Moderator: Moderafo's
Maria_00 schreef:ik kan veel hebben, maar zeg vooral geen kind tegen meEn ik kan mn moeder trouwjurk helemaal niet aan, die heeft ze gelijk weer doorverkocht. Dus
en toen zette je liefste knuffelbeertje op de huishoud trap en was hij dominee?ach kind, daar denkt ieder meisje aan. nou ja, bijna iedereen dan. maar de meeste hebben wel de fase waarin ze heerlijk willen dat ze mama's jurk aan konden doen. zo liep ik zelf altijd op de oude trouwschoenen van mijn moeder. samen met mijn verkleedrok n het witte trouwtasje van mijn mama was dat erg leuk. en wij speelden ook heel veel "trouwerijtje", maar we konden altijd zo lastig jongens vinden....
Raido schreef:en toen zette je liefste knuffelbeertje op de huishoud trap en was hij dominee?ach kind, daar denkt ieder meisje aan. nou ja, bijna iedereen dan. maar de meeste hebben wel de fase waarin ze heerlijk willen dat ze mama's jurk aan konden doen. zo liep ik zelf altijd op de oude trouwschoenen van mijn moeder. samen met mijn verkleedrok n het witte trouwtasje van mijn mama was dat erg leuk. en wij speelden ook heel veel "trouwerijtje", maar we konden altijd zo lastig jongens vinden....
Ik denk dat heel veel meisjes een soort van fantasyachtig idee bij een bruiloft hebben, compleet met prinsen op witte paarden, en jongens die denken daar niet aan.. (nou ja, alleen de auto wist ik al heel lang).
LeChat schreef:Nog even over die 16/17-jarigen die willen trouwen:
Minderjarigen mogen niet trouwen, in principe ook niet als zij toestemming hebben van hun ouders. De enige uitzondering is in geval van zwangerschap. Een meisje van 16 of 17 mag trouwen als zij met een doktersverklaring aantoont dat zij zwanger is. En een jongen van 16 of 17 kan trouwen als hij met een doktersverklaring aantoont dat zijn vriendin zwanger is. De doktersverklaring alleen is niet genoeg: de minderjarige moet ook toestemming krijgen van zijn ouders, anders gaat het huwelijk alsnog niet door. Willen de ouders geen toestemming geven, dan kan de rechter dat nog doen.
Een huwelijk van iemand die jonger is dan 16 is niet rechtsgeldig, ook niet als er sprake is van een zwangerschap. Wel kan inderdaad in uitzonderingssituaties 'toestemming van de koningin' worden gevraagd. In de praktijk handelt de minister van Justitie (oftewel: zijn ambtenaren) deze aanvragen af.
Maar of je in dit soort gevallen überhaupt kan spreken van een
ideale trouwdag???
tinos schreef:dat gedeelte van BW 1 klopt inderdaad wel aardig.
de ideale trouwdag; bestaat die?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten