Muziek op Bruiloft ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 01 feb 2006 15:44

ik ken een stel die muziek wilden bij de bruiloft. Dit vertelden ze tegen haar ouders. Deze waren er niet voor dat de muziek aanging. Omdat haar ouders vaak richting negen naar huis gingen vonden ze dat een goed compromi. Dus hadden ze afgesproken wanneer haar ouders weg gingen de muziek aan ging.

dit draaide uit op: De ouders bleven tot na twaalven. Muziek is niet aangeweest. Band stond klaar, heeft makkelijk geld verdient!!

Dan vind ik dat je je ouders te veel toegeeft.
Als je ouders geen muziek willen is dat hun zaak. Daarvoor hadden ze hun eigen bruiloft.
Er is een band, dus dan speelt die ook. Er zijn altijd mensen die niet van een bepaalde soort muziek houden, maar vaak zijn er meer mensen die wel van muziek houden.

Het is de dag van het bruidspaar. Niet die van de ouders.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 01 feb 2006 15:46

[quote=]Als mijn ouders dat zouden flikken zou de band om 9uur gewoon alsnog gaan spelen, afspraak is afspraak. Alhoewel ik het me sowieso al niet echt kan voorstellen dat je op de bruiloft van je kind om 9uur al weggaat.[/quote]
+1

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
till he rules everything

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 01 feb 2006 16:15

@ Katlheen: juist. Het houdt gewoon ergens een keer op. Ik bedoel, het zou triest zijn als je later bij het woord 'bruiloft' kippenvel krijgt omdat dat destijds zo'n gehakketak was!

@ Javaca: gaaf, spelen op je eigen bruiloft!!! :)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

André

Berichtdoor André » 01 feb 2006 16:21

Er zijn ook predikanten die meedelen, als jullie een band hebben op jullie feest bevestig ik jullie huwelijk niet kerkelijk. (was een GKV)

Wat denk je dan?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 feb 2006 16:23

Niet uitnodigen voor het feest. 8)

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 01 feb 2006 16:29

Aragorn schreef:Niet uitnodigen voor het feest. 8)

En het huwelijk niet kerkelijk laten bevestigen 8).

Nee, ik wil wel graag m'n huwelijk in de kerk laten bevestigen (liefst in de Laurenskerk in R'dam :wink:), ik zou op zoek gaan naar een dominee die wel wil.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 01 feb 2006 17:00

Precies, altijd wel iemand die niet zo zwart wit is om dat te doen. Krijg je waarschijnlijk ook een preek die meer op jullie is toegespitst, dan zo'n zware hel en verdoemenis preek. Zelf zou ik gaan voor een mooi katholiek kapelletje ofzo. Vind ik toch altijd wat meer uitstralen, dan zo'n oersaaie rete degelijke refo kerk, waar een brandend kaarsje al reden is voor een rel :roll:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 01 feb 2006 17:34

Katlheen schreef:Precies, altijd wel iemand die niet zo zwart wit is om dat te doen. Krijg je waarschijnlijk ook een preek die meer op jullie is toegespitst, dan zo'n zware hel en verdoemenis preek. Zelf zou ik gaan voor een mooi katholiek kapelletje ofzo. Vind ik toch altijd wat meer uitstralen, dan zo'n oersaaie rete degelijke refo kerk, waar een brandend kaarsje al reden is voor een rel :roll:

Kon je dat nu echt niet iets neutraler verwoorden? :roll:
Je zou hier mensen mee kunnen kwetsen, vermoed ik.
Prima dat je gaat voor een katholiek kapelletje, maar dan is ook meteen duidelijk dat je niet in de ger.gem. zou willen trouwen, dus dat hoef je niet per sé te melden en al helemaal niet op deze manier.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 01 feb 2006 18:51

Ikzelf ben officeel gezien dooplid van de Ger.Gem. Toen mijn zus trouwde wilde ze dat in de kerk doen en wel in onze eigen kerk. De dominee was de dominee van de belijdeniscatechisatie (daar hebben zij en mn zwager elkaar ontmoet). Ze hadden gehoopt op een mooie dienst over de liefde, wat mij trouwens niet gek lijkt op je trouwdag.

Wat gebeurde: de dominee nam misschien twee keer het woord liefde in zijn mond, maar had het verder over de boze eindtijden en dergelijke (dat was op de dag dat de Beneluxtunnel en zo plat lag i.v.m. bommelding, september 2001). Nu goed, wij wonen daar zowat naast dus dat hij dat aanhaalde was het probleem niet, maar hij verandere dus ook zonder uitleg of info vooraf van trouwtekst en koos, hoe ongelukkig ook al kon hij dat niet weten, de tekst die was gebruikt bij de begrafenis van ons tante...

Laat ik het zo zeggen, het was een pijnlijke dienst, die gevoelsmatig een hele dag duurde. Dus enigzins begrijp ik de negatieve reacties over de Ger.Gem. wel een beetje.

Maar ik zou het zelf fijn vinden als ik zelf een beetje de dienst kon samen stellen (of er iig inspraak) zodat dat gebeuren met het wijzigen van de trouwtekst niet nog een keer voor komt, want dat was echt heel pijnlijk!

Verder vind ik de Laurenskerk in Rotterdam een heel mooie kerk om te trouwen of de Nieuwe Kerk in Delft, want aan beide kerken heb ik mooie herinneringen :)

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 01 feb 2006 19:14

André schreef:Er zijn ook predikanten die meedelen, als jullie een band hebben op jullie feest bevestig ik jullie huwelijk niet kerkelijk. (was een GKV)

Wat denk je dan?

Dan zou ik hem toch eens laten luisteren naar wat opnames :P

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
till he rules everything

guitarfreak777
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor guitarfreak777 » 01 feb 2006 21:18

Ik wil hem dan met plezier een demoo -tje van mij sturen!!! :mrgreen:

Nee get serious! Het staat vrij ver van mijn bed, ouders die overstuur raken van de muzikale keuzes van hun kids. wat mijn ouders vroeger niet moesten doorstaan met mij!! :(
En, ik herinner me nog levendig het gezicht van mijn vader toen ik hem vertelde, dat ik beroepsgitarist zou worden. :?: :x :? :(
En veel in de horeca speelde.........ook op zondagen.........

Maar gelukkig wou hij wel mijn boekhouder worden, en dat doet ie bijna 7 jaar nu voor me! En hij 's gelukkig trots .....op zijn gitaargierende zoon.......

Maarrr...ik heb dus altijd veel op trouwerijtjes gespeeld, altijd weer gezellig!

2 kleine anekdotes:

-was op een feestje, daar speelde een keurige jazzpianist, stemmig en mooi, gaat ie op een gegeven moment hele vieze liedjes zitten zingen!!!
:mrgreen:

Moraal: vertrouw geen pianisten.........

-ander feestje, ik speelde in een trouwdienst, had instrukties gekregen van het bruidspaar, 1e liedje moet goed hard met gierende gitaar.
Ik had ze nog gevraagd: 'weet je t zeker?" "Ja"was het enthousiaste antwoord. Zelf had ik er nog mijn twijfels over maar de klant is immers koning. Dienst begint....1e liedje One 2 frreee Fourrrr .........and Take offf!!!! 8) Gieredegierdegloeidendeknallende knoepende bak gitaarherrie uit een smeulende gitaaramp!!!

Bruidspaar straalde van plezier.....

mijn herinnering aan de witvertrokken verstijfde gezichten van de wederzijds ouders doen me nog regelmatig glimlachen :lol: :mrgreen:

Overigens:

ik kom graag op jullie trouwfeestjes spelen
Stay tuned!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 01 feb 2006 22:31

In hoeverre in al deze gevallen. laten ouders je los .. je staat op het punt om officieel zelfstandig te worden .. dus los van je ouders.. met je eigen keuzes en je eigen verantwoording tegenover je toekomstige vrouw maar ook tegenover God. Jij hebt die verantwoording af te leggen.

