Marnix schreef:jajaja... dus moet je jezelf maar opsluiten in een reservaat. Je moet ook geen broeken en shirts dragen maar wat anders verzinnen, anders ben je wereldgelijkvormig... doet de wereld immers niet evenzo? Verder houdt deze tekst ook in dat je niet op je voeten mag lopen, wij, christenen, moeten onze handen lopen om iedere schijn van wereldgelijkvormigheid af te wenden. Voorts dienen wij niet gelijk de wereld doet, ons te verplaatsen in gemotoriseerde voertuigen, noch op de in Nederland zoveel gebruikte tweewielers! De wereld zoekt zijn vermaak in vakanties, de zee en het strand, een wandeling door de natuur... laten we ons daar ook verre van houden.
Bah, het valt me op hoevaak deze tekst uit zijn verband wordt gerukt door christenen, om te kunnen onderbouwen waarom dingen slecht zijn die ze zelf niet boeiend vinden... Het is een mooie bijbeltekst, maar helaas wordt deze ontzettend vaak misbruikt door mensen. Lees de tekst nog eens goed... En vraag je af of het Gods wil kan zijn dat we ook mogen genieten van aardse zaken zoals eten, sport, de natuur en ga zo maar door.
Haha nee Marnix je hoeft niet op je handen te gaan lopen of je op te sluiten in een reservaat.
Maar, je mag als Christen niet met de wereld mee doen en dat geeft strijd, zeer zeker. Paulus zei hierover tegen Titus: Strijd den goeden strijd des geloofs, grijp naar het eeuwige leven, tot hetwelk gij ook geroepen zijt (Marnix ook!), en de goede belijdenis beleden hebt voor vele getuigen. Deze strijd moet jij ook beginnen tegen die wereld met al hun WK, anders zijn de woorden van Paulus je vreemd.
En wie moeten wij gelijkvormig worden? deze: Opdat ik Hem kenne, en de kracht Zijner opstanding, en de gemeenschap Zijns lijdens, Zijn dood gelijkvormig wordende; Of ik enigszins moge komen tot de wederopstanding der doden.
Dat neemt hier in dit leven een aanvang en niet bij het einde van je leven of de dood.