Seks binnen het huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 feb 2006 04:53

Ho even! voor alle duidelijkheid, níet aan jan en alleman. :shock:

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 14 feb 2006 09:00

Oke daar zit wat in maar...als je nu eens Jan heet?
Dan heb je een probleem.

Nou gekheid mensen, maar ik proef wel dat er een duidelijke lijn aanwezig is betreffende het besef dat we zuinig behoren om te gaan met ons lichaam en in denk dat dit bewustzijn ook voortkomt uit het feit dat het nog altijd een tempel van de Heilige Geest is.
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 feb 2006 11:08

Peter: je moet 't leren, maar hoe leer je 't dan als je allebei geen ervaring hebt? Gewoon een beetje klooien?
Javaca vraagt naar mijn verwachtingen: nou die zijn niet zo hoog. Misschien doe ik dat wel expres, dan kan het ook niet tegenvallen. Nouja we zien wel en anders koop ik wel zo'n christelijke Kama Sutra ;) Wat ik in ieder geval wel heb geleerd, is dat een goede relatie niet alleen afhangt van de seks, want ik heb nu een goede relatie :) Dus dan is het ook minder erg als 't niet meteen zo spetterend is.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 14 feb 2006 11:18

Geloof mij Lalage de daad opzich hoeft niemand te leren, maar het is een ander verhaal om er ook alletwee van te kunnen genieten.
Hangt ook een beetje af van de geaardheid van je man (jongen) Je hebt mannen die enkel aan zichzelf denken (merk je ook terug in andere dingen) maar een beetje vent zal jou beleving in de "daad" voorop stellen.

Ken je het boek "liefde voor twee"? Christelijk open en eerlijk boek over seks. Wij hebben het al jaren en zelfs nu is het nog goed om eens te lezen.
Uitgeverij Gideon.
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.

http://clintslog.web-log.nl/

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 14 feb 2006 14:44

je moet 't leren, maar hoe leer je 't dan als je allebei geen ervaring hebt? Gewoon een beetje klooien?

Daar komt het wel op neer ;-) Natuurlijk kun je je inlezen e.d. maar uiteindelijk zul je het toch zelf moeten ontdekken. Volgens mij is dat ook helemaal niet erg, maar juist een leuke gezamenlijke ontdekkingstocht. Leuk, als je tenminste een paar zaken in acht neemt. Allereerst: verwacht niet dat de 1e (of 2e of 3e) keer direct perfect is. Genieten van gemeenschap is nou eenmaal wat lastiger dan genieten van je 1e zoen (al was het alleen al om technische redenen). Ten tweede: communiceer! Blijf altijd zeggen wat je verwacht, (niet) wil, (niet) fijn vindt etc. Ten derde: lach! Als je aan het ‘klooien’ bent gaat er echt wel eens wat mis. Gelukking ben je niet bezig met een chirurgische ingreep, dus foutjes hebben meestal geen ingrijpende gevolgen. Probeer alleen wel de slappe lach te vermijden, dat werkt niet echt stimulerend ;-) Tenslotte: doe nooit iets tegen je zin. Een dergelijke ervaring kan je sexleven flink negatief beïnvloeden. Misschien zijn het allemaal open deuren, maar ik denk dat je hiermee heel wat teleurstellingen kunt voorkomen.

Wat ik in ieder geval wel heb geleerd, is dat een goede relatie niet alleen afhangt van de seks, want ik heb nu een goede relatie Dus dan is het ook minder erg als 't niet meteen zo spetterend is.

