chickie schreef:Ik ben onlangs uit de GKV weggegaan, vond het een heel eng en benauwd kringetje worden. Nu zat ik in een meer dorpse gemeente, zo eentje waar je geen scheet kan laten zonder dat de hele gemeente t weet. Zeg overigens niet dat dit voor alle GKV-en geldt hoor, had t alleen hier niet zo naar mn zin. Zeker als je naar een andere kerk gaat zoeken en ze gaan je dan nog lastig vallen omdat je niet naar een kerk gaat die ook deel uitmaakt van de GKV.
Ik ben er vooral tegenstander van om een nieuw kerkverband op te richten. Dat bedoelde ik ermee als ik zeg dat je de kerk niet uit mag gaan.
Of het ten allen tijde verboden is om van een ander (bestaand) kerkverband lid te worden, dat is weer een heel andere vraag.
Wat jij hier echter zegt, dat vind ik wel weer heel erg klinken zo van "De klant is koning, dus doe ik lekker wat ik wil, en moet je je als verkoper niet met mij bemoeien als ik een andere winkel prefereer". Dat de vrijgemaakten hun eigen kerkverband een beetje serieus nemen is op zich goed, al vind jij dat blijkbaar al bemoeizucht. Tenminste... zo kom je hier wel op mij over.