Hoe ziet jouw ideale trouwdag eruit?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maria_00

Berichtdoor Maria_00 » 26 okt 2005 20:17

ik kan veel hebben, maar zeg vooral geen kind tegen me :oops: En ik kan mn moeder trouwjurk helemaal niet aan, die heeft ze gelijk weer doorverkocht. Dus :shock:

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 26 okt 2005 20:20

Maria_00 schreef:ik kan veel hebben, maar zeg vooral geen kind tegen me :oops: En ik kan mn moeder trouwjurk helemaal niet aan, die heeft ze gelijk weer doorverkocht. Dus :shock:

voel je please niet aangevallen, want dat zeg ik nu eenmaal tegen iedereen. (nou ja, er zijn grenzen) vraag maar aan javaca, die kan t bevestigen....
(of als ik mijn ouders wil plagen zeg ik t tegen hen :P)
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 okt 2005 21:49

Mijn moeder heeft haar trouwjurk bijna 25 jaar lang bewaard... en nu toch maar naar de kringloop gebracht. Dat had ze beter meteen kunnen doen. M'n zusje heeft hem weleens gepast, ik heb hem nooit gezien. Dat vind ik eigenlijk wel jammer :-S

André

Berichtdoor André » 27 okt 2005 00:31

Smurffie schreef:Trouw niet voor je 40e 8)
Uitstekend uitgangspunt. 8)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 okt 2005 11:02

ach kind, daar denkt ieder meisje aan. nou ja, bijna iedereen dan. maar de meeste hebben wel de fase waarin ze heerlijk willen dat ze mama's jurk aan konden doen. zo liep ik zelf altijd op de oude trouwschoenen van mijn moeder. samen met mijn verkleedrok n het witte trouwtasje van mijn mama was dat erg leuk. en wij speelden ook heel veel "trouwerijtje", maar we konden altijd zo lastig jongens vinden....
en toen zette je liefste knuffelbeertje op de huishoud trap en was hij dominee?

Afbeelding

Ik denk dat heel veel meisjes een soort van fantasyachtig idee bij een bruiloft hebben, compleet met prinsen op witte paarden, en jongens die denken daar niet aan.. (nou ja, alleen de auto wist ik al heel lang :D).
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 okt 2005 11:10

Nog even over die 16/17-jarigen die willen trouwen:

Minderjarigen mogen niet trouwen, in principe ook niet als zij toestemming hebben van hun ouders. De enige uitzondering is in geval van zwangerschap. Een meisje van 16 of 17 mag trouwen als zij met een doktersverklaring aantoont dat zij zwanger is. En een jongen van 16 of 17 kan trouwen als hij met een doktersverklaring aantoont dat zijn vriendin zwanger is. De doktersverklaring alleen is niet genoeg: de minderjarige moet ook toestemming krijgen van zijn ouders, anders gaat het huwelijk alsnog niet door. Willen de ouders geen toestemming geven, dan kan de rechter dat nog doen.

Een huwelijk van iemand die jonger is dan 16 is niet rechtsgeldig, ook niet als er sprake is van een zwangerschap. Wel kan inderdaad in uitzonderingssituaties 'toestemming van de koningin' worden gevraagd. In de praktijk handelt de minister van Justitie (oftewel: zijn ambtenaren) deze aanvragen af.

Maar of je in dit soort gevallen überhaupt kan spreken van een
ideale trouwdag???
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 27 okt 2005 12:07

Raido schreef:
ach kind, daar denkt ieder meisje aan. nou ja, bijna iedereen dan. maar de meeste hebben wel de fase waarin ze heerlijk willen dat ze mama's jurk aan konden doen. zo liep ik zelf altijd op de oude trouwschoenen van mijn moeder. samen met mijn verkleedrok n het witte trouwtasje van mijn mama was dat erg leuk. en wij speelden ook heel veel "trouwerijtje", maar we konden altijd zo lastig jongens vinden....
en toen zette je liefste knuffelbeertje op de huishoud trap en was hij dominee?

