Stoppen met roken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 jan 2006 12:07

Interessant. :)

Sommige dingen herken ik wel idd, oa;

Veel langdurige nicotinisten, maar zeker niet allemaal, worden op den duur cynisch

Maar dat kan ook een karaktereigenschap zijn. :P

Die laatste methode om te stoppen met roken ga ik in géén geval proberen btw :shock:
Als je er echt achter staat, lukt het op een andere manier ook wel. :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 jan 2006 12:12

Smurffie schreef:Interessant. :)

Sommige dingen herken ik wel idd, oa;

Veel langdurige nicotinisten, maar zeker niet allemaal, worden op den duur cynisch

Maar dat kan ook een karaktereigenschap zijn. :P

Hehe, idd. Je moet dat boek ook zo af en toe met de nodige korrels zout nemen. :)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 18 jan 2006 12:18

Roken is gewoon debiel.
Giftige stoffen gaan inademen, alleen maar "omdat het lekker is".

Dat de mensen zichzelf nou zo graag willen kapotmaken, maakt me geen ruk uit.
Maar de omgeving van een roker heeft er ook last van.

Zou verboden moeten worden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 jan 2006 12:25

Verbieden is voor mietjes. Mi. zou de overheid zich niet met zulk soort dingen moeten bemoeien.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 18 jan 2006 12:33

Roken is voor mietjes.

Vraagje aan de rokers: Waarom roken jullie?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 jan 2006 12:37

Toch is het niet aan de overheid ter beoordeling of iemand mietje is of niet en al helemaal niet om het op basis daarvan te verbieden.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 18 jan 2006 12:51

Aragorn schreef:Toch is het niet aan de overheid ter beoordeling of iemand mietje is of niet en al helemaal niet om het op basis daarvan te verbieden.

Ik zeg ook niet dat het op basis daarvan moet gaan verbieden.
Je vergifigt je medemens, dat is mijn probleem

Maar goed, verbieden hoeft ook niet nee.
Zolang ze het niet doen in bijzijn van een niet-roker,
hoor je mij niet klagen.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 18 jan 2006 14:04

AikonGirl schreef:Roken is gewoon debiel.
Giftige stoffen gaan inademen, alleen maar "omdat het lekker is".

Dat de mensen zichzelf nou zo graag willen kapotmaken, maakt me geen ruk uit.
Maar de omgeving van een roker heeft er ook last van.

Zou verboden moeten worden.

Hoe hypocriet, bij het minste beetje rook hoor je mensen al over meeroken maar over de veel schadelijker electromagnetische gepulste straling van UMTS- en telefoonmasten waaraan ze 24 uur per dag blootstaan hoor je ze nooit 8)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 18 jan 2006 16:01

rafaell schreef:quote]Hoe hypocriet, bij het minste beetje rook hoor je mensen al over meeroken maar over de veel schadelijker electromagnetische gepulste straling van UMTS- en telefoonmasten waaraan ze 24 uur per dag blootstaan hoor je ze nooit 8)

Meeroken is gewoon schadelijk.
Nogal dom om dat als flauwekul te bestempelen,
omdat toevallig iets anders misschien schadelijker zou zijn. (bron?)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 18 jan 2006 18:20

Ik bestempel het niet als flauwekul maar als hypocriet! Er mag in het openbare ruimte alleen nog in de horeca en in de buitenlucht gerookt worden. Van die hoeveelheid rook die jij dus opvangt krijg je dus niet echt snel iets. Toch maken veel niet-rokers zich druk om roken terwijl ze aan schadelijkere dingen blootstaan! Bron? Het Nalia-onderzoek wijst bijvoorbeeld uit dat binnen 400 meter van een gewone, dus nog geen eens UMTS, telefoonzendmast 3,27x zo vaak kanker geconstateerd wordt. Dat is wel van een andere categorie dan bijvoorbeeld een beetje rook inademen in de buitenlucht :wink: Dus als je je dan toch ergens druk om wilt maken dan kun je het beter om zoiets doen :wink:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 18 jan 2006 18:57

rafaell schreef:Van die hoeveelheid rook die jij dus opvangt krijg je dus niet echt snel iets.
Dat is wel van een andere categorie dan bijvoorbeeld een beetje rook inademen in de buitenlucht :wink:

Ik heb ook nog een thuis, zover ik weet.
Daar zijn ook mensen die roken.

En je ziet zovaak rokende ouders met kleine kinderen.
Maar goed, er zijn dingen die schadelijker zijn, dus moet je je daar maar niet druk om maken?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 18 jan 2006 19:24

AikonGirl schreef:
rafaell schreef:Van die hoeveelheid rook die jij dus opvangt krijg je dus niet echt snel iets.
Dat is wel van een andere categorie dan bijvoorbeeld een beetje rook inademen in de buitenlucht :wink:

Ik heb ook nog een thuis, zover ik weet.
Daar zijn ook mensen die roken.

En je ziet zovaak rokende ouders met kleine kinderen.
Maar goed, er zijn dingen die schadelijker zijn, dus moet je je daar maar niet druk om maken?

Nee maar je moet ook niet overdrijven. Roken met kinderen is inderdaad schadelijk en nogal stom van de ouders ja. Als je 19 bent en je het zo ontzettend schadelijk acht dan moet je misschien de verantwoordelijkheid voor je lichaam nemen en op jezelf gaan wonen. Wat ik maar aan wou geven in mn vorige bijdrage is dat mensen zich soms ergens druk over maken terwijl ze zich om dingen die schadelijker zijn totaal niet druk maken, ik wilde beslist niet beweren dat meeroken niet schadelijk is of dat je je daar niet druk over hoeft te maken. Wat mij betreft heeft de overheid op dat gebied haar verantwoordelijkheid genomen door roken in het openbaar op de horeca en de buitenlucht na te verbieden.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 jan 2006 20:33

''Iedereen heeft het over de gevolgen van tabaksrook'', merkte een man op, toen hij en zijn vrouw zich klaarmaakten om naar hun werk te gaan. ''Waar blijven de onderzoeken over de gevolgen van hairspray?''.

8)

Perpetua
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Perpetua » 18 jan 2006 21:20

Tja,

Van roken daar is bekend dat het enorm schadelijk is voor je gezondheid, en ook voor anderen.
Er staat niet voor niets Roken is dodelijk, of iets anders op het pakje. En toch roken er mensen, ook van dit forum... :x

DEGENEN DIE ROKEN WIL IK TOEROEPEN: :o

RUIM JE ZOOI OP! GOOI DIE PEUKEN NIET OP DE GROND/IN DE BERM, MAAR ALS JE DAN NOG ZO GRAAG WIL ROKEN, GOOI HET DAN IN EEN AFVALBAK! (net zoiets als hondenpoep, je wilt toch ook niet dat er allerlei hondenpoep voor bijvoorbeeld de kerkdeuren ligt...) :oops:

:roll:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 jan 2006 21:37

De enige overeenkomst tussen roken en hondenpoep is, dat het stinkt. 8)

:o DANK VOOR JE MEDEDELING! :o

Terug naar “Archief”