Ah, maar nu heb je een relatie zonder sex. Dat is heel wat anders dan een relatie met tegenvallende sex. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Zo….. nu ga ik een sollicitatiebrief sturen naar de Viva-redactie ;-)
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 feb 2006 15:30

haha, jij bent veel te braaf voor de Viva ;p

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 14 feb 2006 15:45

De Tina dan?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 feb 2006 15:47

peter77 schreef:Geloof mij Lalage de daad opzich hoeft niemand te leren, maar het is een ander verhaal om er ook alletwee van te kunnen genieten.
Hangt ook een beetje af van de geaardheid van je man (jongen) Je hebt mannen die enkel aan zichzelf denken (merk je ook terug in andere dingen) maar een beetje vent zal jou beleving in de "daad" voorop stellen.

Ik denk dat dat vooral het verschil maakt ja. Aan 'de daad' zelf valt weinig te leren lijkt me, als je nu goed kunt knuffelen en elkaar daarin aanvult moet het met de seks toch ook wel goed gaan?

En de punten die Klaas noemt zouden in een goede relatie ook gegarandeerd moeten zijn, zou ik denken..

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 feb 2006 15:50

Nou dat van die slappe lach inhouden lijkt me nog niet zo makkelijk hoor.
Hebben ze het tegenwoordig in de Tina al over seks?

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 14 feb 2006 15:59

En de punten die Klaas noemt zouden in een goede relatie ook gegarandeerd moeten zijn, zou ik denken..

In principe wel, maar ik ga geen bier beloven aan diegenen voor wie dat niet vanzelfsprekend is...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 feb 2006 16:15

Lalage schreef:Nou dat van die slappe lach inhouden lijkt me nog niet zo makkelijk hoor.

Hij schreef ook 'vermijden', niet 'inhouden'. 8) Als je het toch hebt kun je er maar beter aan toegeven en een film gaan kijken. :P

@Klaas: nee, daar zou ik ook niet graag aan beginnen.. :D

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 14 feb 2006 18:25

@Peter: Ik heet Jan... :roll:

Daar komt het wel op neer ;-) Natuurlijk kun je je inlezen e.d. maar uiteindelijk zul je het toch zelf moeten ontdekken. Volgens mij is dat ook helemaal niet erg, maar juist een leuke gezamenlijke ontdekkingstocht. Leuk, als je tenminste een paar zaken in acht neemt.

Allereerst: verwacht niet dat de 1e (of 2e of 3e) keer direct perfect is. Genieten van gemeenschap is nou eenmaal wat lastiger dan genieten van je 1e zoen (al was het alleen al om technische redenen).
Ten tweede: communiceer! Blijf altijd zeggen wat je verwacht, (niet) wil, (niet) fijn vindt etc.
Ten derde: lach! Als je aan het ‘klooien’ bent gaat er echt wel eens wat mis. Gelukking ben je niet bezig met een chirurgische ingreep, dus foutjes hebben meestal geen ingrijpende gevolgen. Probeer alleen wel de slappe lach te vermijden, dat werkt niet echt stimulerend ;-)
Tenslotte: doe nooit iets tegen je zin. Een dergelijke ervaring kan je sexleven flink negatief beïnvloeden. Misschien zijn het allemaal open deuren, maar ik denk dat je hiermee heel wat teleurstellingen kunt voorkomen.

Hier sluit ik me bij aan.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 14 feb 2006 18:27

Ik zou zeggen koop eens zo'n blaadje. Tina, Break out. Vaak zit er wel zo'n rubriek in hoor.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 feb 2006 20:23

Javaca schreef:

Ik zou zeggen koop eens zo'n blaadje. Tina, Break out. Vaak zit er wel zo'n rubriek in hoor.

hmz, in de Tina is het geloof ik meer zo van: ik durf niet te zoenen en ik ben voor het eerst ongesteld geworden ;)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 14 feb 2006 21:02

Lalage schreef:
Javaca schreef:

hmz, in de Tina is het geloof ik meer zo van: ik durf niet te zoenen en ik ben voor het eerst ongesteld geworden ;)

Haha, ja idd. :) of: ''Ik ben 13 jaar en nog steeds niet ongesteld, moet ik naar de dokter gaan?'' 8)

Terug naar “Archief”