RW'ers die toevallig naar schoolzicht gaan???

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 15 jul 2006 23:08

Zou dát de reden zijn dat mensen zich bezatten.. Ze zijn met saaie mensen uit, dan merken ze dat in ieder geval niet meer.. uhhh

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 17 jul 2006 20:25

Het was niet de bedoeling dat ik me echt alle avonden ging bezatten... Maar de muziek moet wel heel erg zijn als ik er niets aan vind... Ik luister zelf het liefst piraten muziek :D

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 18 jul 2006 10:27

Ik kom wsl ook een weekje op Schoolzicht...(bij zus en kids) :D
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 19 jul 2006 15:47

Neej ik ga er niet naar toe. Zitten mijns inziens teveel rijssenaren!
What a wonderfull girl!!

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 19 aug 2006 11:28

*zwaait*

Daar ben ik weer, na anderhalve week Schoolzicht. Door omstandigheden ben ik daar wat eerder vertrokken dan de planning was en heb de laatse halve week elders in Zeeland doorgebracht.

Nu had ik al wel het vermoeden dat veel verhalen een weinigje overdreven waren en dat klopt dus. Ik moet zeggen dat ik het qua 'strengheid' wel mee vond vallen, ondanks het feit dat ik nog nooit zoveel refo's om me heen heb gehad ;)

Waar ik wel erge moeite mee heb gehad, en wat leidde tot hevige discussies, was de sterke gedachte 'buiten de GerGem geen zaligheid'. Ik weet verder niet hoe dat met de rest zat, maar op ons veldje was die gedachte (te) sterk aanwezig. Onze overbuurtjes, die op de zondag de Hersteld Hervormde Gemeente in Middelburg bezochten, werden openlijk afgekraakt: 'Snap jij die mensen nou? Gaan naar de Herstelde!!!' Ook het feit dat we de tweede zondag niet naar Aagtekerke zelf gingen, riep daar enige vraagtekens op (de eerste zondag gingen we helemaal niet, daar wil ik het niet eens meer over hebben). 'Jamaar jamaar daar staat dominee die en die, je weet niet wat je mist!', de man werd compleet aanbeden, ze likten nog net de grond waar hij had gelopen niet af. Die tweede zondag gingen we maar netjes twee keer, 's ochtends naar een dominee en 's middags naar de leesdienst zodat we een lange avond zouden hebben ('s avonds preekte die dominee dan weer). Je wil niet weten wat een berg kritiek we kregen waarom we 's middags naar 'zo'n leesdienst' gingen en niet 's avonds weer naar die man. Toen werd ik het wel een beetje zat eigenlijk en hebben we de rest van de zondagmiddag (want 's avonds gingen zij allemaal weer naar de kerk) daarover zitten emmeren. En zo vulden zij hun gesprekken: dominee die, en die en die, en die zn vrouw was weer een achternichtje van die zn buurman en die zn dochter had verkering met de zoon van die en werd derhalve familie van die en toen verhuisden ze daarheen en dat was zo'n moeilijke gemeente en toen gingen ze toch maar weer daarheen en och och zo'n man toch... :? B A H!!! Zondagavond zijn we terwijl de rest van ons veldje naar de kerk was, een flink stuk wezen wandelen. In de verte hoorden we de menigte in de kerk de psalmen daveren en hebben we heel rielekst ergens gezeten met een boek en onmisbare mp3-speler (uiteraard had ik bergen muziek meegenomen).

Verder zijn we overdag, buiten de zondag uiteraard, niet heel veel op de camping geweest en vaak ook maar halve nachten. Op zich hadden we daarom ook niet veel contact met onze leeftijdsgenoten, maar dat kon ons vrij weinig schelen aangezien het toch onze types niet waren (kraagjes omhoog, krullenknotjes, op je 20e een vriend móeten hebben anders blijf je over, dat soort geblaat). Het is wel jammer dat we, áls we er waren, gelijk van die discussies hadden, dat vind ik wel jammer, omdat je er zo weinig leuke herinneringen aan de camping-opzich overhoudt. Op zich zijn dergelijke discussies best interessant, maar als ik iets miste, was het heel simpel: respect. Respect voor andersdenkenden was er totaal niet en dat staat me heel erg tegen. Natuurlijk kan ik wel denken: dat hadden er al zóveel van te voren gezegd, maar ik ben toch meer van het type: zelf uitvinden! Wat dat betreft weet ik dus genoeg: best lol gehad dus, maar voor mij geen Schoolzicht meer!
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

rafaell

Berichtdoor rafaell » 19 aug 2006 11:41

Hehe dat zie ik ook altijd om me heen: heeft die jongen nog geen vriendin, hij zou toch geen homo zijn :o :mrgreen: Je ziet idd dat men, voorzover ik dat kan beoordelen, vooral een relatie om de relatie heeft: als het een uit is dan snel op zoek naar een ander :wink: Maar welkom terug Debor@, fijn dat je het heb overleefd 8) :wink:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 aug 2006 12:37

