Gerdien B. schreef:God heeft mij verschillende malen duidelijk gemaakt dat Hij mij lief heeft, dat Hij van mij houdt, dat ik ZIjn kind mag Zijn, dat mijn zonden door Jezus betaald zijn, dat Ik door Jezus mij Zijn dochter noemen mag.
ik kan zo nog wel even door gaan. Kort gezegt: God heeft mij duidelijk gemaakt dat ik door Zijn genade en het bloed vn Jezus mij Zijn kind mag noemen.
Het Avondmaal daar worden we stil gezet bij het bloed dat vergoten is voor onze zonden, Het lichaam van Jezus dat verbroken is door onze zonden. Juist daar mag ik belijden dat door die gebeuretenis ik vrij tot God mag gaan en dat God mij door dat vergoten bloed mij in ZIjn genade aangenomen heeft. Hij nodigt mij door om dat met Hem te gedenken.
Niet dat ik nu zo zondeloos over de wereld loop. Nee, ik ben nog steeds een klein mensje op deze grote aarde die enorm veel zonden doet.
En echt waar Jantjes... ik ben en blijf een klein nietig mensje die de ene fout na de andere maakt. Ik voel me heel niet zo goed zoals jij van de week dacht. integendeel zelfs. Maar ik mag wel weten dat God mij in Zijn genade over mij ontfermt en dat Jezus mij nodigt om aan Zijn tafel te komen zitten.
Beste Gerdien B,
Ik reageer nog eens op jou antwoord op mijn vraag.
Allereerst bedoel ik dit niet als een veroordeling of wat ook, het gaat mijn om eenheid in verscheidenheid. Jij zij het al dat je gevoelig was. Jou antwoordt vind ik ook zo, dus op je gevoel gebaseerd. God heeft jou duidelijk gemaakt, zo schreef je, dat Hij van jou houd, kind mag zijn en lief heeft door Christus.
Ook het avondmaal formulier spreekt over gevoel.
Nadat er drie onderzoeks / beproevings zaken worden weergeven zegt het formulier: daarentegen die dit getuigenis in hun harten niet gevoelen, die eten en drinken zichzelf een oordeel.
Er staan dus zaken in, wat wij moeten gevoelen. Wat mijn dan opvalt is dat er geen zaken in vermeld staan zoals jij zegt te gevoelen, zoals: God je lief krijgt, Hij van je houd of dat je je zijn kind mag noemen.
Er staat zelf in dat je een zodanig geloof moed hebben, zo sterk en bijzonder dat je op de plaats van Christus kan gaan staan om te leiden en te streven. Hoe verklaar jij dat formulier dan, omdat ik hier een beetje een tegenstelling noem in gevoelen zoals jij gezegd hebt, en ik gevoel genoemd hebt.
Nogmaals, het is niet mijn bedoeling te veroordelen, kwetsen of wat ook, maar er kunnen verschillen zijn in het beleven.