Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jul 2006 01:37

Zoals ik net al uitgelegd heb staat er wel meer op het spel dan wat ontvoerde soldaatjes. Bovendien vergeet je dat men er bij Hamas/Hezbollah ook niet vies van is om afgedankt russisch materieel richting Israëlische steden te jagen. Dan vind ik het niet meer dan logisch dat je dat als staat niet zomaar laat gebeuren en maatregelen treft om je burgers te beschermen.

Maargoed, als jij omwille je van je eigen benzinekosten liever ziet dat bussen en kinderdagverblijven ontploffen moet je dat zelf weten natuurlijk. :)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 jul 2006 01:42

Wacht even...

Libanon zou dus nu ook keihard terug mogen slaan wegens schending van zijn grenzen.

Persoonlijk zou ik het geen ramp vinden als Israel een eventuele zesde oorlog verliest en gedwongen wordt Gaza, de Westoever en Golan af te staan aan Palestina resp. Palestina resp. Syrië en netjes achter de grenzen van voor 1967 wordt teruggedrongen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jul 2006 01:55

Dat zou Libanon idd kunnen doen, maar beter tikt het haar inlandse terroristjes op de vingers. Op een gegeven moment houdt het natuurlijk gewoon op en is de tijd aangebroken om Hezbollah uit te roeien.

Overigens kan Israël geen oorlog verliezen en dan nog gewoon blijven bestaan op een wat kleiner grondgebied. Ten eerste zullen de VS waarschijnlijk inspringen als het al te benauwd wordt en ten tweede zullen bij militaire overmacht van de Arabieren de Joden hoogstwaarschijnlijk in zee gedreven worden.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 14 jul 2006 07:19

@Optimatus

Libanon houdt zich eveneens niet aan de VN-resolutie om de Hezbollah uit het zuiden van Libanon te weren. Hezbollah-figuren zitten zelfs tot in de Libanese regering. Bovendien laat Libanon zo'n 10.000 raketten toe op zijn grondgebied. Fajr-3 en Fajr-5 raketten, geimporteed uit Iran, die imniddels op Haifa terecht gekomen zijn.

Hoeveel Quassams zijn er inmiddels uit de teruggegeven Gaza op Israel tercht gekomen?

Wat heeft het Israel opgeleverd dat ze zich terug trokken uit Z.Libanon, alleen maar grensincidenten met de Hezbollah.

Beste Optimatus, je zou je korte-termijn geheugen eens op moeten frissen door je een klein tikkeltje in het M.O.-dossier te verdiepen.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 14 jul 2006 07:43

en de Golanhoogte aan Syrie afstaan, geweldig is dat. Hoeveel jaar heeft Syrie wel niet met artillerie vanaf de Golanhoogte Israel beschoten? Hoeveel doden zijn er gevallen?

Israel moet dood, dat is het enige doel. En ze zullen niet stoppen voordat Israel compleet gebroken is en elk stukje land kwijt zijn. Wat je ze ook geeft, de geschiedenis leert dat het geweld door blijft gaan.

Geef ze een hand, en je bent je hele arm kwijt.
what the soul hides, blood tells

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 14 jul 2006 08:06

dalethvav schreef:@Optimatus

Libanon houdt zich eveneens niet aan de VN-resolutie om de Hezbollah uit het zuiden van Libanon te weren. Hezbollah-figuren zitten zelfs tot in de Libanese regering. Bovendien laat Libanon zo'n 10.000 raketten toe op zijn grondgebied. Fajr-3 en Fajr-5 raketten, geimporteed uit Iran, die imniddels op Haifa terecht gekomen zijn.

Inderdaad. Volgens resolutie 1559 behoren Hezbollah en andere terreurgroeperingen ontwapend te worden. Dat Israel gedwongen is om op Libanees grondgebied stellingen van de Hezbollah beweging aan te vallen, is een direkt gevolg van het niet implementeren van deze resolutie door de Libanese regering. In feite probeert Israel nu militair te doen, wat de Libanese regering zonder geweld had moeten doen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 jul 2006 09:06

En kon Libanon dat? Nee wat een stelletje verdraaide Syriers zat daar tot voor kort. Ik denk dat we het allemaal eens zijn dat:

1. Als de Rote Armee Faktion vaak Nederlands beschoot vanuit Duitsland.
2. Dat Nederland Frankfurt Airport gaat beschieten.
3. Omdat Northrein-Westfalen beschermd/verdedigd/onder toezicht staat van België wat de RAF de handen boven het hoofd hield, kon Duitsland niet wat doen (helemaal niet met die paar soldaatjes die ze hadden).
4. Duitsland kon niet wat doen, omdat Rusland achter de RAF staat en Rusland hijgt in de nek van Duitsland.

Ik zie daar niet direct de logica in, het is niet logisch dat Nederland dan Duitse 'burger'doelen gaat beschieten, havens gaat barricaderen en vliegtuigen het luchtruim ontzegt.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 14 jul 2006 09:15

Natuurlijk is dat wel logisch. Er gebeuren namelijk twee dingen: er worden militairen ontvoert en er worden stelselmatig raketten afgevuurd op Israëlitische doelen.