Afbeelding

Ik denk dat heel veel meisjes een soort van fantasyachtig idee bij een bruiloft hebben, compleet met prinsen op witte paarden, en jongens die denken daar niet aan.. (nou ja, alleen de auto wist ik al heel lang :D).

ja idd, iedereen droomt er op de een of andere manier van. dat is ook leuk. en nee niet mijn knuffel, maar mijn grote neef speelde dominee. de sleep was een lange witte sprei en de bloemen waren nep en uit het vaasje van oma gejat. het was altijd een heuse gebeurtenis die ik me nog steeds voor de geest kan halen, en dan moet ik altijd zo lachen. het is gewoon leuk om daaraan terug te denken... :)
Afbeelding

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 27 okt 2005 12:07

LeChat schreef:Nog even over die 16/17-jarigen die willen trouwen:

Minderjarigen mogen niet trouwen, in principe ook niet als zij toestemming hebben van hun ouders. De enige uitzondering is in geval van zwangerschap. Een meisje van 16 of 17 mag trouwen als zij met een doktersverklaring aantoont dat zij zwanger is. En een jongen van 16 of 17 kan trouwen als hij met een doktersverklaring aantoont dat zijn vriendin zwanger is. De doktersverklaring alleen is niet genoeg: de minderjarige moet ook toestemming krijgen van zijn ouders, anders gaat het huwelijk alsnog niet door. Willen de ouders geen toestemming geven, dan kan de rechter dat nog doen.

Een huwelijk van iemand die jonger is dan 16 is niet rechtsgeldig, ook niet als er sprake is van een zwangerschap. Wel kan inderdaad in uitzonderingssituaties 'toestemming van de koningin' worden gevraagd. In de praktijk handelt de minister van Justitie (oftewel: zijn ambtenaren) deze aanvragen af.

Maar of je in dit soort gevallen überhaupt kan spreken van een
ideale trouwdag???

niet echt een ideale trouwdag
Afbeelding

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 27 okt 2005 12:17

dat gedeelte van BW 1 klopt inderdaad wel aardig. de ideale trouwdag; bestaat die?

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 27 okt 2005 12:19

tinos schreef:dat gedeelte van BW 1 klopt inderdaad wel aardig. de ideale trouwdag; bestaat die?

*offtopic: doe jij rechten ofzo :P

*ontopic:
De ideale trouwdag bestaat iig in je hoofd, in je fantasie, maar in werkelijkheid weet ik het niet. Misschien als je genoeg geld hebt, etc

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 27 okt 2005 12:23

ja zoiets :)

volgens mij is iedere trouwdag perfect. je leeft er naar toe, je geniet van die dag, ondanks de eventuele zenuwen :) volgens mij is je trouwdag wel een toppunt van geluk, om het zo maar even te noemen. een soort droom, net als een ideaal

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 okt 2005 12:31

tinos schreef:dat gedeelte van BW 1 klopt inderdaad wel aardig.

Tuurlijk klopt dat. :wink: (Na 3 jaar BW bestuderen mag je wel verwachten dat ik zo'n beetje weet wat erin staat...)

de ideale trouwdag; bestaat die?

Dat je trouwdag altijd helemaal perfect is, hmm, dat geloof ik niet. Er gaat altijd wel iets niet zoals je het gepland had en er is altijd wel íemand van wie gedacht wordt 'ik wou dat die dit nog mee had kunnen maken' enzo. Maar als het goed is is het wel een gelukkige dag, echt jóuw dag...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 27 okt 2005 12:33

ja dat zijn inderdaad wel dingen die meespelen. bw is interesting 8)

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 27 okt 2005 13:49

tinos schreef:ja dat zijn inderdaad wel dingen die meespelen. bw is interesting 8)

wat is bw????
Afbeelding

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 27 okt 2005 13:50

Burgerlijk Wetboek

Terug naar “Archief”