Sistah! :mrgreen:

Welkom terug op Refoweb met honderden andersdenkenden..voelt goed he? 8)

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 19 aug 2006 12:44

Derbor@, wat overheerst nou? Een lekkere vakantie, of dat vreselijke geneuzel over kerk en dominee?

Mijn vooroordeel over Schoolzicht is iig bevestigd.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 19 aug 2006 13:24

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Derbor@, wat overheerst nou? Een lekkere vakantie, of dat vreselijke geneuzel over kerk en dominee?
Een lekkere vakantie mét vreselijk geneuzel. Helaas onlosmakelijk aan elkaar verbonden ;)

Tja, vooroordelen... sommige van mijnes zijn bevestigd, sommige niet, dat ligt natuurlijk aan je eigen beleving.

O ja, nog even over muziek eer ik mijn onoverzichtelijke zooi hier op ga ruimen: wat betreft de Schoolzicht-zomerhit 2006 staat op één dat @#$%konijntje met het beroemde vliegje op zijn neus en op twee Rood van Marco. Die twee gedrochten kan ik nu echt niet meer horen!

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 19 aug 2006 15:35

Schoolzicht-zomerhit? :shock:

In ieder geval ben ik ook weer zeer in mijn overtuiging gesterkt dat ik er nóóit heen wil. :)
Maar je hebt gelijk dat je t zelf even wou checken, en ik neem jouw verslag dan maar als betrouwbaar aan dan hoef ik het zelf niet te doen! :mrgreen:

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 19 aug 2006 15:54

@Debor@

Misschien had je toch wat meer op de camping moeten zijn. Volgens mij was het dan nog wel meegevallen :wink:

Dan moet ik wel zeggen dat het 10 jaar geleden is dat ik er voor het laatst ben geweest. Maar ik heb nooit het idee gehad dat je perse daar naar de GerGem moest oid... Of dat men in het algemeen onverdraagzaam was oid...

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 20 aug 2006 11:39

cire schreef:Maar ik heb nooit het idee gehad dat je perse daar naar de GerGem moest oid... Of dat men in het algemeen onverdraagzaam was oid...
Ik weet ook niet hoe dat zat met de rest van de camping, maar op ons veldje was die gedachten er wel. Misschien dat het bij de rest juist wel meeviel, ik weet het niet.

Bovendien denk ik dat de sfeer die er is als je er bent, hetzelfde is als wanneer je er minder of meer bent. Bovendien hoor je van andere mensen die er wel heel erg vaak waren (zoals de 'herstelde buurtjes', die gingen zowat de camping niet af) dat die discussies en blaatgesprekken gewoon doorgingen als wij weg gingen (en logisch, want waarom zouden ze dan stoppen). Dus in die zin maakt het denk ik niet erg veel uit dat we er niet zo vaak waren en dat er dus geen verschil zou zijn als we er meer zaten.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 20 aug 2006 12:27

cire schreef:@Debor@

Misschien had je toch wat meer op de camping moeten zijn. Volgens mij was het dan nog wel meegevallen :wink:

Dan moet ik wel zeggen dat het 10 jaar geleden is dat ik er voor het laatst ben geweest. Maar ik heb nooit het idee gehad dat je perse daar naar de GerGem moest oid... Of dat men in het algemeen onverdraagzaam was oid...

Het schijnt dat het 10 jaar geleden nog wel behoorlijk anders was dan dat het nu is; als ik de verhalen van mijn ouders moet geloven. Bovendien was de camping toen veel kleiner, dat is ook een verschil.

@Debor@: door jouw verhaal krijg ik bijna zin om het allemaal zelf uit te vinden :# wie weet ooit in de toekomst... :P ik hóóp gewoon dat het allemaal wel meevalt met de refo's.. ;)

Terug naar “Archief”