vrij te vragen :mrgreen:

Precies Smurffie! Kom op! Jij hebt ook nog een eigen wil! En ik ga ook niet werken dan, ik kom een nachtje bij jou logeren... Als het mag van je lieftallige huisgenootjes natuurlijk...

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 03 dec 2006 02:10

vrijdag de 19e is mijn verjaardag, geef ik direct een rondje. ik zit trouwens nu bij een vriend op de kamer, die is grafisch vormgever van beroep, ik heb hem een beetje gepolst, en hij heeft wel interesse om mee te doen. hij slaapt intussen, dus ik ga hem nu niet wakker maken, maar ik ben zo vrij om hem ook uit te nodigen voor de brainstorm.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 03 dec 2006 12:39

Ik ken iemand bij ons in de kerk die een drukkerij heeft. Praten kan altijd....
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 dec 2006 14:37

Brainstormen is wel een aanrader. Je kijkt dan wat je in huis hebt, welke richting je het best op kunt gaan (je kunt immers niet alle onderwerpen behandelen, dat is zinloos en bovendien onhaalbaar), etc. Vervolgens kijk je of de mensen onderling met elkaar klikken. (En je moet afwegingen maken: wat is de doelgroep en moeten de medewerkers zelf tot de doelgroep behoren, etc. Oftewel: mogen er niet-christelijke redacteuren/medewerkers meedoen, enz.)

Mocht dat laatste geen bezwaar zijn: ik wil eventueel (!) wel schrijven, eindredigeren, columns schrijven, reportages maken, mijn expertise op sommige gebieden gebruiken, weet ik veel... Maar dat ligt wel heel erg aan de koers die men gaat varen - maar daar heb je dus die brainstormsessie(s) voor.

Goed, een spannend initiatief zou het sowieso zijn.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 dec 2006 14:43

Overigens om even een beetje terug te komen op de beginpost: ik lees heel veel tijdschriften af en toe en sommige tijdschriften heel regelmatig.

Tot het lijstje tijdschriften welke ik vaak lees behoren o.a. OOR (abo.), Donald Duck (abo. huisgenoot), Rails (gratis), IS (gratis), Intermediar (via mijn huisgenoot), etc.
Verder lees ik vrij regelmatig Elsevier, Vrij Nederland, De Groene Amsterdammer, HP/De Tijd, e.d. om alle achtergronden enigszins in de gaten te houden. Ik lees met graagte het Geschiedenis Magazine en het Historisch Nieuwsblad. Volzin vind ik wel aardig. Onze Taal vind ik ook niet slecht. Psychologie Magazine vind ik leuk om af en toe in te kijken. Happinez vind ik echt een leuk tijdschrift. En qua vormgeving ben ik verliefd op de LINDA en DIF (jaarblad c.q. boek). Tsja, verder lees ik zoveel, wat er binnen handbereik is blader ik in ieder geval door.

Terug naar “Archief”