Wat kun je doen om te voorkomen dat de militairen in een zwart gat verdwijnen en hoe zorg je ervoor dat er een einde komt aan de raketbeschietingen? Juist, je legt de infrastructuur plat. Dat is exact wat nu gebeurt, niet meer en niet minder.

Het vervelende is natuurlijk dat niet alleen Hezbollah maar ook gewone Libanezen van die infrastructuur gebruik maken. Edoch, Libanon is zelf niet bij machte gebleken een einde te maken aan de hegemonie van de door Iran en Syrië gesubsidieerde terroristen en aldus uitvoering te geven aan de VN-resolutie. Wat moet je dan? Wachten op een nieuwe resolutie? Come on. Keihard ingrijpen. Compleet uitroken, met wortel en tak uitroeien. Da's de enige remedie.

Zo denken ook veel Arabiërs in de grensstreek erover, trouwens. Die zijn, ondanks dat ze niet zoveel met Israël ophebben, het geklier van Hezbollah meer dan zat. Die willen alleen maar rustig in vrede leven, maar dat wordt hen door hun fanatieke geloofsgenoten onmogelijk gemaakt.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 jul 2006 09:18

dalethvav schreef:@Optimatus

Dat is het zogenaamde kleuterargument: hij doet het, dus ik mag het ook.

dalethvav schreef:Hoeveel Quassams zijn er inmiddels uit de teruggegeven Gaza op Israel tercht gekomen?

En hoeveel troep is er inmiddels op Beiroet gevallen, een stad die net weer een beetje begon op te bloeien?

dalethvav schreef:Wat heeft het Israel opgeleverd dat ze zich terug trokken uit Z.Libanon, alleen maar grensincidenten met de Hezbollah.

Beste Optimatus, je zou je korte-termijn geheugen eens op moeten frissen door je een klein tikkeltje in het M.O.-dossier te verdiepen.

Dat is het grijsgedraaide >>censuur<<argument dat door de Israelofielen altijd wordt aangedragen. "Je weet er niets van". Nee, meneer, er zijn ook mensen die een andere mening hebben dan de Ostküste en Jeruzalem.

Iedereen weet dat Libanon een nog zwakke centrale regering heeft en het zich niet kon veroorloven Hezbollah aan te pakken om niet weer een burgeroorlog te veroorzaken.

Inmiddels hebben er 10 landen gestemd voor een resolutie tegen Israel, maar, en daar zien wij toch weer de invloed van de Ostküste, de VS spreken zich als enigen tegen deze resolutie uit. Dat vermaledijde vetorecht toch ook. De olieprijs is inmiddels tot nieuwe recordhoogten gestegen, mede door de barbarij van Israel en wij kunnen weer betalen.

Boycott dit Israel.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 14 jul 2006 09:18

Als de Libanese regering niet in staat is om op haar eigen grondgebied haar soevereiniteit uit te oefenen, dan moeten we aannemen dat het een incapabele regering is. Bovendien zijn landen en organisaties die delen van het land onder controle hebben, dan illegaal bezig en dienen ze verwijderd te worden. Dat wordt volgens de aangenomen VN-resoluties ook geeist.

@Raido: de logica van het beschieten van Beirut airport zit hem in de aanwijzingen die Israel heeft, dat de gevangengenomen soldaten naar Iran worden gevoerd. Bovendien kan Iran nu moeilijker de Hezbollah bevoorraden met raketten en ander wapentuig. Militair gezien is het een logische aktie om dat vliegveld tijdelijk buiten bedrijf te zetten (N.B. alleen de landingsbanen en brandstofdepots zijn vernield, de radar en controletoren zijn ongemoeid gelaten. Dit betekent dat als de crisis voorbij is, het vliegveld weer spoedig in bedrijf zal zijn).
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 14 jul 2006 09:21

Je vergeet er dan m.i. één ding bij te vermelden, namelijk dat het eerste doel is de infrastructurele toe- en afvoerlijnen van de Hezbollah af te snijden. Dat Hezbollah zich zowel fysiek als infrastructureel verschuilt achter burgers c.q. een zwak land is hun verantwoording, niet die van Israel.

Over logisch gesproken: Een ding lijkt me in ieder geval duidelijk, dat Nederland niet met z'n armen over elkaar zou blijven zitten. Of zou je dat acceptabel vinden in zo'n situatie.