Het lijkt me zo dat je geen verantwooordign af hoeft te leggen tegenover je (schoon) ouders.

Daarom vindt ik het zo raar dat ouders soms van die gekke dingen doen als je gaat trouwen.

Zo kom ik uit de hervormde kerk en mijn vrouw uit de GG. Waar zij zich niet thuis voelde en al tijdje op zoek was waar ze naar toe wou gaan. Het komt er op neer dat we samen een kerk hebben gekozen waar wij ons thuis voelen. Schoonouders zijn het er niet mee eens en sturen als je verhuis alvast door dat ze van de GG in plaats X naar de GG in plaats Y gaat.. ja ho even dus niet... (ja dochterlief is al 10 jaar het huis uit. )

het ging zelfs zo ver dat de attestatie is tegengehouden. Kijk dat je als ouders het liefste ziet dat je kinderen in een bepaalde stroming / levensvorm blijven kan ik me voorstellen maar om op zo'n manier de stempel op de bruiloft en kerkelijke inzegening te zetten vindt ik heel erg en totaal niet getuigen van respect voor je dochter en schoonzoon.

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn (die soort gelijke dingen meemaken ) dan tegen een bepaalde stroming gaan aanschoppen.

heb zelf op dit punt ook niet veel met de GG maar wel geleerd dat de jongeren (ja jullie dus ) niet allemaal zo halsstarig zijn als de ouders.. )

waarom wordt muziek nou altijd geassocieerd met wereldvormigheid.. kennelijk kijkt men niet verder dan hun oogkleppen en dat is wel eens jammer . toon respect voor je kinderen en zij tonen het terug. ook al zullen beide partijen het niet eens zijn met elkaar op bepaalde vlakken maar ga niet ten koste van alles je kind te behouden tot de enige ware kerk des heren want dan heb je grote kans dat je je kind de kerk uit jaagt.. of in ieder geval een hele andere kant op..

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 feb 2006 22:49

guitarfreak777 schreef:-ander feestje, ik speelde in een trouwdienst, had instrukties gekregen van het bruidspaar, 1e liedje moet goed hard met gierende gitaar.
Ik had ze nog gevraagd: 'weet je t zeker?" "Ja"was het enthousiaste antwoord. Zelf had ik er nog mijn twijfels over maar de klant is immers koning. Dienst begint....1e liedje One 2 frreee Fourrrr .........and Take offf!!!! 8) Gieredegierdegloeidendeknallende knoepende bak gitaarherrie uit een smeulende gitaaramp!!!

Bruidspaar straalde van plezier.....

mijn herinnering aan de witvertrokken verstijfde gezichten van de wederzijds ouders doen me nog regelmatig glimlachen :lol: :mrgreen:

Té mooi! :D Hoe meer verhalen ik hier lees hoe minder ik geneigd ben me iets van ouders aan te trekken eigenlijk. :)

André

Berichtdoor André » 01 feb 2006 23:04

Hoe meer verhalen ik hier lees hoe minder ik geneigd ben me iets van ouders aan te trekken eigenlijk.
Volgens mij hoeft dat ook niet, iig niet vwb de invulling van 'jullie' trouwdag.
Dat je ouders of meestal de moeders er wat moeite mee hebben dat kind voor kind het huis verlaat is nog wel enigszins te begrijpen, maar ceremoniemeester(es) spelen op 'jullie' feest is not done.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 01 feb 2006 23:12

Ik moet er niet aan denken dat de enige muziek op m'n bruiloft gezangen en psalmen zouden zijn...

Gaaf verhaal Guitarfreak.
Da's best een stap... beroepsmusicus worden.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
till he rules everything

Terug naar “Archief”