Moderator: Moderafo's
Duidelijk, ik was je even aan het 'chekken' omdat ik jou als forum member nog niet zo ken.Othello schreef:André schreef:Jammer, het zou maar zo je visie vwb de SV kunnen nuanceren.Othello schreef:André schreef:Ken jij ook de 'geschiedenis' hoe en onder welke omstandigheden de SV tot stand is gekomen?Othello schreef:Wat je mist, is de meest brontekstgetrouwe vertaling die voorhanden is. In het slechtste geval gebruik je een andere vertaling waarin teksten door een minder goede vertaling een andere lading krijgen.
En welke 3 vertalingen er toen reeds waren in NL?
Niet uit mijn blote hoofd, helaas. Jij wel?
Ik geloof niet direct dat ik zo'n starre visie op de SV heb. Lees mijn reactie naar Scape...
Othello schreef:Met andere woorden, de Statenvertaling kan heel goed gebruikt worden zonder dat er in de zogen. Tale Kanaäns gepreekt wordt.
Wel jammer dat hier geen antwoord komt, het maakt het voor mij dan wat moeilijker om je serieus te nemen PeterD.André schreef:Dus ook door de NBG'51 en het door het door jou als project getypeerde NBV?PeterD schreef:Overigens, God spreekt door de Bijbel.
(Vind ik overigens een redelijk denigrerende opmerking voor Gods Woord)
André schreef:Wel jammer dat hier geen antwoord komt, het maakt het voor mij dan wat moeilijker om je serieus te nemen PeterD.André schreef:Dus ook door de NBG'51 en het door het door jou als project getypeerde NBV?PeterD schreef:Overigens, God spreekt door de Bijbel.
(Vind ik overigens een redelijk denigrerende opmerking voor Gods Woord)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 333 gasten