Stel dat een laf jochie een veel grotere stevige kerel steeds maar loop te treiteren en dat dat laffe kereltje steeds zijn kleine broertje tussen hen in zet als die stevige kerel probeert eens een keer een beste mep terug te geven. In het begin zou die stevige kerel zich misschien nog in weten te houden, t.b.v. dat kleine broertje dat er steeds tussen gezet wordt. Tot het moment komt dat die stevige kerel het echt helemaal zat wordt. Wiens verantwoordlijkheid is het dan dat dat kleine broertje de klap op vangt? Vooral ook gezien het feit dat dat broertje ook nog eens sympathiseert met dat laffe jochie.
Laatst gewijzigd door dalethvav op 14 jul 2006 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 jul 2006 09:28

Ik heb Hezbollah al eerder met een woekerende ziekte in een patiënt, Libanon, vergeleken. Op dit moment voert Israel euthanasie uit op de patiënt, terwijl een chirurgische ingreep voldoende zou zijn geweest.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 14 jul 2006 09:32

Optimatus schreef:Dat is het zogenaamde kleuterargument: hij doet het, dus ik mag het ook.

10.000 raketten op je gericht hebben een kleuterargument?

En hoeveel troep is er inmiddels op Beiroet gevallen, een stad die net weer een beetje begon op te bloeien?

Wat was ook al weer de aanleiding hiertoe?

Dat is het grijsgedraaide >>censuur<<argument dat door de Israelofielen altijd wordt aangedragen. "Je weet er niets van". Nee, meneer, er zijn ook mensen die een andere mening hebben dan de Ostküste en Jeruzalem.

Een andere mening o.k., maar ik mis steeds maar weer de historische feitelijkheden in je argumentatie. Vandaar de door mij gebruikte terminologie. Zoals b.v. hierboven: Kennelijk ben je na twee dagen de aanleiding van het bombarderen van doelen Beiroet alweer vergeten.

Iedereen weet dat Libanon een nog zwakke centrale regering heeft en het zich niet kon veroorloven Hezbollah aan te pakken om niet weer een burgeroorlog te veroorzaken.

Maar ze kunnen zich kennelijk wel de Hezbollah binnen hun regering veroorloven.

Imiddels hebben er 10 landen gestemd voor een resolutie tegen Israel.....

Hangt er natuurlijk wel een ietsiepietsie vanaf welke landen dit zijn.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 jul 2006 09:42

dalethvav schreef:
Optimatus schreef:Dat is het zogenaamde kleuterargument: hij doet het, dus ik mag het ook.

10.000 raketten op je gericht hebben een kleuterargument?

Wat was ook al weer de aanleiding hiertoe?

Een andere mening o.k., maar ik mis steeds maar weer de historische feitelijkheden in je argumentatie. Vandaar de door mij gebruikte terminologie. Zoals b.v. hierboven: Kennelijk ben je na twee dagen de aanleiding van het bombarderen van doelen Beiroet alweer vergeten.

Maar ze kunnen zich kennelijk wel de Hezbollah binnen hun regering veroorloven.

Imiddels hebben er 10 landen gestemd voor een resolutie tegen Israel.....

Hangt er natuurlijk wel een ietsiepietsie vanaf welke landen dit zijn.

Dat laatste is uiteraard wartaal. Het gaat er niet om WIE wat stemt, maar WAT er gestemd wordt. Als elk land één stem heeft, wordt elk land in beginsel gelijkwaardig geacht. Maar blijkbaar zijn bepaalde landen toch een beetje meer gelijk dan andere landen; heel de wereld schreeuwt moord en brand als er in een klein land als Oostenrijk een conservatief-populistische partij in de regering komt, maar kneutert rustig door als in Rusland de democratie om zeep geholpen wordt of in Tibet de plaatselijke bevolking wordt weggeassimileerd. Maar o wee als je aan het zielige Israel komt, want dan is de wereld te klein.

Het bombarderen van Beiroet is een oorlogsdaad jegens Libanon en mijns inziens zelfs een oorlogsmisdaad. Nu staat er in Neurenberg nog een mooi tribunaal om de verantwoordelijken voor deze oorlogsmisdaad hiervoor te straffen; zelfs de tien geboden hangen er nog...

Hezbollah is een machtsfactor die niet te omzeilen is voor een zwakke centrale regering. Het motto "If you can't beat them, join them" is in deze van toepassing. Libanon is bijna het Bosnië van het Midden-Oosten met al die groeperingen. Het fragiele evenwicht wordt door Israel barbaars vernietigd. Het is natuurlijk in Israels belang dat haar buren zwak zijn; dat daardoor miljoenen mensen de rekening betalen voor die zwakheid ten faveure van een paar miljoen Israeliërs is voor Jeruzalem natuurlijk irrelevant.

Verder: Ja, een kleuterargument. Door de huidige acties zullen die 10.000 raketten niet de laatsten zijn.

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 14 jul 2006 09:43

Serenity schreef:Israel moet dood, dat is het enige doel. En ze zullen niet stoppen voordat Israel compleet gebroken is en elk stukje land kwijt zijn. Wat je ze ook geeft, de geschiedenis leert dat het geweld door blijft gaan.

Ik ben bang dat veel radicale moslims dat inderdaad denken. Maar wat dat betreft zullen ze dat niet vanuit de politiek zeggen in die landen, uitgezonderd Iran misschien.
Faith will vanish into sight
Hope be emptied in delight
Love in heav'n will shine more bright
Therefore give us love.

Terug naar “Archief”